Bewijs van spoedeisende hulp..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MissBmx

Re: Bewijs van spoedeisende hulp..

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 12:25

Misschien dat zijn ouders even contact op kunnen nemen met je werkgever.
Was het noodzakelijk dat je erbij bleef?Anders gewoon overleggen of je werkgever er een vrije dag van wil maken of zorgverlof.
Ik vind dat je werkgever je wel iets meer vertrouwen mag geven, zou daarom even in live gesprek gaan niet via de telefoon ofzo en dan de situatie uitleggen en vragen hoe ze precies dat bewijs willen hebben. Dan kan je ook uitleggen dat de seh die briefjes niet schrijft ( die hebben wel wat beters te doen)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 12:37

Ik zie dat iedereen die hier reageert in Nederland woont en daar is het e.e.a. totaal anders geregeld.

Hier moet je, bij afwezigheid op medische gronden, een attest kunnen voorleggen aan je werkgever. Dat krijg je normaal gezien ook maar alleen als je gezien bent door de arts die het medisch attest heeft afgegeven.

In dit geval kan de arts geen medisch attest geven aan ts want zij was niet degene die medische zorg nodig had. Zou het ziekenhuis/de arts wel zo'n attest aan ts geven, zijn ze in overtreding.

In dit geval zou je mogen rekenen op enige coulance van de werkgever maar dat zit er blijkbaar niet in.

Enige wat je zou kunnen doen is de brief van de spoed voor de huisarts kopiëren en persoonlijke gegevens plus diagnose doorstrepen en dan nog een kopie maken. Zo kunnen ze wel zien dat je in het ziekenhuis bent geweest met iemand maar zijn diens privé gegevens volledig afgeschermd.
Meer dan naam ziekenhuis, datum en tijd zouden ze toch niet hoeven te weten?

Hoop dat het op die manier wel kan lukken. Succes.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 12:41

Percy schreef:
Ik zie dat iedereen die hier reageert in Nederland woont en daar is het e.e.a. totaal anders geregeld.

Dan moet de TS op een Nederlands forum ook maar duidelijk aangeven dat ze in Belgie woont, mocht dat het geval zijn :)
Merk het wel vaker dat er vanuit gegaan wordt dat mensen die reageren wel kunnen raden of iemand in NL of BE woont :) Maar dan moet je dat duidelijk in je post zetten, of onder je ava :)

Tot die tijd kan je er vanuit gaan dat mensen reageren zoals het in NL gaat :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 12:43

Percy schreef:

Hier moet je, bij afwezigheid op medische gronden, een attest kunnen voorleggen aan je werkgever. Dat krijg je normaal gezien ook maar alleen als je gezien bent door de arts die het medisch attest heeft afgegeven.

In dit geval kan de arts geen medisch attest geven aan ts want zij was niet degene die medische zorg nodig had. Zou het ziekenhuis/de arts wel zo'n attest aan ts geven, zijn ze in overtreding.

In dit geval zou je mogen rekenen op enige coulance van de werkgever maar dat zit er blijkbaar niet in.

Enige wat je zou kunnen doen is de brief van de spoed voor de huisarts kopiëren en persoonlijke gegevens plus diagnose doorstrepen en dan nog een kopie maken. Zo kunnen ze wel zien dat je in het ziekenhuis bent geweest met iemand maar zijn diens privé gegevens volledig afgeschermd.
Meer dan naam ziekenhuis, datum en tijd zouden ze toch niet hoeven te weten?

Hoop dat het op die manier wel kan lukken. Succes.

Voor ziekteverlof wel. Echter kan en mag elke arts een attest meegeven waarop staat dat TS als begeleider mee was. In België hoef je daarvoor geen bloedverwant te zijn. Op die manier is er als nog bewijs dat bijvoorbeeld de buurvrouw, de zwager of wie dan ook vrij heeft genomen om X te vervoeren of te begeleiden naar zijn of haar afspraak. In hoeverre ze dat nog achteraf kunnen, willen of mogen geven weet ik niet. Maar een aanwezigheidsattest is niet altijd perse geldig voor de 'patiënt' zelf.

