Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Paardenfan25 schreef:Voor degene die terug gingen naar 32 uur; blijf je dan niet dezelfde hoeveelheid werk houden? Zodat je of veel harder moet werken of toch weer extra uren moet maken.
Ik ga er nog eens goed over nadenken waar ik mijn prioriteiten wil leggen.
A3a1 schreef:Ik zou het doen, meteen doen.
Maar ik zou het wel zo doen dat ik nog steeds iedere dag wat meer werk en zo dus die 12 dagen vakantie houdt.
Weet natuurlijk niet wat je verdiend maar ik neem even een gemiddelde van 100 euro per dag, dan zou je 200 euro per maand inleveren. Dan zou je van 2500 naar 2300 gaan, ik zou daar meteen aan gewend zijn.
Ik zou voor dat de kogel door de kerk is, het geld wat ik minder ga verdienen, alvast sparen, zodat ik eraan gewend ben.
Of ik zou dat een periode doen om te kijken of ik uitkom en hoeveel ik daadwerkelijk in moet leveren.
Frummels schreef:A3a1 schreef:Ik zou het doen, meteen doen.
Maar ik zou het wel zo doen dat ik nog steeds iedere dag wat meer werk en zo dus die 12 dagen vakantie houdt.
Weet natuurlijk niet wat je verdiend maar ik neem even een gemiddelde van 100 euro per dag, dan zou je 200 euro per maand inleveren. Dan zou je van 2500 naar 2300 gaan, ik zou daar meteen aan gewend zijn.
Ik zou voor dat de kogel door de kerk is, het geld wat ik minder ga verdienen, alvast sparen, zodat ik eraan gewend ben.
Of ik zou dat een periode doen om te kijken of ik uitkom en hoeveel ik daadwerkelijk in moet leveren.
Helaas ga ik er wel meer op achteruit dan 200 euro. Anders zou ik er inderdaad wel zo aan kunnen wennen![]()
Meer werken en dan toch 12 dagen houden, mag helaas niet. Maar zoals ik al eerder zei, vind ik dat niet zo erg omdat ik veel vakantiedagen krijg van mijn werkgever.
Ik ga het gewoon eens een maand proberen door vakantiedagen op te nemen en kijken hoe het bevalt. En dan het deel van mijn salaris dat ik erop achteruit ga apart zetten. Dan heb ik een redelijk beeld van de mogelijke situatie denk ik
Maartje1990 schreef:Over hoeveeltijd ben je klaar met je master Ts?
Relaxed schreef:Die 12 dagen extra zijn natuurlijk in feite gewoon overuren die je opneemt, dus idd logisch dat je die dan niet meer hebt. Verdere vrije dagen zul je ook minder opnemen als je een dag minder werkt, afspraken plan je dan immers op die vrije dag. Dan heb je alleen nog dagen nodig voor echte vakanties.
Tja en verder idd beoordelen of de voordelen opwegen tegen het mindere salaris.
Is er geen optie dat je om de week een dag vrij neemt? Dus meteen je ATV opmaakt?

Relaxed schreef:connie64 schreef:4 dagen en dan langer werken........iedere dag een uur langer....en 12 atv dagen houd je dan dus dat is al 1 vrije dag per maand naast je vakantiedagen waarvan je zegt ik heb er heel veel van..
Als ze 36 uur gaat werken (4*9) is ze die ATV kwijt..
BarbaLala schreef:Wat een luxeprobleem![]()
![]()
Ik zie het punt niet zo.
Je weet volgens mij prima wat je wel en niet wil.
Als je niet bereidt bent om in te leveren op je luxeleven dan fulltime blijven werken.
Heb je andere prioriteiten en heb je geen moeite met een klein beetje minder luxe dan lekker een dagje minder werken.
Simpeler kan niet
Ik hoef pas uiterlijk in juli te beslissen, dus tot die tijd ga ik gewoon wat dingetjes proberen om erachter te komen wat ik prettig vind