Stewardess worden: Stewardessen op bokt?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 18:46

Lijkt mij ook erg leuk, maar ik ben 24 en nog geen werkervaring en ook alleen mavo. Verder voldoe ik wel Aan de eisen. Ik ben net begonnen met mijn eigen bedrijf in de paarden, als ik goed begrepen heb, moet je niet al te ver van het vliegveld af wonen... -O-

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 19:40

Mijn nicht heeft bij Emirates gewerkt en woonde idd in Dubai. Zij heeft het werk puur gedaan om zelf meer van de wereld te kunnen zien en is daarna weer gestopt. Door het onregelmatige vond zij het niet de moeite om voor hen te blijven werken, hoewel je er qua salaris ed niet hoeft te klagen.

Mij kriebelt het ook nogsteeds, dus ik lees wel mee. Ik werk momenteel in de security op schiphol trouwens.

Jolliegirl

Re: Stewardess worden: Stewardessen op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 19:41

Gewoon solliciteren bij TUI.
Krijg je in 6 weken een opleiding en examens.

Wel heel zwaar!

xDarkness

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 19:50

Het Scheepvaart en Transport College heeft ook een stewardessenopleiding geloof ik! Dat is een MBO opleiding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 20:07

Weet je echt waar je aan begint, TS?

Heb nu een paar maanden cabine-personeel gepland voor ' groen-blauwe familie' en het is echt geen rozengeur en manenschijn. Vijf dagen per week vliegen, liefst zo volgepropt dat je net over de 36 uur heenkomt, geen vrij wanneer je het wil, ivm fluctuerende weekenden, heel vroeg beginnen of laat afmelden. En dan nog je targets halen tijdens de vlucht ( zoveel mogelijk verkopen).

Het is echt bikkelen, hoor. De landen die je ziet op je vlucht zie je alleen door de geopende vliegtuigdeur..
Als je stopjes wil raad ik je de prijsvechters niet aan. KLM is een ander verhaal, maar daar kom je niet zo heel snel als new-bee..

Ladypronk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 20:24

Ik heb 17 jaar bij de KLM gevlogen met heel veel plezier.
Wat ik je kan meegeven is, wat eerder gezegd is, dat de zogenaamde stewardessen opleidingen hebben geen enkele meerwaarde hebben. Verdoe daar je geld en tijd niet aan.
Ga een mbo opleiding doen. Of stroom op naar de HAVO na je VMBO. Doe werk- en leefervaring op. Spreek vloeiend Engels.
Je bent veel in het buitenland en maakt aan boord contact met allerlei soorten mensen en culturen. Je moet stevig in je schoenen staan.
Omdat je in het buitenland vaak 21 moet zijn om alleen te mogen reizen is dat ook een vereiste.
Na een lange vlucht (12.30 uur vliegen, 14.30 uur Duty)heb je in principe 48 uur rust op plaats van bestemming. Dit verschilt echter per maatschappij en de cao voorwaarden.
Het is echt heel leuk om zo heel wat van de wereld te kunnen zien, maar ook heel hard werken. Ik ben gestopt ivm kinderen en man die vliegt, maar ik mis het vliegen echt hoor.
Ga ervoor meid!!!
Succes +:)+

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 20:57

Ik zou zeker geen opleiding richting luchtvaart gaan doen. Als je de leeftijd bereikt hebt, en je wordt aangenomen na een gesprek krijg je een interne opleiding van een paar weken. Heb vorig jaar les gegeven op een toerisme mbo en vond de inhoud geen toegevoegde waarde hebben, dan dat je wordt opgeleid door de maatschappij zelf. Zou voor iets totaal anders gaan en dan later kijken wat je wil.

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-18 23:52

Maar dit is wat ik al altijd wil. Ik heb geen idee wat voor opleiding ik anders moet doen. Echt geen flauw idee en ik kan er niet tegen om niet te weten waar ik terecht kom na mijn school. Iemand suggesties? Mijn passies zijn... vliegen, reizen, dingen ontdekken, verschillende dingen doen, uitdagingen, Mensen uit verschillende landen zien en ontmoeten....

