Bedrijf is te laat met uren doorboeken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 12:06

GDG schreef:
Oei, dat is niet zo slim. Ik begrijp dat je rekent op een bepaald bedrag maar er kan altijd wat mis gaan. Voortaan echt zorgen dat je altijd een potje reserve hebt voor onverwachte dingen, die paar meubeltjes kunnen de maand erna altijd nog. In december heb je dus voor 6 weken loon uitbetaald gekregen, zonde dat je daar niet nog wat van apart gezet hebt. Wel gelijk een goede les om te leren, nu je op jezelf woont.

Dat ze niet mee willen werken aan een voorschot vind ik wel raar eigenlijk. Geen idee of je daar rechten in hebt, ik denk het niet eigenlijk.

Slim of niet slim, het zou fatsoenlijk zijn als TS haar werkgever de fout even rechtzet.

Apple

Re: Bedrijf is te laat met uren doorboeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 12:10

Niet zo slim? Ts kan hier toch niets aan doen? Als je werkt bij een bedrijf en zij geven aan wanneer je wat uitbetaalt krijgt dan hoort dat ook zo te zijn.
Misschien even advies vragen bij het juridisch loket?

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 12:15

Geen paniek, even rustig ademhalen en tot 10 tellen.

Even denken in oplossingen.
Je hebt alles voor januari betaald zeg je. Ik neem aan dat je daarmee huur/hypotheek, belastingen, verzekeringen, abbo’s etc bedoeld.
Zet even op een rijtje waar je t/m volgende uitbetaling nog behoefte aan hebt. Als dat “alleen” geld voor eten is, kan je dan niet voor een keer terug vallen op ouders, broer/zus oid? Als die een keer een tas met boodschappen voor je halen die je volgende maand terug betaald, ben je dan niet al een eind uit de brand?

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 12:18

Roodvos schreef:
Geen paniek, even rustig ademhalen en tot 10 tellen.

Even denken in oplossingen.
Je hebt alles voor januari betaald zeg je. Ik neem aan dat je daarmee huur/hypotheek, belastingen, verzekeringen, abbo’s etc bedoeld.
Zet even op een rijtje waar je t/m volgende uitbetaling nog behoefte aan hebt. Als dat “alleen” geld voor eten is, kan je dan niet voor een keer terug vallen op ouders, broer/zus oid? Als die een keer een tas met boodschappen voor je halen die je volgende maand terug betaald, ben je dan niet al een eind uit de brand?

Stap 1 lijkt mij onderzoeken of je het geld alsnog kan krijgen. Dus bijvoorbeeld contact opnemen met het juridisch loket zoals velen al hebben geadviseerd.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 12:24

Als het bedrijf echt weigert, wat TS al meerdere malen heeft aangegeven, kun je misschien bij je ouders vragen of zij je wat voor willen schieten deze maand?

Of vaak bij je ouders/broer/zus gaan eten, dat scheelt ook.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 12:27

Niet echt netjes van het bedrijf dit! Als een dusdanig grote fout bij ons wordt gemaakt (we zijn allemaal mensen, het gaat gewoon wel eens fout) dan corrigeren we dit meteen. Het is geen tientje waar je over praat.

Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat je rechten hierin zijn maar ik vind het echt belachelijk dat het bedrijf je zo laat stikken.

Persoonlijk heb ik sowieso altijd geld achter de hand, ik begrijp nooit zo goed dat mensen alles uitgeven en dan maar hopen dat alles goed komt. Zeker als het aan luxe items uitgegeven wordt, waarom dan niet even wachten tot je zeker weet dat je ruim genoeg geld over hebt? Dan weet je ook dat als er zoiets geks gebeurd, je niet meteen in de paniekmodus hoeft. Maar dat is, zoals ik al aangaf, echt iets persoonlijks.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 12:33

Zo ik begrijp zijn je vaste lasten betaald en zit je nu alleen met de kosten voor boodschappen e.d.? Wat is het bedrag wat je over hebt waar je het mee moet gaan redden als ik vragen mag?

Zoals al gezegd, probeer een reserve te maken voor onvoorziene kosten. Ik zie op je profiel dat je een hondje hebt, als hij/zij plotseling ziek word zul je ook geld achter de hand moeten hebben voor dierenartskosten.

Ik begrijp dat het vervelend is, maar ik denk dat er niets anders op zit dan er het beste van te maken.
Laatst bijgewerkt door Mjetterd op 26-01-18 12:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 12:34

Het is nu de 26e. Ik neem aan dat de betaling over een aantal weken in januari binnen 2 weken, in februari zal plaatsvinden? Je weet zeker dat je dit bedrag gaat ontvangen dus misschien kun je tot het bedrag er is wat "leefgeld" lenen van iemand?

Ik snap dat je je misschien een beetje schaamt omdat je net op jezelf bent gaan wonen en het nu al "mis" gaat, maar hier kan jij weinig aan doen. Beetje jammer dat je werkgever niet wat flexibeler wil en kan zijn met een voorschot.

