Diergeneeskunde Gent 2018-2019

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

k_m

Re: Diergeneeskunde Gent 2018-2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 17:09

Zoooo gebeurt dat hier vaker dat er runderen ontsnappen? :+ sta al 3 kwartier voor de poort te wachten!

D__S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 22:08

Nee :+

Ik heb me echt ziek gelachen, wel spectaculair om eens te zien.

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 22:32

Veel laatste jaars :P ik studeer ook af dit jaar! Benieuwd welke studenten achter de namen zitten, via jullie profiel raak ik er niet aan uit ;) Ik zit in optie onderzoek! Lang leve geen klinieken :D

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 09:28

Moest er iemand vandaag toevallig mee een PENS behandeling doen bij een head shaker, das de mijne! Hulp bij trailer lader ook welkom straks :+

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 09:48

Voor de mensen die aangeven dat er nog kamers vrij zijn: zijn er bij deze kamers ook honden toegestaan?
Ik zit nog gigantisch te twijfelen om in Gent te gaan studeren.. maar een kamer heb ik ook nog niet :+

Oblicaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-18 10:06

WillBokkers schreef:
Voor de mensen die aangeven dat er nog kamers vrij zijn: zijn er bij deze kamers ook honden toegestaan?
Ik zit nog gigantisch te twijfelen om in Gent te gaan studeren.. maar een kamer heb ik ook nog niet :+

Ik weet dat er bij mijn toekomstig kot (begrensd) huisdieren zijn toegestaan. Er zijn al wat dieren dus weet niet precies maar je kan het vragen aan de eigenaar :)

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 16:58

Oblicaja schreef:
WillBokkers schreef:

Ik weet dat er bij mijn toekomstig kot (begrensd) huisdieren zijn toegestaan. Er zijn al wat dieren dus weet niet precies maar je kan het vragen aan de eigenaar :)

Waar zit jij als ik vragen mag? Ben wel benieuwd! Helaas is het wel vaak zo dat als er ‘begrensd’ huisdieren zijn toegestaan, grote honden niet mogen.

xKim97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 17:14

@WillBokkers, in ons huis (van de 8 kamers) zijn grote honden indd niet toegestaan. Als je in Gent wil studeren met je hond, kan je misschien het beste zoeken in Merelbeke. Dat is waar de echte DGK faculteit is ipv Gent waar het 1e jaar vooral is, en veel huiseigenaren in Merelbeke hebben toch maar wel huisdieren toegelaten omdat het allemaal DGK studenten zijn daar haha! Wel moet je in gedachte houden dat het een intense studie is met veel contacturen, dus dat is misschien wel lastiger te combineren. live streamen is vaak wel mogelijk, maar dan mis je misschien weer de sociale contacten van het uni leven. Dus het kan wel, maar het is wel iets om over na te denken. Als je trouwens meer wil weten over huizen/hier studeren mag je het altijd vragen :)

Oblicaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-18 17:38

WillBokkers schreef:

Ik weet dat er bij mijn toekomstig kot (begrensd) huisdieren zijn toegestaan. Er zijn al wat dieren dus weet niet precies maar je kan het vragen aan de eigenaar :)[/quote]
Waar zit jij als ik vragen mag? Ben wel benieuwd! Helaas is het wel vaak zo dat als er ‘begrensd’ huisdieren zijn toegestaan, grote honden niet mogen.[/quote]

In Merelbeke! Stuur maar pb als je contactgegevens wilt hebben :)

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 10:12

Bedankt voor de reacties!
Ik moet denk ik zelf eerst de knoop gaan doorhakken, want ik wil het wel erg graag, maar twijfel ook enorm. Ik moet mijn paarden er voor verkopen en weet dat de kans reëel is dat ik het niet haal. Op de open dag zeiden ze dat er een slagingspercentage van 16% is. Dat staat mij toch tegen, dan moet je veel opgeven voor niks.

Oblicaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-18 10:16

WillBokkers schreef:
Ik moet denk ik zelf eerst de knoop gaan doorhakken, want ik wil het wel erg graag, maar twijfel ook enorm. Ik moet mijn paarden er voor verkopen en weet dat de kans reëel is dat ik het niet haal. Op de open dag zeiden ze dat er een slagingspercentage van 16% is. Dat staat mij toch tegen, dan moet je veel opgeven voor niks.

16%!!? Serieus!? Ik had eerder in ieder geval 20% gehoord.... |o

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 10:18

Oblicaja schreef:
WillBokkers schreef:

16%!!? Serieus!? Ik had eerder in ieder geval 20% gehoord.... |o

Op de open dag werd 16% gezegd. Voornamelijk omdat Nederlandse studenten moeite hebben met het Belgische systeem en de studie gewoon erg zwaar is.

nereids

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 10:33

WillBokkers schreef:
Op de open dag werd 16% gezegd. Voornamelijk omdat Nederlandse studenten moeite hebben met het Belgische systeem en de studie gewoon erg zwaar is.

Wat ze er niet bij zeggen is dat je met bijna elke vooropleiding de studie mag doen. Een groot deel van de mensen die niet de juiste vooropleiding hebben gehad vallen dus af omdat ze het niveau niet gewend zijn/ aankunnen. (dit zeiden ze ook op de open dag, van Antwerpen weliswaar maar dit zou ook voor Gent gelden)

Edit: spelfout :')

xKim97

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 10:40

Er is tegenwoordig zo een niet gebonden toelatingstest toch? Misschien wordt je daar wijzer uit. Het is natuurlijk je eigen keuze, maar ik wil wel meegeven dat je er alleen aan moet beginnen als je echt 100% overtuigd bent.
Oo en over die 16%, dat klinkt naar mijn mening wel heel laag, is dat specifiek voor de Nederlanders of totaal?

nereids

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 10:47

@xKimss Bedoel je de ijkingstoets?