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 00:26

Ik ben stewardess bij KLM, als jullie vragen hebben staat mijn inbox altijd open!

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 08:09

Arabier schreef:
Maar dit is wat ik al altijd wil. Ik heb geen idee wat voor opleiding ik anders moet doen. Echt geen flauw idee en ik kan er niet tegen om niet te weten waar ik terecht kom na mijn school. Iemand suggesties? Mijn passies zijn... vliegen, reizen, dingen ontdekken, verschillende dingen doen, uitdagingen, Mensen uit verschillende landen zien en ontmoeten....

Het 'voordeel' bij een MBO toeristische opleiding is dat je een pakket aangeboden krijgt. Hierin zit ook een gedeelte hotellerie, reisleider, reisbureau medewerker en kun je na een tijd kiezen wat je wil. Is het niet dat alle leerlingen het 'droomberoep' van vliegen willen gaan doen.

Ik heb zelf HBO toerisme gedaan, dat was maar een jaartje in de richting Stewardess, Hostess, Receptionist. (Ja, ik wilde ook alleen maar vliegen en met mij ook mijn 24 medestudenten). Uiteindelijk is er 1 student bij Transavia gaan werken de rest is allemaal de hotellerie in gegaan. Voor mij was dat jaartje toeristische studie lang genoeg, maar ik heb gemerkt op een MBO dat het 3 jaar een herhaling van stof is, daar moet je wel zin in hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 09:10

Ik ben net terug van een reis met 7 vluchten. Ik kan me bijna niet voorstellen dat zo'n baan iets is dat je wilt. Maar goed, ik ben ook niet het type om op de meest ongunstige tijden met mijn haar perfect in model en strak in de make-up op te komen draven. En dan met een lieflijke glimlach, in mn jeukende panty, op mn hakken door de smalle gangetjes van zo'n benauwd toestel te lopen om anderen van hun natje en droogje te voorzien. Zeker langeafstandsvluchten: urenlang opgesloten met een heleboel mensen in zo'n bedompte en lawaaiige kist....ik vind dat als passagier al afzien. :oo En ik vloog niet eens een goedkope charter.

Wel veel respect hoor, voor de mensen die dat kunnen. Maar ik verdien liever mn geld om op een wat meer relaxte manier wat van de wereld te kunnen zien.

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 09:24

safina schreef:
Ik ben net terug van een reis met 7 vluchten. Ik kan me bijna niet voorstellen dat zo'n baan iets is dat je wilt. Maar goed, ik ben ook niet het type om op de meest ongunstige tijden met mijn haar perfect in model en strak in de make-up op te komen draven. En dan met een lieflijke glimlach, in mn jeukende panty, op mn hakken door de smalle gangetjes van zo'n benauwd toestel te lopen om anderen van hun natje en droogje te voorzien. Zeker langeafstandsvluchten: urenlang opgesloten met een heleboel mensen in zo'n bedompte en lawaaiige kist....ik vind dat als passagier al afzien. :oo En ik vloog niet eens een goedkope charter.

Wel veel respect hoor, voor de mensen die dat kunnen. Maar ik verdien liever mn geld om op een wat meer relaxte manier wat van de wereld te kunnen zien.

Jeetje, wat jammer dat je het zo ervaart. Moet zeggen dat ik hier mezelf weinig in herken. Het moet je wel echt liggen en je moet er een passie voor hebben - niet (alleen) voor het reizen zelf, maar vooral voor her helpen van en zorgen voor anderen. Als je dat niet hebt (en een panty die niet jeukt :D ) dan wordt het inderdaad snel zoals je hebt beschreven... als het je wel ligt is het het leukste wat er is!

Ladypronk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 10:15

Wat je zegt Eapy.
Ik zou nog altijd liever willen werken aan boord, dan als pax de hele tijd zitten wachten tot je op je bestemming bent. Dat is toch een groot verschil.

