Langdurig ziek is geen salaris?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Memss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-17 19:26

Bedankt voor alle reacties. Vanmorgen met het juridisch loket gebeld, zij geven aan dat zij inderdaad recht heeft op het gemiddelde dat zij in de 3 voorafgaande maanden gewerkt heeft. Ze sturen een voorbeeld brief op dit naar de werkgever gestuurd kan worden.

Voordat zij het ongeluk kreeg werkte ze al bijna een jaar 30 tot 40 uur per week dus aan die drie maanden voldoet ze ruimschoots.

Ik zal de CAO nog eens op zoeken. Ze werkt in de beveiliging. Zou een bepaalde beroepsgroep mogen besluiten om niet deze regels te volgen?

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 19:41

Memss schreef:
Bedankt voor alle reacties. Vanmorgen met het juridisch loket gebeld, zij geven aan dat zij inderdaad recht heeft op het gemiddelde dat zij in de 3 voorafgaande maanden gewerkt heeft. Ze sturen een voorbeeld brief op dit naar de werkgever gestuurd kan worden.

Voordat zij het ongeluk kreeg werkte ze al bijna een jaar 30 tot 40 uur per week dus aan die drie maanden voldoet ze ruimschoots.

Ik zal de CAO nog eens op zoeken. Ze werkt in de beveiliging. Zou een bepaalde beroepsgroep mogen besluiten om niet deze regels te volgen?

Wat fijn!
Mocht je informatie vanuit mijn kant wat de rechtsbijstand naar mij werkgever gestuurd heeft, kopieen heb ik gekregen. Dus die mag je altijd via pb vragen.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 00:58

Memss schreef:

Ik heb in de kinderopvang gewerkt. Daar heb je bepaalde periodes waar het drukker of juist rustiger is (in de vakanties bv rustiger). Hierbij word er anders naar gekeken. Dus het zou best kunnen.

Memss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-18 17:51

Hoi Allemaal,

Het is alweer enige tijd gelegen, maar vond dat jullie toch recht hebben op een kleine update!

Want dankzij al jullie goede adviezen en tips is het allemaal opgelost en is het achterstallige loon alsnog uitbetaald :)

Dus iedereen, super bedankt voor het meedenken _/-\o_

GDG

Re: Langdurig ziek is geen salaris?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 17:54

Dat is fijn!