Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
beert schreef:Ik heb er begin 2016 voor gekozen om 2000 euro te beleggen in fondsen van de Asn-bank. Zij hebben 7 fondsen (zie https://www.asnbank.nl/beleggen/beleggi ... ndsen.html) waar ik me qua doel wel in kan vinden en die volgens vergelijkingssites ook de moeite waard zijn.
Ik heb er 2000 euro opgezet en haal aan het eind van het jaar de winst eraf. Vorig jaar was dat 260 euro. Dit jaar is het helaas was lager, de koers stortte in toen Trump werd gekozen. Nu heb ik 143 euro 'winst', maar het jaar is nog niet voorbij
Ik durf ook niet al mijn spaargeld in te zetten, maar dit vind ik dan wel het risico waard.
Anoukloves_ schreef:beert schreef:Ik heb er begin 2016 voor gekozen om 2000 euro te beleggen in fondsen van de Asn-bank. Zij hebben 7 fondsen (zie https://www.asnbank.nl/beleggen/beleggi ... ndsen.html) waar ik me qua doel wel in kan vinden en die volgens vergelijkingssites ook de moeite waard zijn.
Ik heb er 2000 euro opgezet en haal aan het eind van het jaar de winst eraf. Vorig jaar was dat 260 euro. Dit jaar is het helaas was lager, de koers stortte in toen Trump werd gekozen. Nu heb ik 143 euro 'winst', maar het jaar is nog niet voorbij
Ik durf ook niet al mijn spaargeld in te zetten, maar dit vind ik dan wel het risico waard.
Kan die €2000 ook minder worden (verlies dus)? Of blijft dat bedrag altijd bestaan en kun je enkel winst krijgen?
Renee1991 schreef:Noemt niemand hier de bitcoin?
Renee1991 schreef:Noemt niemand hier de bitcoin?
beert schreef:Ik heb er begin 2016 voor gekozen om 2000 euro te beleggen in fondsen van de Asn-bank. Zij hebben 7 fondsen (zie https://www.asnbank.nl/beleggen/beleggi ... ndsen.html) waar ik me qua doel wel in kan vinden en die volgens vergelijkingssites ook de moeite waard zijn.
Jibbel schreef:En ik heb onlangs een beleggersrekening geopend. Maandelijks zet ik een klein bedrag opzij waarmee ik jaarlijks aandelen kan kopen. En dan bij voorkeur aandelen van een bedrijf wat dividend uitkeert en het dividend investeren in nieuwe aandelen. Moet alleen nog verder hierin duiken.
Op termijn zou ik het nog wel interessant vinden om te investeren in vastgoed. Bijvoorbeeld studentenappartementen of starterswoningen. Als je die kunt verhuren, valt er ook nog wel mooi rendement uit te halen. Maar dat is meer iets voor over een tijdje.
Jibbel schreef:Er zijn ook organisaties die dit soort projecten hebben. Bouwen bijv. een appartementencomplex met studentenwoningen. Woningen zijn te koop puur als investering. Zij regelen de verhuur van het pand, vve en vvv zijn allemaal geregeld. Rendement tussen de 5-7%.
Vind het toch wel interessant, zeker omdat je zelf geen omkijken hebt naar het onderhoud van het pand, maar dit allemaal al geregeld is.
Jibbel schreef:Er zijn ook organisaties die dit soort projecten hebben. Bouwen bijv. een appartementencomplex met studentenwoningen. Woningen zijn te koop puur als investering. Zij regelen de verhuur van het pand, vve en vvv zijn allemaal geregeld. Rendement tussen de 5-7%.
Vind het toch wel interessant, zeker omdat je zelf geen omkijken hebt naar het onderhoud van het pand, maar dit allemaal al geregeld is.