Wat zien jullie graag (anders) bij een cateringbedrijf

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 19:45

Als ik voor mijn bedrijf bestel, dan moet ik rekening houden met verschillende diëten (biologisch, vegetarisch, halal, glutenvrij, lactosevrij, suikervrij etc.), dus dan zoek een bedrijf die dat allemaal (tegelijk) kan leveren. Meerwaarde is dan als de hapjes ook daadwerkelijk smakelijk zijn (en niet sla zonder dressing zoals hier al als voorbeeld werd gegeven). En weten wat je verkoopt. Veganistische lunch bestellen en dan een broodje kaas krijgen is echt triest. Sowieso het standaard broodje kaas voor de vega's vind ik erg afgezaagd. Ik denk dat je daar zeker een meerwaarde kan creëren :)

luuntje

Re: Wat zien jullie graag (anders) bij een cateringbedrijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 20:10

Regel jij ook het servies en bestek?
Neem je de vieze vaat weer mee?
Particulier of zakelijk? Vanaf hoeveel personen?

Kennis is cateraar en hij neemt bestek en servies en glazen mee.
Neemt de vuile vaat mee terug.
En met kerst kan je ook lekkers bij hem bestellen.

Saleisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 20:22

Inderdaad al een aantal keer genoemd, maar vegetarische gerechten. Zelf zou ik graag zowel ‘nepvlees’ als volledig plant-based gerechten zien.
En opties die wat meer buiten de Nederlandse comfort zone zitten, lekkere couscous bijv, bijzondere soepen (anders dan tomaat enzo). Gewoon wat spannendere smaken dan de standaard catering.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-17 20:34

Mijn idee is inderdaad om bijvoorbeeld het volgende doen iig op de website:

Tricolore pasta met feta, kruidendressing, kruiden en parmaham. *Icoontje vegetarisch erbij*

Als men dan op deze salade klikt kan men de keuze 'vegetarisch' bijvoorbeeld aanvinken, dus zonder parmaham, of veganistisch, dus zonder parmaham en feta. (Tis maar een voorbeeld). Laat mensen de keuze. Vlees apart moet niet hoeven, dan kan ook de keuze gegeven worden om 50% vegetarisch en 50% gewoon te doen om maar wat te noemen (lijkt mij). But correct me if i'm wrong!

@x_spekkie_x, dan heb je vast een groot bedrijf? We cateren regelmatig voor 40+ mensen, er wordt vaak wel om vegetarisch gevraagd en soms om glutenvrij maar de rest is nog niet voorbij gekomen. En dan hebben we 3 gemeenten onder onze hoede en bedrijven zoals independer.
We hebben wel een keer een turkse lunch gehad maar hun enige eis was dat er geen varkensvlees bij zou zitten. Broodje kaas is inderdaad erg afgezaagd :+ over het algemeen hebben we mail en/of telefonisch contact met de klanten. We krijgen een aanvraag binnen en dat werken we uit aan de hand van de eisen die gesteld worden. Pas bij een akkoord gaan we aan de slag. Niet gelijk al bij de 1e aanvraag.

@Luuntje, servies e.d. regelen we op aanvraag, vieze vaat mee terug is een optie, maar we zien meestal toch wel dat men het meeste al voor ons schoonmaakt. Grote bedrijven hebben meestal toch wel een vaatwasser, particulieren kennen we allemaal persoonlijk dus die doen de was vaak ook al om ons een beetje te helpen.

We cateren al vanaf 2 personen, maar dat gaat dan niet over 2 broodjes, dan hebben we het wel over, met kerst bijvoorbeeld, een gourmetschaal of vis/vleesschaal/salade/hapjes. Als het om de hoek is doen we echter niet moeilijk over een broodje o.i.d. Ophalen en brengen kan beiden, zowel het afleveren als het ophalen van het materiaal. Leveren in het dorp vragen we geen voorrijkosten voor (is dat de juiste term?) buiten het dorp leveren vragen we wel een X bedrag (tenzij het een grote levering is, dit hebben we nog niet gestandaardiseerd maar vanaf een man of 15). We geven mensen wel de keuze of ze komen halen of dat wij het brengen.

