Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Prrrr schreef:Juridisch loket bellenZo op het eerste gezicht lijkt het erop dat het bedrijf het opvolgend werkgeverschap niet meerekent, terwijl dat wel zou moeten, maar je valt inderdaad in de overgangsregeling en dat maakt het complex.
daantjuhhh schreef:Prrrr schreef:Juridisch loket bellenZo op het eerste gezicht lijkt het erop dat het bedrijf het opvolgend werkgeverschap niet meerekent, terwijl dat wel zou moeten, maar je valt inderdaad in de overgangsregeling en dat maakt het complex.
Ja dat is het inderdaad.
Die overgangsregeling.
Ik begrijp hoe dan ook dat ik 3 jaar en 1 dag werk voor dezelfde werkgever. Wat naar mijn idee al recht geeft op een vast contract zelfs met de oude regeling.
Maar ik ga zeker bellen met juridisch loket.
Er is alleen op dit moment een ontzettende lange wachttijd. Dus probeer het straks weer
spoekie schreef:Je tijd bij het uitzendbureau telt wel degelijk mee. Tenzij je echt in een hele andere functie bent gaan werken toen je werd overgenomen.
De nieuwe ketenregeling ging van kracht op het moment dat jouw contract na 1 juli 2015 is verlengd dus maximaal 2 jaar in maximaal 3 contracten. Zoals ik het lees ben je daar al overheen gegaan (nogmaals als je dezelfde functie bekleedde in je tijd als uitzendkracht). Oftewel jouw contract is al een contract voor onbepaalde tijd.
Kernbegrippen hierbij: opvolgend werkgeverschap, ketenregeling.
daantjuhhh schreef:Ik val nog in de oude regeling. Dus mijn contract verlenging na 1 juli 2015 is minder dan 2 jaar en 2 contracten.
Maar totaal mag ik 3jaar in dienst zijn. Ik ben volgens mijn berekening 3jaar en een dagje in dienst