rien10 schreef:Top!
Een welgemeend compliment TS!
Hoelang moet je nog op school?
1 tot 2 jaar. Maar dit is nog vrij onduidelijk allemaal dus ik weet het nog niet precies.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Sponygek schreef:rien10 schreef:Top!
Een welgemeend compliment TS!
Hoelang moet je nog op school?
1 tot 2 jaar. Maar dit is nog vrij onduidelijk allemaal dus ik weet het nog niet precies.

Hannanas schreef:Bore-out is iets om serieus te nemen.
Wanneer ben jij wel geïnteresseerd? Waar gaat het dan over? Waar ben je buiten school fanatiek in? En naast faalangst bestaat er ook angst voor succes.

rien10 schreef:OK, het is duidelijk niet alleen school.
Besef wel, dat als er een "etiket geplakt wordt" er in de prakijk niks verandert.
Je bent dan nog steeds snel afgeleid, snel verveeld etc.
Wat ik een beetje lees, is dat je problemen hebt met lange termijn zaken. Als je ergens aan begint, moet het binnen afzienbare tijd af kunnen zijn, anders overzie je het niet meer. Je kunt niet goed naar het einde van een project kijken.
Wat helpt is om een project (schooljaar, whatever) in stukken te hakken en dat ook echt op papier te zetten. Ik geef een voorbeeld.
Je bent op school in jaar 2 van de 4 bezig. Jij maakt een schema:
April 2018 - mei 2018: alle projecten, opdrachten die af moeten zijn ook echt af hebben voor de mei vakantie.
Mei 2018 - juni 2018: 1) Inventariseren wat er voor de grote vakantie af moet. 2) De projecten/opdrachten die voor de grote vakantie af moeten nummeren, op papier zetten dus, en een voor een afwerken.
Juni 2018 - tot aan grote vakantie: Puntjes op de I zetten, voor de grote vakantie.
Juli 2018 - tot eerste schooldag: brainstormen over stage.
Etc etc.
En geloof me, het werkt.
Gewoon doen, gewoon beginnen.
En ja, ik spreek uit ervaring. Zowel vanuit mijzelf, als van een van mijn kinderen die hier ook bij gebaat is.
Succes, je kan het!
Trap niet in de valkuil "Het lukt me niet" Als ik het kan, kan jij het ook (en ik ben al een ouwe muts, dus.....)
Kuggur schreef:Hannanas schreef:Bore-out is iets om serieus te nemen.
Wanneer ben jij wel geïnteresseerd? Waar gaat het dan over? Waar ben je buiten school fanatiek in? En naast faalangst bestaat er ook angst voor succes.
"Bore-out"? Is dat een nieuwe term? Ik denk dat het heilloos is het probleem van de ts als een pathologische toestand te beschouwen.....
Sponygek schreef:[
Natuurlijk verandert er dan niks in de praktijk, maar er is dan wel meer zekerheid.
Daar heb je vast genoeg uitdaging aan.
antje_vip schreef:Sponygek schreef:[
Natuurlijk verandert er dan niks in de praktijk, maar er is dan wel meer zekerheid.
Hoezo is er dan meer zekerheid?![]()
Je houdt van talen, is tolk als beroep dan niet iets?
Gewoon nu eerst je studie afmaken en dan aan zoiets beginnen. En als je een taal wil leren, is het heel handig om een jaartje in dat land te gaan wonenDaar heb je vast genoeg uitdaging aan.
Voor nu gewoon doorzetten zodat je in elk geval een papiertje hebt.