Maar goed, ik zou toch een opleiding kiezen waar je ook iets anders mee kunt. De kans is aanwezig dat je uiteindelijk niet aangenomen wordt, dat er op het moment dat je klaar bent geen uitvraag is naar cabinepersoneel, of dat je nog te jong bent. Wat ga je dan doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 10:27

Laat me je even uit de droom helpen. Je gaat van havo terug naar vmbo. Dit betekent dat je geen startkwalificatie krijgt en je verplicht bent het mbo erachteraan te doen.
Dus probleem keuze mbo of niet is er niet.
Verder heel veel plezier met de voorpret van je toekomstplannen. Lijkt me gaaf

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 10:57

Ladypronk schreef:
Wat je zegt Eapy.
Ik zou nog altijd liever willen werken aan boord, dan als pax de hele tijd zitten wachten tot je op je bestemming bent. Dat is toch een groot verschil.

Maar goed, ik zou toch een opleiding kiezen waar je ook iets anders mee kunt. De kans is aanwezig dat je uiteindelijk niet aangenomen wordt, dat er op het moment dat je klaar bent geen uitvraag is naar cabinepersoneel, of dat je nog te jong bent. Wat ga je dan doen?

Absoluut. Werken in de lucht vergt ook fysiek behoorlijk wat van je, en je kunt niet garanderen dat je altijd fit zult blijven. Ik heb zelf een bachelorstudie afgerond terwijl ik vanaf mijn 6e al wist dat ik wilde gaan stessen, puur omdat ik vond dat ik een backup nodig had. Het is altijd fijn om veelzijdig te zijn en dit waarderen airlines ook.

En wat als je wél wordt aangenomen, en je erachter komt dat je er een hekel aan hebt? Of een fysieke beperking oploopt waardoor je niet wordt aangenomen of moet stoppen?

Ook een omstreden maar helaas belangrijk puntje... De meeste (goede) airlines zien de "stewardessen-opleidingen" als een minpunt bij een kandidaat. Je wordt aangenomen op basis van wie je bent als persoon, je karaktereigenschappen en je inlevingsvermogen. Daarbij is horeca-ervaring altijd handig. Maar als je wordt aangenomen, wordt je getraind door de airline zelf - op hun manier, met hun waarden als bedrijf. Ze willen vaak eerder iemand die er "blanco" in komt, dan iemand die allerlei gewoontes opgedaan heeft bij een school... Uiteindelijk kost het veel geld en wordt het ook nog eens vaak als negatief gezien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 11:37

Eapy schreef:
safina schreef:

Jeetje, wat jammer dat je het zo ervaart. Moet zeggen dat ik hier mezelf weinig in herken. Het moet je wel echt liggen en je moet er een passie voor hebben - niet (alleen) voor het reizen zelf, maar vooral voor her helpen van en zorgen voor anderen. Als je dat niet hebt (en een panty die niet jeukt :D ) dan wordt het inderdaad snel zoals je hebt beschreven... als het je wel ligt is het het leukste wat er is!

Gelukkig dat jij je er niet in herkent. Het is een zegen dat er gepassioneerde stewardessen bestaan. Als je het aan mensen zoals ik zou overlaten, zou vliegen echt een rampzalige ervaring zijn. :D.

Ik denk dat ik liever piloot zou worden. Lijkt me super op zo'n grote kist te besturen en alles vanuit de lucht te bekijken.

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-18 20:58

Hoi.
Om de gekke ( :D ) reacties de wereld uit te helpen.
Ik ga dan niet met mijn haar perfect in model, met superveel make up, met een jeukende panty en een neppe lach opdraven om iemand anders hun werk op te ruimen.
Ik ga dan, met veel plezier en een echte glimlach naar mijn werk, met een heerlijk zittende panty, om mensen te helpen en hun vlucht fijn te laten verlopen.
Heb al vaak gevlogen en ik weet dat wat ik nu al zie van sterwardess zijn is wat ik wil, wat ik er als ik eht doe van vind is nog de vraag.
Mijn vraag van dit topic was dus niet: Vinden jullie stewardessen leuk, of zouden jullie stewardess willen zijn?

