git schreef:Stel, je had bij deze man zijn stuur wel te pakken gekregen en daardoor was de scootmobiel omgekiept. Meneer valt op de grond en loopt daar schade bij op ? Of, de scootmobiel valt op jou en jij loopt daar schade bij op? Ik snap dat je een dief tegen wilt houden maar ik zou dit eerder doen door hem te waarschuwen, een winkel verbod te geven of de politie in te schakelen.
Triest wel eigenlijk, dat je je zorgen moet maken dat een 'dief schade op kan lopen en jij dan een probleem hebt. Tuurlijk, veiligheid gaat voor maar blijf het een apart iets vinden.
Niet werk gerelateerd maar heb wel eens ingegrepen bij een zakkenroller. Was in de tram in Amsterdam en een man zat in de handtas van mijn moeder. Toen ik het zag heb ik hem, puur instinctief, een keiharde bitchslap in het gezicht gegeven en ben ik hem als een viswijf uit gaan schelden. Eerst volgende halte ging hij er als een haas vandoor. Was niet handig maar het ging totaal onbewust. Als je iemand iets ziet doen wat buiten moraal valt doen je hersens gewoon anders als normaal. Je hoeft je dus nergens druk om te maken ts!
Ook wel eens meegemaakt dat een klant een doos gebak van de vitrine griste, stond zo verbaasd dat ik pas 10 seconden later reageerde. oliebol happens!