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 12:46

Misschien out of the box, maar heb je whatsappjes oid waarin jouw vriend vraagt of je mee kan naar het ziekenhuis en dat verder niemand kan? Dat icm zijn verslag van de spoedeisende hulp hoe laat je je daar hebt gemeld en hoe laat welke onderzoeken zijn gedaan?
Ik kreeg dat direct uitgeprint mee toen ik daar was, wellicht kan je vriend daar een uitdraai van opvragen?

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 12:54

Keet, er staat toch duidelijk dat ze in Tongeren woont? Ga er niet van uit dat iedereen maar weet welke plaats in welk land is maar Tongeren is een vrij grote stad.

Dat wist ik dan weer niet Judith, ben helaas altijd de patiënt en nooit de begeleider :\
Klinkt wel logisch maar vrees ook dat ze zo'n attest niet meer achteraf geven omdat het spoed was en daar wisselen de medewerkers natuurlijk met de dag.

Behandelend arts staat natuurlijk wel op de brief dus misschien die benaderen?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 12:55

Percy schreef:
Keet, er staat toch duidelijk dat ze in Tongeren woont? Ga er niet van uit dat iedereen maar weet welke plaats in welk land is maar Tongeren is een vrij grote stad.

Dat wist ik dan weer niet Judith, ben helaas altijd de patiënt en nooit de begeleider :\
Klinkt wel logisch maar vrees ook dat ze zo'n attest niet meer achteraf geven omdat het spoed was en daar wisselen de medewerkers natuurlijk met de dag.

Behandelend arts staat natuurlijk wel op de brief dus misschien die benaderen?

Je kan er inderdaad niet vanuit gaan dat iedereen uit NL weet dat Tongeren in BE ligt :) in Nederland heb je namelijk ook een Tongeren ;)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 13:06

Even gegoogeld en er is inderdaad een buurtschap Tongeren maar dat is geen plaats :)*

Je hebt wel gelijk dat het wel handiger zou zijn om even in het topic te melden dat het België betreft. Dat kan dit soort misverstanden voorkomen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 13:17

Als je via M.bokt leest staat er geen woonplaats bij.

Maar je hebt de nacht afgezegd die je gelijktijdig op de spoed zat?
Of je hebt je nacht afgezegd omdat je overdag niet zoveel hebt kunnen slapen als je zou willen maar betreft uren wel in staat was te komen?

Ik werk zelf ook nacht en ben een erg slechte slaper.
Met wat geluk slaap ik 4 uurtjes op een dag waar ik tussentijds ook nog weer wakker ben.
Ja dat is ruk, maar wel te doen.

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-17 13:22

Sorry mensen, dat ben ik inderdaad vergeten te melden! Ik ben zelf een Nederlandse maar woon inderdaad in België.

Hij is op dit moment niet echt in staat om zelf veel te doen. En zijn ouders willen absoluut geen papier meegeven waar zijn gegevens op staan.

Ik zal er jammer genoeg niet meer veel aan kunnen veranderen en de consequenties neem ik er dan maar bij.

Oh en ik heb gekeken naar dat van google maps, maar dat stond bij mij dus uit en er staat geen enkele locatie in..

Ik heb inderdaad de nacht die ik in moest gaan af gebeld omdat ik met hem naar spoed moest.

Ben net even langs gereden maar ze willen het me echt niet geven. Dan is het op de blaren zitten! Allemaal in ieder geval super bedankt om te reageren!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 13:25

En als je werkgever naar de SEH belt -uiteraard niet op de spoedlijn zelf-, met de vraag of jij daar vannacht bent geweest, is dat dan niet genoeg bewijs? Of moet het echt schriftelijk zijn?

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 13:25

Bij binnenkomst in het ziekenhuis SEH, hebben ze daar geen gegevens opgenomen van jou, als begeleider? Kun je via de SEH administratie je attest krijgen, misschien?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 13:26

Ja op 2 plaatsen tegelijk zijn lukt nu eenmaal niet.
Erg rot dat ze er zo moeilijk over doen.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 13:26

Maar wat zijn de consequenties dan? Niet uitbetalen? Officiële waarschuwing? Of zijn ze echt zo idioot je hiervoor te ontslaan?