Met kerst en pasen e.d. cateren we ook, alleen tot op heden kan men tussen 10 en 12 het eten ophalen of wordt het tussen 11 en 1 geleverd.

@Saliziatinka, 'nepvlees' ik heb het wel eerder voorbij zien komen hoor maar meestal reageren mensen met 'ja maar dat smaakt echt niet naar vlees' (ook onder de veganisten e.d.). Zijn er bepaalde merken of bepaalde plekken die het beter of slechter doen hierin?

Couscous werken we inderdaad al mee +:)+ wat zie je als minder standaard soepen? Wij hebben (in de brasserie standaard):
- Tomatensoep :+
- Uiensoep
- Champignonnensoep
- Groentensoep
- Erwtensoep
- Courgettesoep
Alles overigens huisgemaakt.
Behalve de courgettesoep is het volgens mij vrij standaard.
Laatst bijgewerkt door Xyris op 23-10-17 20:38, in het totaal 1 keer bewerkt

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 20:34

Xyris schreef:
Ik ben zelf niet zo thuis in veganistisch eten, met een beetje common sense kom ik er natuurlijk wel, maar ik ben benieuwd, wat is nou echt populair onder de vegetariërs/veganisten?

Vergeet ook niet de veganistische wijn als je daar ook voor zorgt :)

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-17 20:38

kirri schreef:
Xyris schreef:
Ik ben zelf niet zo thuis in veganistisch eten, met een beetje common sense kom ik er natuurlijk wel, maar ik ben benieuwd, wat is nou echt populair onder de vegetariërs/veganisten?

Vergeet ook niet de veganistische wijn als je daar ook voor zorgt :)

Ik zit al wat jaartjes in de horeca maar wat stoppen ze dan in wijn dat niet veganistisch is? :o?

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 20:43

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 20:43

Als je ook drank levert, alcohol vrije drankjes. En dan niet alleen cola of zo, maar wat apartere frisdranken en limonades die liefst niet mierzoet zijn.
Ik heb er een hekel aan als er wel veel aandacht is voor mooie wijnen en ik weer aan de zoete meuk of de spa moet.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 20:44

Xyris: pompoensoep, maissoep, bloemkoolsoep, mosterdsoep, noedelsoep, zoete aardappelsoep, goulashsoep, bruine bonensoep, pindasoep, spinaziesoep, wortelkokossoep, minestronesoep, linzensoep..

Zomaar even wat van internet geplukt. Het kan zoveel spannender dan de eeuwige groenten/tomatensoep.
Laatst bijgewerkt door Supervixen op 23-10-17 20:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 20:48

Broccoli courgette soep geeft net wat extra`s aan de courgette soep. Op mijn werk heb ik verschillende locaties (flex werker) en hoor vaak ooo heb je je soep weer gemaakt _O- Morgen toevallig weer. Bijna iedereen lust het wel :)

Huisgemaakte pindasoep doet het ook altijd goed. Net eens wat anders wat je niet vaak tegenkomt ( als er geen noten allergie bij zit natuurlijk :P )

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-17 21:02

Thanks voor de soeptips! Ik heb al jarenlang ervaring in de horeca maar bij maar 2 bedrijven, de ene een combinatie van theater en catering maar ook feesten zoals jazz night en bedrijfsfeestjes met een paarhonderd man. Kleine cateringen bestonden daar niet zegmaar :p en ik had ook niks te maken met de keuken.

Het bedrijf waar ik nu werk (al 10 jaar) is voor mijn gevoel alles 'standaard' maar eigenlijk omdat ik niet beter weet :+ maakt het soms voor mij een beetje moeilijk inschatten wat nou standaard is en wat niet.

