Amyyy schreef:Aangezien de TS in haar vorige bericht zegt nog te gaan vragen naar een eindejaarsuitkering, denk ik dat ze er niet van op de hoogte is, want die is namelijk berekend in je IKB.
Je IKB bestaat uit 8% vakantiegeld, 6% eindejaarsuitkering, 1,5% levensloopbijdrage en 0,8% bovenwettelijke vakantiedagen, je mag alleen nu zelf kiezen waarvoor je het geld gebruikt. Je krijg inderdaad je vakantiegeld dus gewoon per maand (kan, maar je kan het ook ergens anders voor in laten zetten)
Ik heb ook een IKB, 18% in totaal, kan hem meteen maandelijks uitkeren, maar bijvoorbeeld ook 1 of 2x per jaar.. Ik ging er netto ook op achteruit in mijn huidige baan, maar door IKB ga ik er netto op jaarbasis flink op vooruit.
Dus voor TS een goede om dat even te checken
, ik heb al kunnen onderhandelen dat het salaris wat omhoog ging (zie mijn startbericht), maar meer zit er echt niet in. Ze zijn ook gebonden aan deze salarisschaal. Het is nu 'take it or leave it' maar ik ga het toch maar doen. Deze functie biedt mij ook de mogelijkheden om in de toekomst sneller een overstap te doen naar een andere leuke communicatiefunctie en dan heb ik hier al ervaring opgedaan
. Alleen jammer dat mijn familie het belachelijk vindt wat ik ga doen, maar een leuke baan is me toch ook wel wat waard
Dus ik zeg: doen! Als jij hier gelukkiger van wordt, omdat je met meer plezier naar je werk kan, moet je het zeker doen. Uiteindelijk zit jij 's avonds met jezelf op de bank; en dat is toch prettiger op het moment dat je plezier hebt toch?
?