Relax, komt goed. En toch proberen om een reservepotje op te bouwen en dit te zien als een mooi leermoment.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 12:38

PrinceAmos schreef:
Ik werk voor een bedrijf wat ik hartstikke leuk vind, heb veel plezier in mijn werk en ook zeker grote doorgroeimogelijkheden.

Precies hierom zou ik proberen het op een andere manier op te lossen (geld lenen bij vrienden / ouders) voordat je gaat dreigen met juristen etc. Nee, het is niet netjes wat ze doen, maar ik zou hiervoor niet je fijne baan op het spel zetten door dit op de spits te drijven..

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 12:49

Kahawa schreef:
Stap 1 lijkt mij onderzoeken of je het geld alsnog kan krijgen. Dus bijvoorbeeld contact opnemen met het juridisch loket zoals velen al hebben geadviseerd.
Volgens berichten van TS heeft het bedrijf al duidelijk aangegeven geen tussentijdse betaling te doen. Tuurlijk kan TS informeren bij haar rechtsbijstandsverzekering/juridisch loket, maar om hier nou gelijk overal een jurist voor in te schakelen is ook een dingetje. Ik loop al even mee, en heb geleerd dat de pragmatische oplossing vaak gewoon de beste.

Vanillia schreef:
PrinceAmos schreef:
Ik werk voor een bedrijf wat ik hartstikke leuk vind, heb veel plezier in mijn werk en ook zeker grote doorgroeimogelijkheden.

Precies hierom zou ik proberen het op een andere manier op te lossen (geld lenen bij vrienden / ouders) voordat je gaat dreigen met juristen etc. Nee, het is niet netjes wat ze doen, maar ik zou hiervoor niet je fijne baan op het spel zetten door dit op de spits te drijven..

Juist, ook hierom dus.

Gelijk hebben en je gelijk willen krijgen zijn 2 verschillende dingen. Nu je gelijk willen krijgen voor 400 euro kan je in de toekomst een veelvoud van dit bedrag aan schade opleveren door een verstoorde werkrelatie.

Succes en veel wijsheid TS!

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 12:56

Raar dat ze geen tussentijdse betalingen doen. Ik kan mij alleen niet voorstellen dat ze week 1 al uitbetalen van 2018. Werk zelf op de administratie en het is meest onhandige om 52 en 1 samen uit te betalen ivm afsluiten van een boekjaar.

Als je er graag wil blijven werken, ze willen geen voorschot doen etc. dan zou ik idd even bij ouders aankloppen voor wat boodschappengeld. En anders maar ff maandje rood staan bij de bank. (heb er zelf de schurft aan, maar als het niet anders kan met de wetenschap dat je volgende maand dat bedrag gewoon weer bij kan storten is er nog geen man overboord)

PrinceAmos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-18 13:02

Met mijn moeder heb ik geen contact, met mijn vader wel maar die mag mijn geen geld geven van zijn huidige vrouw. Mijn zusje is 13, daar kan ik ook niet op terug vallen.

Ik heb nog €45 over, en dat is dus voor een hele maand. Het juridisch loket bellen is best een goede optie, dit ga ik ook zeker doen vanmiddag.

Ik krijg 22 februari pas weer betaald, een best lange brug om te ‘overbruggen’. Werkgever geeft alleen maar antwoorden; ‘ik weet niet, geen idee, er was voltens mij wel eens storing’. Niet echt waar ik iets aan heb helaas.

De €400 kom ik ook echt te kort deze maand. Dat jullie meubels niet als nood zien etc ja.. ik heb toch een bed nodig om op te slapen, een bank om op te zitten. Dat dit dan even mis loopt was niet gepland nee. Maar ik woon nog maar kort op mijzelf, ik wou deze maand of februari weer beginnen met een back-up sparen.

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 13:07

Ik zou 'kort roodstaan' bij de bank aanvragen in plaats van een jurist erbij halen, dit werkt niet zo goed voor de verhouding tussen jou en je werkgever. :)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 13:29

linnnh schreef:
Ik zou 'kort roodstaan' bij de bank aanvragen in plaats van een jurist erbij halen, dit werkt niet zo goed voor de verhouding tussen jou en je werkgever. :)

Ik zou echt daar lak aan hebben. Sorry, maar zij maken een fout en de TS vraagt netjes om een oplossing en wat ze wettelijk nog kan. Daar kunnen wij als Bokkers geen antwoord op geven dus juridisch advies inwinnen is in mijn ogen de beste optie.

Die werkgever merkt daar nog niets van hè.

Rood staan bij de bank aanvragen vind ik wel een goede optie maar laat je even goed informeren of je dan niet BKR geregistreerd komt te staan!

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 13:32

Knuppel in het hoenderhok:
hebben de andere collega's ook week 1 niet ontvangen?

weet je zeker dat het bedrijf geen problemen heeft met de cash flow? niet dat je nog een maand werkt en dan ook maar een deel krijgt?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 13:41

Rocamor schreef:

weet je zeker dat het bedrijf geen problemen heeft met de cash flow? niet dat je nog een maand werkt en dan ook maar een deel krijgt?