En thanks Kirri, ik zal het even lezen. Ik had er inderdaad niet eerder over gehoord!

@ Dammie, wij hebben sowieso alles aan dranken wat in een standaard brasserie te vinden is. Coca Cola, Coca Cola Light, Cola Zero, Fanta, Sprite, Tonic, Cassis, Bitter Lemon, Chaudfontaine rood of blauw, Chocomel, Ice tea, Tomatensap, Dubbel Friss (appel of framboos), Fristi, Appelsap, Rivella.

Voldoet dit aan wat je bedoelt? Of zat je de kant van limonades te denken? Of cocktails zonder alcohol?

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 21:08

Je hebt ook Ame en bionades, die zijn niet zo zoet en zitten in een minder "kinderachtig" flesje.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-17 21:22

Ah danku, ik begrijp nu wat je bedoelt, is ook een goeie +:)+ we hebben trouwens ook biologische appelsap, appel-perensap en appel-zwartebessensap, maar allemaal in kleine flesjes. Is natuurlijk wel een mouw aan te passen! Olmenhorst

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 21:31

Xyris, en alcoholvrij bier - de Radlers? Ik ken inmiddels meerdere mensen die dat drinken.

Ook van mijn kant: verschillende interessante vegetarische hapjes / gerechten, goede ingredientenlijst en aanpasbaar voor meerdere dieten :j
Oh, en biologisch / fair trade / lokaal zou ik zeker wel overwegen.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-17 21:47

Lokaal, inderdaad een goeie, wel bij stil gestaan maar nog niks mee gedaan. Biologisch is ook zeker een optie, fair trade wordt een beetje teveel van het goede bij een startup, maar who knows!

Radlers gewoon en 0.0 (bavaria) ja, we hebben de standaard, en we hebben ook alcoholvrijbier (heineken). Kan natuurlijk uitgebreid worden in de toekomst!

Even uit nieuwsgierigheid, ik zie hier zo vaak vegetarisch voorbij komen dat het echt opvalt. Ik ben even benieuwd of alleen vegetariers/veganisten zich hier laten horen die het er over hebben? No offence, alleen om even een duidelijker beeld voor mezelf te scheppen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 21:52

In mijn omgeving eten echt ongelofelijk veel mensen vegetarisch en steeds meer vegan. En het gaat niet alleen daarom, ik eet bijvoorbeeld niet exclusief vegetarisch maar vind het enorm fijn als er juist bij dingen als catering goed doordachte en lekkere vega/vegan maaltijden zitten. Daar grijp ik dan 100 keer liever naar dan vlees.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 21:59

Ik eet zelf nog wel vlees :) echter geniet ik zelf veel van vega eten. Ik bedoel wij hebben in de stad al 6 vega restaurants en zelfs 1 vegan restaurant.

Ik Merk persoonlijk dat door zo veel keuze best veel mensen vega eten en het meer waarderen. Als jullie je kunnen onderscheiden van andere bedrijven verwacht ik dat je best veel vaste klandinzie kunt verkrijgen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 09:41

Ik eet vlees maar wil dat liefst wel een beetje beperken, wat ook voor mijn omgeving meestal geldt. En ik vind goede vegetarische gerechten lekker en meestal is er wel minimaal 1 vegetarier bij.

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 09:50

Voor veganistisch heb ik altijd uitdagingen als het om dressings en sausjes gaat; bijna overal zit room en/of ei in. Er bestaat veganistische mayonaise maar die vind ik tot nu toe (4 verschillende geprobeerd) echt smerig. Maar ketchup, hummus, curry etc zijn goed veganistisch te maken/verkrijgen.

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 10:18

Wat je aanbiedt in hapjes en eten is van ondergeschikt belang. Het allerbelangrijkste is GOED PERSONEEL. Mensen die snappen dat ze een dienstverlenend beroep hebben, mensen die snappen dat zij de icing on the cake zijn, dat zij het "evenement" geslaagd of niet geslaagd maken.

