Twijfelen tussen 2 banen; wat zouden jullie doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ailill

Re: Twijfelen tussen 2 banen; wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 22:14

Nogmaals, zonder het er door te willen drukken, ik raad je echt met klem aan om te onderhandelen voor je salaris. Ik lees hier berichten dat, in dit geval vrouwen, akkoord zouden gaan met 200 meer salaris (netto).

Juist hierdoor, zonder te wijzen, is er nog steeds een glazen plafond en verdienen mannen, bewezen, tot wel 30% meer dan vrouwen en dat binnen precies dezelfde functie('s).

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 22:25

Deetjeeuh schreef:
Je hebt de rest van je leven nog om voor veilig te kiezen. :D Ik zou dan ook zeker voor optie 2 gaan.

Helemaal mee eens!

zefiros

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 22:27

Deetjeeuh schreef:
Je hebt de rest van je leven nog om voor veilig te kiezen. :D Ik zou dan ook zeker voor optie 2 gaan.

Precies dit wilde ik zeggen!
Als je later hogere vaste lasten hebt... misschien een gezinnetje.. dan zou ik voor veilig gaan.. nu gewoon lekker ervaren!

MaTuMi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 22:32

Is het geen optie om binnen je huidige filiaal door te groeien?
Opzich is het niet onveilig om voor optie 2 te gaan, het gaat weer een stuk beter met de arbeidsmarkt dus als dat niks wordt komt er vast wel weer wat anders vrij.

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 22:34

Absoluut optie 2 :j wat een mooie kans! Meer uitdaging, de mogelijkheid om jezelf verder ontwikkelen en je geeft zelf al aan dat je de taken van het management nu al van nature op je neemt en daar veel plezier in hebt. Dan lijkt mij dat optie 2 hartstikke goed bij je past. Het is ook echt een dik compliment, je krijgt zo’n baan niet voor niets aangeboden. Ze zien talent in je. Doen! :j ik sluit me geheel aan bij Deetjeeuh: je hebt de rest van je leven nog om voor veilig te kiezen. Laat je niet weerhouden door angst voor het onbekende.

Ik zou nog wel even goed onderhandelen over het salaris. Voor een management functie vind ik het verschil t.o.v. je huidige salaris wel erg klein. Als je ergens nieuw begint (ook al is het binnen hetzelfde bedrijf), dan moet je m.i. niet te snel genoegen nemen en hoog inzetten. Zij willen jou graag hebben, je krijgt er veel verantwoordelijkheden bij, dan mag daar wat tegenover staan. Later als je er eenmaal zit is het veel lastiger om verder omhoog te gaan.

Succes! *\o/* je kunt het!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 22:35

zefiros schreef:
Deetjeeuh schreef:

Precies dit wilde ik zeggen!
Als je later hogere vaste lasten hebt... misschien een gezinnetje.. dan zou ik voor veilig gaan.. nu gewoon lekker ervaren!

En gezin is dan weer bijna niet te combineren daarmee. Ik spreek uit ervaring en ben kantoorwerk gaan doen omdat ik bijna 7 dagen bezig was met de zaak, een zieke, alarm etc etc

Charlie_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 22:36

Stille meelezer hier...wat mij opvalt is dat je dus 2 volle dagen meer gaat werken per maand en hier 200 euro extra voor krijgt? En je mag wel alle verantwoording van een filiaalmanager dragen?
Degene boven je speelt het slim...
Vraag eens na wat een assistent manager fulltime verdient en onderhandel op basis daarvan. 200 netto is echt een schijntje, dat zou je al kunnen hebben als je fulltime als assistent blijft werken.
Nu gaat het jou wellicht om de ervaring en niet om het salaris maar je dient wel een eerlijk loon te krijgen!

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 22:37

Ailill schreef:
Nogmaals, zonder het er door te willen drukken, ik raad je echt met klem aan om te onderhandelen voor je salaris. Ik lees hier berichten dat, in dit geval vrouwen, akkoord zouden gaan met 200 meer salaris (netto).

Juist hierdoor, zonder te wijzen, is er nog steeds een glazen plafond en verdienen mannen, bewezen, tot wel 30% meer dan vrouwen en dat binnen precies dezelfde functie('s).

Helemaal mee eens!! Onderhandel, zij hebben jou tenslotte gevraagd dus je hebt wel een onderhandelings positie! T is niet de bedoeling dat je erop achteruit gaat( afschrijving/ onderhoud auto) . Ook reiskosten en ook parkeerkosten als er redelijk in de buurt geen vrij parkeren is. Zelf parkeer ik net buitend de betaald parkeren zone en heb een vouwfiets voor het laatste stukje, krijg nl wel reiskosten maar geen parkeerkosten vergoed)
Weet niet of er bij jullie organisatie met a B en c vestigingen gewerkt wordt qua o.a salarissen maar al zou het zo zijn dan is 200€ netto( is 300/350 bruto?) echt niet de max wat eruit te halen valt.
Bedenk je wel dat ( ben zelf ook vestigingsmanager) dat er echt veel verantwoording op je schouders rust. Vraag ook door op hoe zij jou ontwikkeling zien( krijg je cursussen? Interne opleiding ? )
Heel veel succes en als je goed hebt kunnen onderhandelen zou ik zeker voor optie 2 gaan?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 22:42

