[ENQ] Reanimatiebewustzijn in Nederland - doelgroep 15-25

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 14:37

Mooi onderwerp, ik heb hem ingevuld.

Bij vraag 2 mis ik de optie "weet ik niet" en optie "met telefoonnummer bellen én kaart met stappenplan".
Bij vraag 18 mis ik de mogelijkheid meerdere opties aan te vinken (zoals bijvoorbeeld 112 bellen én beginnen met reanimeren), zo ook bij vraag 22 en 23 (nu heb ik 'anders' aangevinkt omdat ik graag plaatjes/cartoons zie én bijbehorende stappen).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 15:03

Danielleeee_ schreef:
Ik heb hem ingevuld! Nu besef ik me dat ik echt weinig weet van reanimeren..

Kijk eens of je zorgverzekering een reanimatiecursus vergoed... ;)

Femke_Nikita

Re: Enquête reanimatiebewustzijn in Nederland - doelgroep 15-25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-17 18:35

Wat fijn om te horen dat onze enquête de aandacht voor dit onderwerp vergroot! Ontzettend bedankt ook voor de feedback. Wij hopen op zoveel mogelijk reacties om dit onderwerp onder de aandacht te krijgen en zo iets bij te kunnen dragen aan zowel ons PWS als het maatschappelijk probleem omtrent reanimatie!

Voor de liefhebber kunnen wij eventueel aan het einde van de looptijd van de enquête enkele statjes bekendmaken in dit topic! We zitten inmiddels op ruim 190 responses en hopen dit aantal de komende weken nog flink te kunnen vergroten!

Bedankt allemaal voor de moeite die jullie doen om ons te helpen!

kimberley23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 18:45

Ingevuld! Ik vind het een belangrijk onderwerp en moet eigenlijk nog steeds naar reanimatiecursus maar volgens mij vergoed zorgverzekering het niet dus dan is het best prijzig.

Dropneus95

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 18:49

Ingevuld :-)
Interessant onderwerp! Ik zou graag een ehbo/reanimatie cursus doen, maar het kost zo veel geld. Denk dat als ze dit gratis maken er veel meer mensen bereid zijn een cursus te volgen...

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 19:05

Dropneus95 schreef:
Interessant onderwerp! Ik zou graag een ehbo/reanimatie cursus doen, maar het kost zo veel geld. Denk dat als ze dit gratis maken er veel meer mensen bereid zijn een cursus te volgen...

Een reanimatiecursus via de hartstichting zit rond de 30 euro voor de basiscursus en 10-15 euro voor de herhalingscursus. Nou kan ik natuurlijk niet in jouw portemonnee kijken, maar 'zo veel geld' vind ik het toch niet. Bovendien zijn er veel zorgverzekeraars die een vergoeding hebben voor een reanimatiecursus. Als je het dus graag wilt, gewoon even kijken wat de mogelijkheden zijn.

TS, ik val buiten je doelgroep, maar vind het wel een interessante enquête. Ook ik ben erg benieuwd naar de uitslag.

Melisjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 19:12

Ik zal hem zo als ik thuis ben even voor je invullen!

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 19:24

Ik mis overal een beetje de optie niets doen. Want ik wil heel graag helpen, echt waar. Maar als er iets gebeurt bevries ik, ik krijg echt helemaal niets meer uit handen dan. Leuk die kaartjes en dingen.. Maar voor mij werkt dit niet. Ik krijg echt niets voor elkaar meer..

Femke_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-17 19:27

_Yasmine_ schreef:
Ik mis overal een beetje de optie niets doen. Want ik wil heel graag helpen, echt waar. Maar als er iets gebeurt bevries ik, ik krijg echt helemaal niets meer uit handen dan. Leuk die kaartjes en dingen.. Maar voor mij werkt dit niet. Ik krijg echt niets voor elkaar meer..

Dat is inderdaad een hele goede! Als het goed is kan dit ingevuld worden bij "Anders, namelijk". De antwoorden die hier ingevuld worden gaan wij ook analyseren en meenemen in onze resultaten. Gok dat we daar straks wel even zoet mee zijn :o

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 19:53

tof onderwerp! ingevuld

Die kiss of life doekjes zijn echt handig om bij je te hebben! ik heb er 1 in elk van mijn 3 tassen (rugzak, handtas en schoudertas) en 1 in mijn portemonnee. iemands leven redden heel graag, maar ook wat bescherming voor mij zelf. zo'n maskertje zijn ook heel fijn maar wel wat duurder

Femke_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-17 20:16

Eloya schreef:
tof onderwerp! ingevuld

Die kiss of life doekjes zijn echt handig om bij je te hebben! ik heb er 1 in elk van mijn 3 tassen (rugzak, handtas en schoudertas) en 1 in mijn portemonnee. iemands leven redden heel graag, maar ook wat bescherming voor mij zelf. zo'n maskertje zijn ook heel fijn maar wel wat duurder

U bent EHBO'er of arts neem ik aan?
Dergelijke ervaringen vind ik ook wel heel interessant om mee te nemen in het onderzoek!

