Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Boras schreef:Als plichtsgetrouw en verantwoordelijk type weet ik dat het helemaal niet makkelijk is om de verantwoordelijkheden van een ander als het mis gaat de verantwoordelijkheden van de ander te laten.
Voor mij was dat vroeger een echte valkuil. Een heel ongezonde valkuil ook. Je kunt daarin heel erg vastlopen.
Wat mij toen werd bijgebracht: laat het daar waar het hoort en laat het los, anders raak je gefrustreerd of op den duur erger. Het is niet aan jou om het op te lossen en je kunt het niet oplossen.
Loslaten en relaxed zijn is iets wat je moet leren. Maar uiteindelijk ga je er de waarheid en de waarde van inzien. En lekker bevrijdend dat dat dan is joh
Ibbel schreef:Al je twee honden binnen krijgt met openingstijd kan je natuurlijk ook aan haar vragen of het niet handiger is haar eerste klant een half uur later te plannen.
Of haar eerste klant als die wel om 9 uur er zit gewoon laten zitten. Haar klant, haar probleem, mag zíj aan de klant uitleggen waarom die moet wachten.
Ook een manier.
ImkeTarek schreef:We krijgen over het algemeen idd 2 honden binnen met openingstijd, dus moet idd dubbel werk doen. Tussendoor ook de telefoon opnemen wanneer deze gaat. Dit betekend dus dat ik minder tijd heb om de hond die ik moet doen te trimmen en ik dus mijn werk minder goed kan doen.
Doordat zij 10 jaar meer ervaring heeft, heeft ze genoeg aan minder tijd voor haar hond.
ImkeTarek schreef:Wij boeken bijna nooit honden specifiek voor onszelf in. We kijken op het moment dat de honden er zijn gewoon wie welke hond doet (op een aantal honden na).
Een laten wachten tot mijn Manager er is, is dus geen optie en hier zullen wij (incl ikzelf) echt klachten over krijgen vanuit hogerop!
Goof schreef:ImkeTarek schreef:Wij boeken bijna nooit honden specifiek voor onszelf in. We kijken op het moment dat de honden er zijn gewoon wie welke hond doet (op een aantal honden na).
Een laten wachten tot mijn Manager er is, is dus geen optie en hier zullen wij (incl ikzelf) echt klachten over krijgen vanuit hogerop!
Ik neem aan dat kwaliteit gaat boven kwantiteit. Beter 1 klant goed helpen dan 2 tegelijk gehaast en rommelig.
Laat er maar 1 wachten. En laat die klacht maar komen. En dan? Jij doet je werk toch (aanwijsbaar) goed? Trek niet alles op jezelf en probeer niet alles zelf op te lossen voor een ander.
ImkeTarek schreef:Wij boeken bijna nooit honden specifiek voor onszelf in. We kijken op het moment dat de honden er zijn gewoon wie welke hond doet (op een aantal honden na).