Wie heeft er een baan met dieren?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jennanne

Re: Wie heeft er een baan met dieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 17:46

Wat een super topic!
Ik wil ook een combinatie van werken met dieren en mijn huidige beroep doen. Ben pianist en geef dus concerten en pianoles. Maar wil ook erg graag de cursus doen om VIT trainer te worden (dus van de IJslandse paarden). En wellicht een hondenpensionnetje of opvang.
Maar goed, dat zijn vage plannen. Eerst Mn studie afronden.

Wel leuk om hier ideeen op te doen!

Osianaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 17:53

lideli schreef:
Osianaa schreef:
Helaas liggen de nette werkgevers absoluut niet voor het oprapen. Misschien dat jij het getroffen hebt. En tuurlijk werk je de weekenden en de feestdagen. Maar niet alles toch?

Ik werk gemiddeld 40 uur per week in een normale week. In een vakantie werk ik zeker 6 dagen per week, en kom ik regelmatig aan werkweken van 70 uur. In een maand zonder een schoolvakantie zit je dus onder bijstandsniveau, omdat je minimumloon verdient.

Dan neem ik aan dat je geen vast contract hebt, maar een nul-uren contract. Dan verschilt je loon inderdaad heel erg per maand. Maar kun je dan geen vaste aanstelling krijgen?

Dat klopt. Vaste aanstelling wordt al maanden belooft maar niet gegeven. Zit erover na te denken om het via de officiële weg te bewandelen maar ben bang dat ik dan een slechte werkgever/werknemer relatie creëer. Het laatste wat ik wil is mijn baan kwijtraken.

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 18:01

Ik studeer voor een pedagogische opleiding (kleuteronderwijs) en ik doe in bijberoep paardengewenning voor kinderen.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 18:19

Ik volg, ben nu bijna afgestudeerd paraveterinair, maar geen banen in te krijgen dus lekker opzoek naar een ander baantje met dieren, pension, asiel of iets

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 18:27

Ik lees ook mee. Geen opleiding in iets met dieren (ik ben jurist), maar lijkt me geweldig om daar mee te werken.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 18:46

Tot vorig jaar een hondenpension gehad .

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 18:54

Heb nog geen baan met dieren, maar wil diploma Honden- en Kattenbesluit halen en dan een eigen kattenpension opzetten en dat later eventueel uitbreiden met honden. Wil dat 'erbij' doen, want er van rondkomen zal zeker in het begin moeilijk worden :7 . Mijn zus werkte op een manege, maar die is daar gestopt omdat het weinig opbracht en die werkt nu in de zorg.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 18:56

Mazida schreef:
Heb nog geen baan met dieren, maar wil diploma Honden- en Kattenbesluit halen en dan een eigen kattenpension opzetten en dat later eventueel uitbreiden met honden. Wil dat 'erbij' doen, want er van rondkomen zal zeker in het begin moeilijk worden :7 . Mijn zus werkte op een manege, maar die is daar gestopt omdat het weinig opbracht en die werkt nu in de zorg.

Er bij zal niet makkelijk zijn want voor pension dieren moet je wel heel veel aanwezig zijn.

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 19:01

khirshanta schreef:
ik werk met gifkikkers, slinkse slangen, koe-lompe figuren en beestachtig goede collega's.

Dat zijn echter allemaal mensen, dus ik vrees dat dat niet telt :+

Ben bang van niet maar kon lachen om je opmerking, herken het wel.

Ontopic:
Ik heb opleiding mbo 3 dierverzorging gedaan. Zou doorgaan leren voor paravetrinair maar door de school werd die al afgeraden wegens te veel mensen die een baan zoeken in die richting.

Ligt denk ook aan je omgeving waar je werkt zoekt. Maar hier (omgeving haarlem enz.) Is er bijna niets betaald te vinden.

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 19:03

kohtje schreef:
Mazida schreef:

Er bij zal niet makkelijk zijn want voor pension dieren moet je wel heel veel aanwezig zijn.

Dat gaat ook zeker lukken, want ik weet de perfecte combi met mijn huidige werkzaamheden :D . En ik ben van mening dat je het beste eerst hobbymatig kunt beginnen en dan kunt kijken hoe het verder groeit **\O/** . Dan kun je ook rustiger opstarten. En ik ga het samen met mijn vriend doen, dus dat komt wel goed.

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 19:15

Ik hoop in toemomst als equine therapeut aan de slag te kunnen gaan. Ik werk in de ggz en ze zijn van plan een project te starten met onze patiënten, echter is er nog geen datum bekend.

lies1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 19:19

Naast mijn studie werk ik in het weekend (en vakantie’s) in een dierenpension :D
Met drukke periodes hard werken maar ontzettend leuk om te doen!
Laatst bijgewerkt door lies1998 op 07-12-17 19:25, in het totaal 2 keer bewerkt

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 19:19

Ik werk als weekendhulp in een dierentuin, hartstikke leuk werk! Als ik geen hbo deed, wist ik het wel :D

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 19:21

Opleiding dieren gedaan werkte in de dieren bij stage bedrijf blijven hangen maar ben al snel gewisseld naar paarden.

Alfi2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 19:33

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 19:36

Ik lees even mee! Wil volgend jaar van studie veranderen en wil graag in de dieren, maar geen idee wat ik nou precies wil doen.

MagicMuffin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 19:49

Ik heb een eigen bedrijf in de dierenzorg, ga bij mensen aan huis langs om honden uit te laten, oppassen in vakanties en nagels knippen ed. Is erg lastig om bekendheid te krijgen en een klantenkring op te bouwen, maar het begint nu langzaam aan te komen.

Heb een dierverzorging diploma en de banen die ik zou willen, zijn meestal bezet door vrijwilligers of je moet echt al bekend zijn bij het bedrijf. Daar kwam ik dus niet tussen voor een betaalde baan. Dan zelf maar wat beginnen haha.

M_I_K_A

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 20:21

Ik werk als activiteitenbegeleiding op een zorgboerderij.
Naast het begeleiden van mensen met diverse beperkingen, ben ik daar verantwoordelijk voor de dieren (van koe tot kanarie) en hun verzorging.
Erg leuk en afwisselend!

nowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 20:37

Hier diploma paraveterinair en werkzaam als bloedprikker bij witvlees mestkalveren om het hb gehalte te controleren. Verder thuis ook een koppeltje witvlees mestkalveren.

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 20:52

Ik werk in de melkveehouderij , melk dagelijks 200 koeien in een carrousel.

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 20:59

Ik doe nu de opleiding melkveehouderij.

Loop nu stage maar help ook als bijbaan mee op melkveehouderijen.

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 21:03

roosjenat schreef:

Toevallig mede emmenaar :wave:

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 21:07

tanjaatjuhh schreef:
roosjenat schreef:

Haha inderdaad toevallig :D

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 21:17

Ben hondengedragsdeskunidge :D ik help mensen die tegen dingen aanlopen met hun hond (uitvallen, bang of dominant zijn enz) ik werk samen met de gemeente en dierenarts om te kijken of ik hond en baas kan helpen.
Moet wel stevig in je schoenen staan maar verder een super baan :j kan veel beter met dieren overweg dan mensen >;)

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 21:20

tanjaatjuhh schreef:
roosjenat schreef:

Ben nu wel benieuwd waar hihi.
Hier een melkveehouder in gemeente emmen (ander dorp dan wel)