Ook vind ik het een fijn iets dat jullie me uit mijn droom proberen te helpen, bedankt! Maar ik ben 14 en ik snap niet precies wat je bedoelt @Gast4901 , Ik zit nu niet op havo, ik ben met havo binnengestroomd in een mavo/havo mixklas. Nu krijg ik volgend jaar pas mijn niveau en dat word waarschijnlijk mavo. Daarvandaan wil ik naar een mbo opleiding toeristme omdat ik inderdaad een backup wil hebben, ik wil ook niet " voor al tijd" Stewardess zijn, ik wil dit doen zolang ik het leuk vind. Bovendien ben ik bereid door te gaan tot dit me lukt.
Het is dus niet dat ik precies weet waar ik aan begin, maar wie weet dat wel? Niemand. Het is een gok en daar hou ik van. Durven.

Wil iedereen die hierna reageert dit eerst goed doorlezen zodat ze weten wat mijn situatie is?
Echt super bedankt voor alle hulp!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 22:04

Arabier schreef:
Hoi.
Ik ga dan niet met mijn haar perfect in model, met superveel make up, met een jeukende panty en een neppe lach opdraven om iemand anders hun werk op te ruimen.
Ik ga dan, met veel plezier en een echte glimlach naar mijn werk, met een heerlijk zittende panty, om mensen te helpen en hun vlucht fijn te laten verlopen.

Wauw, ik denk dat jij misschien wel eens een hele goeie zou kunnen worden! :j

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 22:16

Arabier schreef:
Hoi.
Heb al vaak gevlogen en ik weet dat wat ik nu al zie van sterwardess zijn is wat ik wil, wat ik er als ik eht doe van vind is nog de vraag.
Mijn vraag van dit topic was dus niet: Vinden jullie stewardessen leuk, of zouden jullie stewardess willen zijn?

Ook vind ik het een fijn iets dat jullie me uit mijn droom proberen te helpen, bedankt! Maar ik ben 14 en ik snap niet precies wat je bedoelt @Gast4901 , Ik zit nu niet op havo, ik ben met havo binnengestroomd in een mavo/havo mixklas. Nu krijg ik volgend jaar pas mijn niveau en dat word waarschijnlijk mavo. Daarvandaan wil ik naar een mbo opleiding toeristme omdat ik inderdaad een backup wil hebben, ik wil ook niet " voor al tijd" Stewardess zijn, ik wil dit doen zolang ik het leuk vind. Bovendien ben ik bereid door te gaan tot dit me lukt.
Het is dus niet dat ik precies weet waar ik aan begin, maar wie weet dat wel? Niemand. Het is een gok en daar hou ik van. Durven.

Wil iedereen die hierna reageert dit eerst goed doorlezen zodat ze weten wat mijn situatie is?

Er zijn bokkers die je adviseren om óf naar de havo te gaan na je vmbo óf een MBO-4 opleiding te doen. Dit zijn de twee opties die je hebt. Andere opties heb je, als je stewardess wil worden, niet. Bovendien is het niet gek om al een MBO-4 opleiding afgerond te hebben. Er zijn namelijk genoeg mensen die na een aantal jaar wel klaar zijn met vliegen en terugvallen op hun studie. Of juist weer doordat ze zo veel gevlogen hebben en ervaring hebben in de hospitality, weer meer in de personeelszaken terechtkomen. Kortom: je hebt allerlei opties! Externe opleidingen tot (grond)stewardess zijn overigens onzin. Kosten vaak veel geld en je hebt echt geen streepje voor. Als je wordt aangenomen bij een maatschappij, krijg je namelijk al een interne opleiding.

Je vraagt advies en bokkers geven dat. Ze lezen zich echt wel in in jouw situatie, anders zouden ze ook niet de moeite nemen om te reageren! Ik zou je eerst gewoon focussen op je middelbare school, het duurt immers nog even voordat je echt aan de slag mag als stewardess! :)

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-18 22:46

MyHorseGirl schreef:
Arabier schreef:
Hoi.