Zwart op wit laten zetten dat je terug mag komen als manager op de andere locatie bij nieuwe vacature en dan ervaring op gaan doen op locatie 2.
Ik zou zelf voor de kortere reistijd kiezen en vind die 200e op jaarbasis echt veel te beperkt om 30minuten verderop te gaan zitten en die verantwoordelijkheden te pakken. Maar als dat je leuk lijkt en je zelf geen moeite hebt met die reistijd zou ik daar voor gaan, maar wel vast laten leggen dat je straks als manager terug mag komen op je oude locatie als de resultaten goed zijn.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 22:44

je haalt aan 200 meer, maar reis en parkeerkosten en niet vergeten 1/2 meer werken dan in je oude positie.
Uiteraard even navragen bij je accountant wat je max is zonder dat je er op in moet leveren, en dan gewoon onderhandelen.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 22:55

Ik ken ook iemand in gelijkaardige situatie, zij kon van winkelbediende doorgroeien naar filiaalverantwoordelijke, maar was ook nog maar vooraan 20 en werkte er pas een jaar. Ze heeft dit geweigerd, nog wat ervaring opgedaan, en een jaar later weer de kans gekregen en gegrepen.

In jouw geval zou ik idd ook blijven in het huidige filiaal (maar ik hecht ook veel belang aan goede werksfeer, meer dan aan andere factoren) en hopen op doorgroei naar manager als de volgende manager om één of andere reden vertrekt.

racebiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 23:00

Ga bij jezelf na waar je echt energie van krijgt en bedenk je goed dat om te leren en te ontwikkelen moet je uitdagingen aan durven gaan. Ik denk als ik het zo lees dat je wel weet wat je wilt kiezen:)

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 23:46

Ik kan je niet helpen met je keus, behalve zeggen volg je hart! Dan komt het altijd goed.
Wel een tip mbt parkeren, mocht je hier niet uitkomen met de baas:
www.prettigparkeren.nl kun je kijken waar je in de buurt voor minder of gratis kunt parkeren. Soms is een p&r ook nog een idee, klein stukje trein of bus en voor een klein bedragje parkeren. Bovendien zullen je nieuwe collega's waarschijnlijk hetzelfde probleem hebben en nog goede tips weten.
Tip 2 mbt salaris: kijk even in welke salarisschaal managers vallen binnen je bedrijf. Kijk niet alleen kritisch naar nu, maar belangrijker is dat je 1 of 2 schalen omhoog gaat en niet alleen een trede. Dan kan het nu bijv 200 euro schelen, maar over 5 jaar misschien wel ruim 1000. En dan loont t meer de moeite ;).
Doe jezelf niet te kort!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 09:12

Ik vind de verhoging belachelijk laag. Het is amper verhoging want je gaat er ook meer voor werken..

Ik zou voor optie 2 gaan mits er een fatsoenlijke verhoging tegenover staat.
Je laat dan veel ‘luxe’ achter, als in dat het lekker dichtbij is, bekend en dat soort zaken en je krijgt er maar weinig meer voor terug.

Ik moet nu iedere ff 30-45 minuten met de auto rijden naar het werk, het is leuk werk, maar iets dichterbij zou ook heerlijk zijn voor mij..
Ik zou er nog even goed over nadenken gezien de afstand en de ‘verhoging’.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 09:20

Ik vind 200 euro ook een erg kleine stap, gezien de verandering van functie en verantwoordelijkheden.. Nu weet ik wel dat de stappen in retail niet zo groot zijn.. Heb je ook nagevraagd voor bonussen? Vaak krijgen filiaalmanagers bonussen naar omzet, ziekteverzuim, enz. Reiskosten en onkostenvergoeding zou ik ook over onderhandelen. Bij ons werden parkeervergunningen vaak gewoon volledig vergoed.

Dus zeker onderhandelen, niet zomaar akkoord gaan, vooral omdat je twijfelt. Neerleggen wat jij wilt en ik zou dat gewoon ruim aanhouden. Nee heb je...

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 09:29

Optie 2, zonder twijfel. Als het niks voor je blijkt te zijn heb je het in ieder geval geprobeerd en uit wat je bij optie 1 zegt heb ik het idee dat je juist wel behoefte hebt aan wat meer uitdaging dan wat je nu hebt. Nog wel even onderhandelen over de voorwaarden, zoals mijn voorgangers al aangeven ;)

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 09:44

Ik vind dat je qua salaris er ook niet echt op vooruit gaat. Maar de verantwoordelijkheid wat je erbij krijgt is wel stuk groter. Rij de afstand eens een keer op tijden dat je er dan ook heen moet...weet je gelijk hoe je met files etc zit en of je niet nog langer onderweg bent dan je nu aangeeft. Opzich ben je er al beetje uit als ik het zo lees:0)

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 10:11

Ik zou gaan voor optie 2, maar sleep er wel een reiskostenvergoeding uit, zodat jouw salarisverhoging ook daadwerkelijk een verhoging is.
Als je meer uren gaat draaien en dat zit in de verhoging zou ik ook niet akkoord gaan, want dan blijf je in feite werken voor hetzelfde uurloon alleen met meer verantwoordelijkheden.

