welke studie op mbo/hbo niveau geeft grote baan kans?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 18:54

Werkgelegenheid in bepaalde sectoren is ook afhankelijk van de regio. Laatst was op het nieuws dat er heel veel extra personeel nodig is bij de douane op Schiphol en dat ze MBO-ers daarvoor willen opleiden. Waar ik zit kunnen ze de technische mensen (electrotechniek, werktuigbouwkunde, natuurkunde) op minimaal HBO nivo niet aangenomen krijgen en ze worden uit heel de wereld gehaald. Dat is weer omgeving Eindhoven. Hier kon ik met mijn laboranten opleiding juist weer niet aan de bak, alleen ver weg.

Anoniem

Re: welke studie op mbo/hbo niveau geeft grote baan kans?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 14:29

Mijn vader is partner in een detacheringsbureau voor OK- en anesthesiepersoneel (dus geen anesthesisten maar assistenten) en daar zoeken ze echt keihard mensen. Dit soort opleidingen kan je doorgaans in een werk-leertraject doen waardoor je ook gelijk aan de slag gaat.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 15:00

Misschien totaal niet wat je zoekt, maar er schijnt een groot tekort te zijn aan mensen die zwemles kunnen geven.
Het schijnt ook dat de opleiding kort is, inclusief stage kan je met 1,5-2 jaar klaar zijn.
Van iemand die les geeft heb ik begrepen dat je vaak al werk hebt voor je klaar bent met je studie, er zijn ook niet voldoende invallers bij ziekte.
Qua uren misschien niet wat je zoekt, maar ik had er nooit aan gedacht, zwemjuf. :)

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-18 21:10

moonfish13 schreef:
Misschien totaal niet wat je zoekt, maar er schijnt een groot tekort te zijn aan mensen die zwemles kunnen geven.
Het schijnt ook dat de opleiding kort is, inclusief stage kan je met 1,5-2 jaar klaar zijn.
Van iemand die les geeft heb ik begrepen dat je vaak al werk hebt voor je klaar bent met je studie, er zijn ook niet voldoende invallers bij ziekte.
Qua uren misschien niet wat je zoekt, maar ik had er nooit aan gedacht, zwemjuf. :)

Leuk dit is zo iets waar ik dus helemaal niet aan zou denken, het is alleen de vraag wie er les nodig heeft, de kinderen of ik zelf, ik kan alleen maar een rugslag en een school slag, de rest is meer van blub blub :D

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-18 21:12

Emmaa_ schreef:
Mijn vader is partner in een detacheringsbureau voor OK- en anesthesiepersoneel (dus geen anesthesisten maar assistenten) en daar zoeken ze echt keihard mensen. Dit soort opleidingen kan je doorgaans in een werk-leertraject doen waardoor je ook gelijk aan de slag gaat.

Dit is ook zeker een leuke tip, daar ga ik me morgen eens even in verdiepen. Dank je wel :)

Monchou

Re: welke studie op mbo/hbo niveau geeft grote baan kans?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 21:32

MBO Verzorgende IG of Verpleegkunde

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 21:32

Inderdaad, anesthesie- en OK-assistenten. Als je die opleiding doet, heb je een werken/leren traject en flink baangarantie.