Dat is de grootste uitdaging, natuurlijk moet het eten dat je serveert smakelijk en gevarieerd zijn zodat iedereen wat blieft, maar diegene die het uitserveren bepalen uiteindelijk de ervaring. Als jij mensen hebt lopen met een: pfffffff, ik moet nog 2 uur, is het al een verloren evenement, kan je nog zulk goed eten neergezet hebben.

succes, want het is wel een leuk avontuur

Lily_Fee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 10:20

Een soort van kies en klik systeem. Dat je zelf je menu kan samenstellen. Heel vaak is het een kant een klaar menu in een thema zoals Italiaanse of BBQ. Alleen meestal lijkt mij een deel van de hapjes helemaal niet lekker en een deel wel. Ik zou liever een stel je eigen menu samen willen hebben. Dat je uit 20 dingen kan kiezen en dat je dan een pakket kan kopen met 10 hapjes. Als je dat van te voren aangeeft hoeft dat helemaal geen probleem te zijn met inkoop, maar maak je het een stuk persoonlijker.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 10:33

Jouw optie van pasta met kruidendressing, ham en feta zonder ham en feta voor de veganisten vind ik dus juist heel erg karig. Pasta met dressing is geen gerecht wat mij betreft.

Overigens zijn er hier op kantoor (60 werknemers) verschillende vegetariërs, mensen die halal eten, twee mensen met een lactose-intolerantie, een veganist, iemand die koolhydraatarm eet en twee mensen met coeliakie. En dat is volgens mij echt niet bijzonder.

Zelf ben ik lactose-intolerant en ik vind het heel irritant als het daarover aan kennis ontbreekt. 'Nee mevrouw, hier zit geen kaas in, wel pesto'. Tja, dat is toch echt van kaas gemaakt. Of lactosevrij eten bestellen en dan heeft iedereen verschillende broodjes, salades, soep en een warme hap en krijg ik twee broodjes ham met een verdwaalde plak komkommer. Dan voel ik me echt afgescheept..

craiester

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 10:47

Wat ik belangrijk vind is halal eten of personeel die het menu goed kennen. Mijn vriend is moslim en al heel vaak kan hij maar een ding pakken ipv verschillende gerechten. Of we vragen iets over een bepaald gerecht en dan blijkt dat er toch ham of spek of .. inzit. Dus ik moet altijd eerst alles checken, omdat het personeel vaak niet weet wat er precies inzit.
Oh en misschien menu's voor mensen met notenallergie, omdat notenallergie een felle allergie kan zijn, is het fijn als heel je menu zonder noten is, anders heb je nog kans dat ze ziek worden.
Of een ouderen menu (voor mensen die geen suiker of teveel zout enzo mogen)
Ik denk dat je niet teveel moet kijken naar verschillende landen of thema's maar meer naar verschillende groepen mensen.
Als heel duidelijk staat aangegeven op de site bv voor welke doelgroepen je kan koken trekt dat ook.
Bv: halal
Glutenvrij
Vegetarisch/vegan
...
En dan daaronder welke soort keukens je kan koken voor alle die groepen
Franse
Marokaanse
Chinees
...
Wat ik ook vaak mis is simpele dingen voor kinderen. Heel veel kinderen lusten die speciale dingen niet.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 10:51

Tink dat is ook kennis. Had het zondag, vraag duidelijk is het melk en lactose vrij. Ja dan graag dit broodje zonder iets van melk dus zonder kaas en denk ik ook zonder saus. Wat komt er aan broodje met saus. Vraag nog is deze melkvrij. Eeeh dat weten we niet. Zat dus melk in. Zucht.

Of ja is melkvrij er zit alleen roomboter in :+

Pasta salade is lekker. Ook couscoussalade met ui tomaten komkommer en munt. Mjum :Y)

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 10:59

ohja en pesto kan ook prima zonder kaas trouwens! dan kan je wel pasta pesto veganistisch maken :)