Stage in een dierenwinkel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 13:37

Yenni schreef:
Ik heb dat laatst gevraagt.m en er bij verteld dat het soms lastig waren als hun aan het werk waren dat ik niet kon afrekenen en hun van het werk moest halen. Mijn stagebegeleider gaf aan dat het niet erg was als ik dat vroeg aan hun. Daarmee was het klaar... :\

Misschien een keer als het rustig is oefenen met een klant. Dat je doet alsof je iets afrekent. Zodat je het ook zelf kan. :)

Nirvana_

Re: Stage in een dierenwinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 13:42

Maar zo'n kassasysteem moet wel uitgelegd worden. Als de winkel dat niet doet / weigert...

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 13:44

SindyKaya schreef:
MarlindeRooz schreef:
Ik geloof dat voor niveau 2 dit wel passend is. Je assisteert in een winkel, dat is geloof ik het doel. Je kan altijd vragen of er meer uitdaging voor je is!

Dit ja.. Het is totaal niet gemeen bedoelt maar aan je niveau bepalen ze wat je mag doen.
Ik zou ook die opleiding doen maar dan niveau 4, maar ik mocht overal mee helpen tot aan de boekhouding toe.
Heeft je school dat ook niet aangegeven ? Hier werd het heel duidelijk aangegeven wat je qua niveau mag doen..

Dit dus. Ik heb voor mijn toenmalige MBO-4 opleiding 10 weken stage gelopen in een dierenwinkel, en daar mocht ik de eerste paar weken ook nog niet zelfstandig klanten helpen. Daarnaast horen alle taken die je omschrijft zoals het schoonmaken gewoon bij het werk in een dierenwinkel, die moest ik ook doen. Met mij liep er ook een meisje stage met niveau MBO-2, en ja die kreeg na een aantal weken minder vrijheid/verantwoordelijkheden dan ik.. Maar helaas wordt dat onder andere bepaald door je opleidingsniveau en kunnen :j
Mocht je echt “meer in je mars hebben” zou ik je aanraden om gewoon je stage hier af te lopen en daarna door te stromen naar een MBO- 3 of 4 opleiding!

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-18 09:09

Dat poetsen erbij hoort snap ik. Ik doe ook gewoon wat er gezegt wordt maar om nou de hele dag te poetsen vind ik nogal ver gaan. Gister heb ik een mevrouw geholpen daarna waren mijn collega's er steeds bij. En verder leren ga ik zeker doen! Bedankt voor jullie berichtjes. Ik ga de tips zeker meenemen!

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 09:31

Ik heb stage gelopen een dierenasiel pension in 1. En daar mocht k na meekijken van de vaste mensen zelfs medicatie toedienen en alles en was k soms zelfs verder dan andere bepaalde mensen die hoger niveau hadden dan mij. En dan deed ik ook niveau 2 opleiding. Mocht zelfs klanten hielpen als ze een dier kwamen halen of juist brengen in een hokje doen en voer en water geven enz.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 09:39

MarlindeRooz schreef:
Yenni schreef:
Dit is een goedgekeurd stage bedrijf. In mijn klas lopen de meeste bij een boerenbond of dierenwinkel stage. Die mogen wel kassa doen en klanten helpen. Het verschild dus per bedrijf. School heeft aangegeven dat niveau 2 opleiding vooral doen is met niet te veel theorie.

Ik ben vaker bezig geweest om mij in de klappers die we hebben staan te verdiepen. (Productomschrijving, omschrijving dieren ect) dan wordt ik er op aangesproken dat ik wat nuttigs moet gaan doen dus dan ga ik maar weer poetsen...

Vind dit een lastige situatie..

Heb je al eens gevraagd waarom je niet kassa mag doen? Want gewoon iets aanslaan en afrekenen kan iedereen. Uitgebreid advies geven over iets ingewikkelds snap ik dat je dat niet mag doen.

Hier ben ik het niet mee eens, want als iedereen dat zou kunnen zouden er geen kastekorten / kasovers ontstaan. En geloof me in een team zijn het altijd 1 of 2 dezelfde mensen die bijna altijd wel een tekort of over hebben.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-18 11:38

Ik heb zelf ervaring met het kassa werk. Ik heb al een jaar een bijbaantje bij de jumbo achter de kassa.