Er zijn bokkers die je adviseren om óf naar de havo te gaan na je vmbo óf een MBO-4 opleiding te doen. Dit zijn de twee opties die je hebt. Andere opties heb je, als je stewardess wil worden, niet. Bovendien is het niet gek om al een MBO-4 opleiding afgerond te hebben. Er zijn namelijk genoeg mensen die na een aantal jaar wel klaar zijn met vliegen en terugvallen op hun studie. Of juist weer doordat ze zo veel gevlogen hebben en ervaring hebben in de hospitality, weer meer in de personeelszaken terechtkomen. Kortom: je hebt allerlei opties! Externe opleidingen tot (grond)stewardess zijn overigens onzin. Kosten vaak veel geld en je hebt echt geen streepje voor. Als je wordt aangenomen bij een maatschappij, krijg je namelijk al een interne opleiding.

Je vraagt advies en bokkers geven dat. Ze lezen zich echt wel in in jouw situatie, anders zouden ze ook niet de moeite nemen om te reageren! Ik zou je eerst gewoon focussen op je middelbare school, het duurt immers nog even voordat je echt aan de slag mag als stewardess! :)

Danjewell maar ik snapp niet echt wat het doel van dit bericht was haha. Ik heb net al uitgelegd dat ik inderdaad een mbo4 oplediing wil doen tot toerisme, niet tot stewardess want ik weet dat dat nergens op slaat.
Het duurt inderdaad nog 1,5 jaar tot ik van school ga, maar ik wil me graag focussen op mijn toekomst! :)

Dankjulliewel, ik denk dat ik al heel veel hulp heb gehad. Nogsteeds vind ik het geweldig om jullie verhalen te horen!

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 17:15

En vooral geen zichtbare tatoeages nemen :+

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 10:04

Arabier schreef:
Danjewell maar ik snapp niet echt wat het doel van dit bericht was haha. Ik heb net al uitgelegd dat ik inderdaad een mbo4 oplediing wil doen tot toerisme, niet tot stewardess want ik weet dat dat nergens op slaat.
Het duurt inderdaad nog 1,5 jaar tot ik van school ga, maar ik wil me graag focussen op mijn toekomst! :)

Dankjulliewel, ik denk dat ik al heel veel hulp heb gehad. Nogsteeds vind ik het geweldig om jullie verhalen te horen!

Het is super goed dat je je op je toekomst focust! Heel erg leuk dat je de toerisme richting op wilt gaan, ook in de hotellerie zijn prachtige bedrijven met mooie functies en stages waarbij je super veel ervaring op kunt doen die je later in je (eventuele) vliegcarriere zullen helpen. Ik heb zelf ook echt genoten van mijn tijd in de hotellerie en geloof ook echt dat het me een streepje voor heeft gegeven met het solliciteren voor mijn vliegende baan.

Booooo schreef:
En vooral geen zichtbare tatoeages nemen :+

^ beste advies van dit topic. Laseren is duur en pijnlijk :+

Ik vraag me af of er meer stewardessen op bokt zitten met eigen paarden. Hoe doen jullie dat als je weer eens weg bent?

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 10:57

Ja helaas... Ik ben er ook al jaren na aan het kijken.
Maar bij alle toelatingseisen staan geen zichtbare tattoo's. Ik heb zichtbare op mijn onderarm (met lange mouwen niet ), maar ook een op mijn voet. En met pumps ga je die toch echt zien :+

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 11:07

Booooo schreef:
Maar bij alle toelatingseisen staan geen zichtbare tattoo's. Ik heb zichtbare op mijn onderarm (met lange mouwen niet ), maar ook een op mijn voet. En met pumps ga je die toch echt zien :+

In de praktijk ligt het er wel heel erg aan bij welke maatschappij je werkt. Ik weet bijv van Transavia dat ze pleisters op sommige plekken op je lichaam toestaan, KLM dan weer niet of in ieder geval niet zo makkelijk. Als je een pleister in een goede kleur kunt vinden voor je voet en daar dan een panty overheen doet, misschien zie je het dan minder? En je wilt natuurlijk niet met 30 graden in een vliegtuig staan met lange mouwen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 16:58

Booooo schreef:

Als je het echt graag wilt, kan je ze altijd nog weg laten laseren toch?