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 13:38

Zijn die ouders echt zo prinicipieel dat ze liever zien dat je ontslagen wordt dan een briefje op te stellen dat je bij hun zoon was?

Als ouder zou ik erg blij zijn met het feit dat iemand mijn zoon vergezelde en ik zou er alles aan doen om te voorkomen dat diegene hierdoor in ernstige problemen op het werk zou krijgen of zelfs ontslagen.

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-17 13:40

Goh zoals ik zei, ik werk op dit moment voor een ontzettend moeilijk bedrijf. Er zijn al mensen ontslagen voor de grootste onzin. Ik werk er nu omdat ik even iets anders wilde doen en dit goed verdient, maar hoe langer ik er ben hoe afschuwelijker ik het bedrijf vind :+.

Nee ze hebben mij niks gevraagd van naam enz.. en ik zelf heb er niet aan gedacht natuurlijk. Ook stom! Maar een les voor een volgende keer.

En de ouders zijn echt zo principieel ja. Zijn ouders en ik hebben vaker wat woordenwisselingen gehad en denk dat ze daarom ook niet willen meewerken. Maar goed, ik ben al blij dat ik er voor hem ben kunnen zijn en ben ook heel blij dat het nu beter met hem gaat!

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 13:47

Maar de SEH in België is toch gewend om attesten uit te schrijven voor begeleiders, juist omdat dit verwacht wordt door werkgevers? Als je de SEH dan benadert daarover?

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-17 13:53

Jep idd..

Maar de mensen die er nu zitten willen het niet uitschrijven. Misschien een slechte dag ofzo, maar mevrouw vond dat ik dat vannacht zelf had moeten vragen. En aangezien er niks van mij genoteerd staat wilde ze het niet maken voor mij.

Dus dan houd het op...

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 13:59

En je vriend laten bellen hiervoor

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 14:09

Ts, heb je foto's van de nacht dat je daar was? Of op internet/WhatsApp gezeten?

Verder vind ik je omgeving erg horkerig, gewoon vanavond terugbellen, wie weet krijg je mensen die je gisteren gezien hebben. Alle gegevens van je vriend hoeft toch niet? Alleen dat hij daar is geweest :)Scheelt al een hoop in privacy.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 14:49

Ik wil best de beweegredenen van ouders begrijpen maar hebben ze jou überhaupt al bedankt voor je hulp aan hun zoon? Beseffen ze zich ook dat hun zoon zonder jouw hulp niet op de SEH was gekomen? En dat jij daardoor nu vet in de sh*t zit?
Het minste wat zij nu voor jou kunnen doen is bewijs leveren dat jij afgelopen nacht met hun zoon op de SEH hebt gezeten.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 15:32

Ik begrijp het probleem niet zo goed. Laat gewoon je vriend een verklaring opstellen en tekenen dat jij erbij was. Klaar.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 15:44

GDG schreef:
Ik begrijp het probleem niet zo goed. Laat gewoon je vriend een verklaring opstellen en tekenen dat jij erbij was. Klaar.

Ik begrijp dat dit ook niet als akkoord word gezien.
Je gaat bij wijze van samen naar een haloween party en je vriend tekent af dat je op de SEH zat.
Dat heeft natuurlijk geen waarde.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 15:47

bruintje123 schreef:
GDG schreef:

Ik begrijp dat dit ook niet als akkoord word gezien.
Je gaat bij wijze van samen naar een haloween party en je vriend tekent af dat je op de SEH zat.
Dat heeft natuurlijk geen waarde.

Nee maar een seh heeft echt wel belangrijkere zaken te doen dan absentie briefjes voor werkgevers.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 15:49

Dat lijkt me ook, al blijkt dat in Belgie ook weer anders te werken.
Maar een bedrijf heeft ook niets aan een "bewijsje" van de vriend zelf.