Tips gezocht voor een sollicitatie.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-17 19:24

MarJon schreef:
Ik heb bij de Action gewerkt. Vooral enige informatie over de Action zelf weten, tenminste daar draaide mijn sollicitatiegesprek veelal om. Heb je gesolliciteerd voor Vulploegmedewerker of kassa?

Vulploegmedewerker

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 19:29

ik krijg gelijk onderaan de pagina een advertentie van de McDonald's dat ze mensen zoeken :') (grappig, want daar heb ik dus mijn eerste sollicitatiegesprek gehad haha)

Ik zou wel aangeven dat je graag een dagje zou willen proefdraaien oid, zodat je weet of je het fysiek aankunt. Dan hoef je niet per se te zeggen dat je rugklachten hebt, maar kun je wel voor jezelf bekijken of je dit werk kunt doen.

Ik heb wel eens gesolliciteerd op een vacature bij een dierenpension. Nu ben ik allergisch voor dierenharen, maar bij paarden heb ik er weinig last van, dus ik dacht: ik ga het gewoon proberen. Dit heb ik toen niet gezegd bij het gesprek. Toen ik een dagje mee mocht lopen heb ik voor mijzelf ook bedacht: als ik dit fysiek niet aankan (soms is de allergie erger dan anders), dan ga ik de baan niet aannemen. Toen ik na die dag er heel erg last van had (en ook werd aangenomen...) heb ik gezegd dat ik het niet deed. Stel ik had er geen last van gehad, had ik de baan wel aangenomen ;)

Destination

Re: Tips gezocht voor een sollicitatie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 19:31

Ik zou het niet aangeven tijdens het gesprek als je er niet te veel last van hebt. Rugklachten zouden voor een vulploeg reden kunnen zijn voor afwijzing ;)
Veel succes morgen!

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 19:34

Destination schreef:
Ik zou het niet aangeven tijdens het gesprek als je er niet te veel last van hebt. Rugklachten zouden voor een vulploeg reden kunnen zijn voor afwijzing ;)
Veel succes morgen!

Ik zou inderdaad dit advies volgen dan.

Ik weet dat ze bij mijn filiaal toen niet happig waren op mensen met rugklachten inderdaad. Helemaal niet voor vulploeg.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 19:38

Je hoeft het niet uit jezelf te melden, maar er over liegen kan natuurlijk niet.
Denk je dat het je er last van krijgt door het werk? Misschien kun je dan beter naar een baan solliciteren met minder belasting.

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-17 20:48

senna21 schreef:
Je hoeft het niet uit jezelf te melden, maar er over liegen kan natuurlijk niet.
Denk je dat het je er last van krijgt door het werk? Misschien kun je dan beter naar een baan solliciteren met minder belasting.

Ik heb geen idee.. ik heb het nog nooit eerder gedaan maar moet wat zoeken van mijn moeder..
Ik zou niet weten waar ik nog meer zou kunnen solliciteren ?.. Er zijn hier alleen maar winkels. -O-

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 09:40

Misschien een kledingwinkel? Of achter de kassa? Dat is minder belastend voor je rug

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 09:45

Niks zeggen als het nog niet duidelijk is of je er last van gaat krijgen.
Heb zelf ook rugklachten en tijdens mijn bijbaan in een vulploeg geen last gehad. Dat begon pas toen ik fulltime in de winkel ging werken en voornamelijk bij kassawerk (5uur stilstaan).
Mocht je last krijgen is er daar misschien ook wel een oplossing voor je zoals andere werkzaamheden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 11:23

Aan de andere kant is het nog vervelender voor je werkgever en voor jou als je er tijdens je proefperiode achter komt dat het niet lukt in de vulploeg. Ik heb ook een tijdje vulploeg gewerkt toen ik 15 was, maar ik trok het met mijn slechte rug écht niet en baalde toen dat ik het niet tijdens mijn sollicitatie gemeld had, dan hadden we misschien samen kunnen kijken of er een andere oplossing was (bijvoorbeeld kassawerk). Ik zou het als werkgever niet waarderen als jij het niet meldt en het na een paar weken duidelijk werd dat je het niet kon, het kost ze behoorlijk wat tijd en geld om jou fatsoenlijk in te werken aangezien je op het begin niet op het tempo van andere medewerkers werkt.

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 12:13

Emmaa_ schreef:
Aan de andere kant is het nog vervelender voor je werkgever en voor jou als je er tijdens je proefperiode achter komt dat het niet lukt in de vulploeg. Ik heb ook een tijdje vulploeg gewerkt toen ik 15 was, maar ik trok het met mijn slechte rug écht niet en baalde toen dat ik het niet tijdens mijn sollicitatie gemeld had, dan hadden we misschien samen kunnen kijken of er een andere oplossing was (bijvoorbeeld kassawerk). Ik zou het als werkgever niet waarderen als jij het niet meldt en het na een paar weken duidelijk werd dat je het niet kon, het kost ze behoorlijk wat tijd en geld om jou fatsoenlijk in te werken aangezien je op het begin niet op het tempo van andere medewerkers werkt.

Hier ben ik het ook deels wel mee eens. Ben zelf werkgever geweest van een vergelijke winkel en zou het ook niet helemaal tof vinden als het niet word gemeld. En toch zou ik het als werknemer niet melden. Het is namelijk helemaal nog niet duidelijk of je er last van gaat krijgen en bij welke werkzaamheden je last krijgt. En voor jou tien anderen, dus denk eerlijk gezegd dat je anders geen kans krijgt als je de rugklachten wel aangeeft.
Bij een grote keten is er vaak wel plek op een andere afdeling met andere werkzaamheden. En anders is het inderdaad zuur voor de werkgever, maar je moet het toch een keer uitvinden...
Als ik bij mijn sollicitaties had aangegeven dat ik rugklachten heb, was ik op mijn vorige en huidige werk ook niet aangenomen en had ik mijn eigen glazen ingegooid. Want van de werkzaamheden waarvoor ik was aangenomen heb ik nooit last van mijn rug gehad.

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-17 17:38

Wel gewoon gezegd dat van mijn rug, en dat ik zelf ook veel stallen meste en zware kruiwagens kan tillen ( Doe ik ook.) ik ben daar ook gewoon eerlijk over..
Ze hebben me aangenomen! *\o/*

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 19:03

Gefeliciteerd, TS! *\o/*

Hoop dat je een goede tijd daar gaat hebben en niet teveel last zal hebben van je rug :D
(en dat het je beter bevalt dan dat het mij destijds deed :D)

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 19:15

Gefeliciteerd! *\o/*

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-17 22:12

Eerste werkdag gehad, was leuk maar heel druk werken maar vond het leuk om te doen!
Woensdag en donderdag weer :D
Gelukkig mag je van hoog midden spiegelen en noem maar op welke volgorde etc. Want soms vernam ik mijn rug een beetje.
Maar goed dat zal ik altijd hebben, had ik toen die tijd met folders lopen ook. dus komt wel goed :)
Dit is ook echt 10x leuker dan dat. _/-\o_ :')
Van stapel uitpakken, dozen open maken, vakken vullen, naar bloedende vingers (die dozen zijn scherp als ze kapot moeten _/-\o_ ) , naar spiegelen :)

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 22:28

Mooi zo. Dat komt vast wel goed. Werkplezier is belangrijk.
Zorg er wel voor dat jij jezelf niet overvraagt en let op de goede tiltechnieken.