Zie het ook als een investering in de toekomst, wellicht kun je na een paar jaar weer terug naar je huidige filiaal of eentje dichterbij zodat je minder reistijd hebt. En stilstaan is achteruitgaan. Als je ambities hebt om hogerop te komen moet je de kans nu pakken, volgende keer kloppen ze echt niet meer aan bij je.
Ik zou niet veilig bij 1 blijven omdat je wellicht misschien over een tijdje een gezin wil oid, als dat aan de orde komt zie je dat dan wel weer en komt daar ook vast een oplossing voor.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 23:23

Meid, als jij op 1 jaar tijd zo de ladder omhoog bent geklommen heb je zeker de capaciteiten om er te geraken.
Nog wat onderhandelen over de reiskosten en goed kijken welke loonschalen het bedrijf hanteert en of je juist wordt ingeschaald en gaan!
Als het niks wordt ben je jong genoeg om op andere voet verder te gaan en zoals eerder gezegd, je hebt de capaciteiten en kan het tonen. Dit zal echt wel ook door andere opgepikt worden

Zelf heb ik de universiteit na 2 mislukte jaren verlaten, na wat interim werk zoals fabriek en verkoop de stabiliteit opgezocht en na 3 jaar weer vertrokken om bij mijn ouders te werken. Nu weer enkele jaren later begin ik volgende maand bij een internationaal bedrijf als Business Development Director om de Europese tak op te zetten. Mijn advies is dus doen! Zeker op jouw (onze) leeftijd is elke ervaring die je kan meepakken alleen maar goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 23:32

Ik heb niet alles gelezen. Maar ik zou voor optie twee gaan met als voorwaarde terugkeergarantie om terug te keren in je oude positie als je binnen een half jaar niet zou functioneren of het zelf helemaal niet leuk zou vinden. Zo bouw je een escape in voor jezelf.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 23:39

Ik zeg optie 2 maar alleen met fatsoenlijke reiskosten en parkeer vergoeding. Daarnaast zou ik nog onderhandelen over de 200 netto, wat ga je meer verdienen in je huidige functie als je die halve dag extra gaat werken? Dat even in je achterhoofd houden en dat erbij tellen en dat ook zo uitleggen. Als ze je graag willen hebben betalen ze met liefde meer.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 23:55

Optie 2!

The only way is up!!

Succes met je keuze TS!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 08:53

Ik zou voor 200 netto erbij exclusief reiskosten/parkeerkosten echt niet zoveel extra verantwoordelijkheid willen hebben. Als ik zelf zou moeten kiezen zou ik voor optie 1 gaan. Tenzij ze met meer over de brug komen.

Happyfeet2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-18 15:00

Bedankt voor jullie reacties allemaal *\o/* Sorry voor mijn late reactie, veel om over na te denken.

Ik heb contact gehad met de werkgever en een reiskostenvergoeding en parkeervergoeding is er niet. Er wordt aangegeven dat in straten verderop het parkeren goedkoper is, maar...tja, in een drukke stad zullen die snel vol staan. Hier baal ik wel van, want dan lever ik naast een vrije halve dag ook in qua vergoeding...het 'extra' inkomen zal dan al dan zijn aan parkeren en benzine en de auto zelf maakt natuurlijk ook heel wat meer kilometers (=veel sneller nieuwe auto uiteindelijk.

Aan de andere kant...de functie zelf lijkt me leuk en sowieso fijn voor CV (of denk ik hier teveel over na? CV is leuk maar tegenwoordig is een goede eerste indruk misschien bijna meer?) Maar of dat genoeg is om en 1 uur per dag voor te rijden (maak er meer van want ik ben liever te vroeg dan te laat en grote kans op file op het tijdstip van vertrek) halve dag opgeven, uiteindelijk hetzelfde loon overhouden, langer weg van huis (de uren zijn uiteindelijk hetzelfde, fulltime 38, maar ik heb nu een halve dag vrij omdat ik die uren verdeel op de andere dagen)

De twijfel is er dus nog steeds, vooral nu er geen reiskostenvergoeding en parkeervergoeding heb. Daarnaast heb ik een eigen bedrijfje vanuit huis (computer) en gebruik ik daar nu de 2 ochtenden voor die ik 'extra' vrij heb. Die zouden dus ook verdwijnen=meer avondwerk.

Ohh de twijfel haha. Ik ben wel echt super blij dat ik mijn huidige functie sowieso zou mogen houden. Het is dus niet 'alles of niets'. Morgen nog een gesprekje over het salaris en eventuele bonussen en dan zal ik echt moeten beslissen :o

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 15:04

Optie 2!

Onder het motto: ''Beter spijt hebben van iets wat je wel gedaan hebt, dan niet!''
Je bent hartstikke jong, je hebt nu de tijd en ruimte om jezelf te ontwikkelen. Doen!