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 10:51

Ik zou er gewoon voor gaan.. Heb zelf eigenlijk juist het idee dat Nederlanders over het algemeen een betere vooropleiding hebben gehad dan Belgen. Idd wat adventures01 zegt.. Ja als je geen exacte vakken hebt gehad op de middelbare dan sta je wel voor een grote opgave. :=
En een jaartje (of twee :P ) extra studeren is ook geen wereldramp toch?

Ik heb mn eigen pony ook meegenomen en heb mn vakken van het eerste semester gehaald, het kan echt wel!

Oblicaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-18 10:54

Fellow schreef:
Ik zou er gewoon voor gaan.. Heb zelf eigenlijk juist het idee dat Nederlanders over het algemeen een betere vooropleiding hebben gehad dan Belgen. Idd wat adventures01 zegt.. Ja als je geen exacte vakken hebt gehad op de middelbare dan sta je wel voor een grote opgave. :=
En een jaartje (of twee :P ) extra studeren is ook geen wereldramp toch?

Ik heb mn eigen pony ook meegenomen en heb mn vakken van het eerste semester gehaald, het kan echt wel!

Het is altijd weer fijn om jouw verhaal te horen. Word ik altijd weer beetje blij van :D

Ik heb gelukkig wel de goede vooropleiding. Maar word er toch nerveus van. Die ijkingstoets wil ik ook wel doen eigenlijk maar twijfel nog een beertje daar over ...

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 10:57

Het percentage was voor de Nederlanders.
Ik heb een N&G profiel zonder natuurkunde, was nog wel van plan om dan van de zomer zo’n cursus te volgen.
Ik zal eens naar die ijkingstoets gaan kijken!

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 11:04

Ja man ik heb ook zó lopen stressen van iedereen die me bang liep te praten. :')
Heb zelf gymnasium met NT gedaan. Denk dat het zonder natuurkunde ook wel haalbaar is, moet je bij fysica wel direct goed meedoen en zelf veel opgaven maken. Verder heb je het voor andere vakken niet nodig.

Joh zo'n ijkingstoets zegt ook niet zo veel, ik geloof er echt in dat het uiteindelijk meer op discipline aankomt dan op voorkennis of 'slim' zijn.

Oblicaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-18 11:17

Fellow schreef:
Ja man ik heb ook zó lopen stressen van iedereen die me bang liep te praten. :')
Heb zelf gymnasium met NT gedaan. Denk dat het zonder natuurkunde ook wel haalbaar is, moet je bij fysica wel direct goed meedoen en zelf veel opgaven maken. Verder heb je het voor andere vakken niet nodig.

Joh zo'n ijkingstoets zegt ook niet zo veel, ik geloof er echt in dat het uiteindelijk meer op discipline aankomt dan op voorkennis of 'slim' zijn.

Intressant om te horen! Ik heb in Zweden zoiets ook gedaan, alleen dat is al weer 5 jaar geleden dus ben daarom beetje nerveus... Ben het nu in ieder geval weer wat aan het opfrissen... :\

Marieke_963

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 12:54

Wil ook nog over die 16% zeggen: volgens mij gaat dat over de Nederlanders die alle vakken van het eerste jaar ook in 1 jaar halen. Als jij 1 vak niet haalt, mag je ook echt wel over naar het tweede jaar hoor, heb je alleen een vak extra van het eerste jaar, maar dat komt bij Nederlandse studies verder ook vaak zat voor. In principe is het zo dat je 30 van de 60 studiepunten moet hebben om aan je tweede jaar te kunnen starten, en ik weet wel bijna zeker dat meer dan 16% dat iig haalt :).

IrisW

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 11:32

Laat je niet afschrikken door die getallen. Er zijn genoeg studenten die er langer over doen, dat is meer regel dan uitzondering. Ik zelf ga 3 jaar langer erover doen dan de beoogde 6 jaar. Iedereen moet zijn weg vinden en heeft zo zijn persoonlijke redenen, dat maakt je geen slechtere dierenarts als je straks je papiertje hebt :)

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 13:57

IrisW schreef:
Laat je niet afschrikken door die getallen. Er zijn genoeg studenten die er langer over doen, dat is meer regel dan uitzondering. Ik zelf ga 3 jaar langer erover doen dan de beoogde 6 jaar. Iedereen moet zijn weg vinden en heeft zo zijn persoonlijke redenen, dat maakt je geen slechtere dierenarts als je straks je papiertje hebt :)

Precies! Je moet je hele leven nog werken dus een beetje langer studeren is zo'n ramp nog niet :D

Doutz16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 07:03

Ik begin ook in Gent het komende jaar!

Ik heb met mijn vriend een appartement in de stad :) 5 minuten van de Ugent af, voor het eerste jaar ideaal!

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 11:18

Ik kom me hier ook maar eens melden. Naar alle waarschijnlijkheid start ik het 2e semester aankomend schooljaar.

Heel spannend allemaal aangezien ik daarvoor moet verhuizen naar Belgie. Nu alvast aan het zoeken naar een kot waarbij ik mijn Duitse herder mee kan nemen. Ik had verwacht dat het makkelijker zou zijn om iets te vinden.