:=

Hoewel de crisis nu voorbij lijkt te zijn is dit zeker iets om in gedachten te houden. Gaat dit voor iedereen op? Is er wel eens eerder iets voorgevallen? Heb je de indruk dat de hoeveelheid werk terugloopt? etc.etc.

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 13:45

Je zou wel informatie op kunnen vragen bij het juridisch loket, gewoon zodat je weet wat wel en niet kan, maar ik zou er richting je werk echt niets meer mee doen.
Je hebt er blijkbaar al herhaaldelijk naar gevraagd, en ze zijn duidelijk geweest. Ik zou de werkrelatie daarvoor niet op het spel zetten.
Eerlijk gezegd is het ook wel een beetje je eigen probleem als je gelijk in de problemen komt als je 2 weken niet uitbetaald krijgt.
Inboedel hoeft helemaal niet veel te kosten trouwens, met kringloop en marktplaats kom je een heel end. Enige financieel ruimte aanhouden is toch wel nodig.
Maar goed dat weet je nu, dus het is nu even heel vervelend, maar het overkomt je vast niet nog een keer.
Succes.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 13:47

zonnebloem18 schreef:
Bij ons werkt het precies zo, pas bij de volgende loonbetaling wordt het uitbetaald.

Bij mijn werk ook. Niet dat sommige collega's dat even leuk vonden.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 13:47

Als je op jezelf woont moet je soms even creatief met je geld omgaan. Ik moet deze maand mezelf ook een paar keer bij anderen uitnodigen. :+

Is die 45 euro ook voor boodschappen? Dan zou ik dat investeren in rijst, aardappelen en diepvriesgroenten. Geen vlees, geen snoep, als je dorst hebt kun je uit de kraan drinken. Met die ingrediënten kun je al een heel eind komen voor een maand.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 13:48

Roodvos schreef:
Kahawa schreef:
Volgens berichten van TS heeft het bedrijf al duidelijk aangegeven geen tussentijdse betaling te doen. Tuurlijk kan TS informeren bij haar rechtsbijstandsverzekering/juridisch loket, maar om hier nou gelijk overal een jurist voor in te schakelen is ook een dingetje. Ik loop al even mee, en heb geleerd dat de pragmatische oplossing vaak gewoon de beste.

Die informatie is ook handig voor de toekomst.

PrinceAmos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-18 14:11

Temeraire schreef:
Je zou wel informatie op kunnen vragen bij het juridisch loket, gewoon zodat je weet wat wel en niet kan, maar ik zou er richting je werk echt niets meer mee doen.
Je hebt er blijkbaar al herhaaldelijk naar gevraagd, en ze zijn duidelijk geweest. Ik zou de werkrelatie daarvoor niet op het spel zetten.
Eerlijk gezegd is het ook wel een beetje je eigen probleem als je gelijk in de problemen komt als je 2 weken niet uitbetaald krijgt.
Inboedel hoeft helemaal niet veel te kosten trouwens, met kringloop en marktplaats kom je een heel end. Enige financieel ruimte aanhouden is toch wel nodig.
Maar goed dat weet je nu, dus het is nu even heel vervelend, maar het overkomt je vast niet nog een keer.
Succes.

Niet als je een allergie hebt voor veel dingen. Zoals huisdieren etc.. dan kan je dat niet allemaal 2e hands kopen helaas.

Ik heb juist extra gewerkt deze weken zodat ik meer geld zou hebben, daarom is het ook z’n vette domper. Het werk wordt niet minder etc of een crisis.. het gaat ook gewoon om een ‘bekende’ winkel wat altijd zeer goed loopt. Daar ligt het niet aan. Het is gewoon een te late doorboeking van de filiaalmanager.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 14:14

Rocamor schreef:

Dat dus. Ik heb daar ook mijn bedenkingen bij.
Als er bij ons op de administratie iets fout gaat wordt dat meteen rechtgezet, al is het maar dmv een voorschot-betaling (En definitieve afrekening de maand erop).
In het ergste geval een contant voorschot.

Maar bij ons laat men de medewerkers niet in de kou staan!

Hoe moeilijk is het een extra betaling te doen?

PrinceAmos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-18 14:22

Voor dit bedrijf heel moeilijk, ze mogen geen losse betalingen doen zeggen ze..

Women2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 14:31

Voor 45,00 kun je veel boodschappen doen. Aardappelen en groenten van de markt of de boer, rijst, geen frisdrink en extra's. Aanbiedingen in de gaten houden, winkelen bij de Toko
Voor meer dagen eten maken (€ 5,00 kun je een pan stamppot maken incl vlees, voor 6 personen = 6 x warm eten)
Eens een keer bij vriendinnen eten, zoveel mogelijk op de fiets ipv met de auto...

Als het puur alleen om boodschappen gaat, dan kom je de maand wel door. Desnoods even je kast opruimen en kun je daar nog een paar euro mee verdienen.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 15:03

PrinceAmos schreef:
Voor dit bedrijf heel moeilijk, ze mogen geen losse betalingen doen zeggen ze..

HOe groot is het bedrijf? Hoeveel medewerkers in totaal? Heb je je collega's (niet zijnde leidinggevenden / MT-leden of PZ-mensen) ook gevraagd of ze week 1 missen?