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 23:49

Wat een goed onderwerp zeg, zet me gelijk aan het denken. Ik wist ook helemaal niet dat die cursussen zo goedkoop waren.. :o Ik denk dat ik me maar eens moet gaan aanmelden daarvoor :j
Ik ben ook wel benieuwd wat de resultaten van jullie enquête zijn!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 23:59

Eloya schreef:
tof onderwerp! ingevuld

Ja he!! Ik heb ook standaard bij mij! Ik wil niet voor keuze komen om mijn eigen veiligheid op spel te zetten of niets te doen!

amanda09

Re: [ENQ] Reanimatiebewustzijn in Nederland - doelgroep 15-25

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 00:03

Ik wil de lijst wel voor je invullen maar ben nu boven de 25, was wel onder de 25 bij een uitgevoerde reanimatie.
Weet niet of je daar dan nog wat aan hebt?

Anna_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 00:33

Ik heb hem ingevuld, zat er toevallig laatst over na te denken op m'n werk. Er is wel altijd een bhv'er aanwezig, maar als die zelf iets krijgt zou ik echt niet weten wat ik moet doen

bente_sat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 00:52

Toevallig vanavond net een cursus reanimeren gehad omdat ik bestuur ben bij een universiteits sportclub. Ga hem zeker even invullen

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 01:07

Ingevuld!

Dropneus95 schreef:

Volgens mij organiseert het Rode Kruis ook wel eens gratis cursussen :) dat is dan wel vooral in gebieden waar niet zoveel mensen bij zo'n reanimatie-app zijn aangemeld geloof ik.

Femke_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-17 08:13

amanda09 schreef:
Ik wil de lijst wel voor je invullen maar ben nu boven de 25, was wel onder de 25 bij een uitgevoerde reanimatie.

Ik ben echt op zoek naar mensen die op dit jaar (tm 31 december) maximaal 25 jaar oud zijn. Ik zou het wel interessant vinden om informatie te ontvangen over de uitgevoerde reanimatie en de zaken daaromheen. Eventueel pb?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 08:19

Femke_Nikita schreef:
amanda09 schreef:

Ik ben echt op zoek naar mensen die op dit jaar (tm 31 december) maximaal 25 jaar oud zijn. Ik zou het wel interessant vinden om informatie te ontvangen over de uitgevoerde reanimatie en de zaken daaromheen. Eventueel pb?

Ik val buiten je doelgroep door mijn leeftijd, maar hierover mag je best pb-en met vragen :j.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 09:18

Ingevuld. Maand geleden nog basale reanimatie en aed training gehad voor mijn werk.

Ook lid van een stichting. Zodat ik sms krijg voor reanimatie in mijn woonregio.

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 09:45

ingevuld

Femke_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-17 10:10

Bedankt voor het invullen! We hebben als doelstelling 500 enquetes en zitten inmiddels over de helft. We kunnen al jullie hulp gebruiken! :)

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 10:30

Ik heb hem net ingevuld. Ik heb mn ehbo en reanimatie diploma op zak. Ik miste ook wel dat ik maar zo weinig karakters kon gebruiken bij de casus vragen. Want in de standaard antwoorden kon ik mij niet vinden.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 10:38

Femke_Nikita schreef:
Bedankt voor het invullen! We hebben als doelstelling 500 enquetes en zitten inmiddels over de helft. We kunnen al jullie hulp gebruiken! :)

Let wel op dat je via bokt vrijwel alleen vrouwen vind, dat kan de uitslag beinvloeden.

Femke_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-17 11:00

Azmay schreef:
Femke_Nikita schreef:

Let wel op dat je via bokt vrijwel alleen vrouwen vind, dat kan de uitslag beinvloeden.

Dat is inderdaad een hele goede. We gaan hem deze week verspreiden via facebook om de diversiteit van de respondanten te vergroten.