Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
WowAmigo schreef:Ja klopt!
Alleen kan ik volgens mij niet zelf kiezen welke uren ik opneem. Maar heb wel aangegeven dat ze nou niet moeilijk moeten gaan doen over mn vakantiedagen en dat was ok.
Rocamor schreef:WowAmigo schreef:Ja klopt!
Alleen kan ik volgens mij niet zelf kiezen welke uren ik opneem. Maar heb wel aangegeven dat ze nou niet moeilijk moeten gaan doen over mn vakantiedagen en dat was ok.
Hou er wel rekening mee dat je een wettelijk minimum aan vakantiedagen moet opmaken jaarlijks, anders ben je ze kwijt.
WowAmigo schreef:Het lastige is dat er eigenlijk twee afspraken zijn gemaakt, 1. je hebt met jou salaris geen overuren 2. we verwachten flexibiliteit en die uren mag je als tvt opnemen. Afspraak 1 kan ik op zekere hoogte ook in meegaan, want ik verdien ook gewoon netjes. Ik hoef dus niet helemaal het onderste uit de kan (als in al mijn meeruren uitbetaald of opgenomen). Maar ik vind hetgeen wat ik nu heb gedaan gewoon niet in verhouding staan, een goed salaris mag geen reden zijn om maar onbeperkt overwerk te verwachten, maar aangezien dat dan nergens vastligt krijg je van beide kanten misschien scheve verwachtingen. Momenteel is het toch wat rustiger aan het worden, de urgente zaken beginnen aardig gestructureerd te lopen en ik heb afgesproken iig een deel als tvt op te nemen de komende tijd.
Het is nu niet mijn intentie om dit via externe partijen aan te gaan kaarten of iets dergelijks, daarvoor vind ik het werk en het bedrijf ook gewoon te leuk om het op scherp te zetten, maar ik wil wel graag helder hebben wat nou redelijk is in mijn geval en dat beeld heb ik nu iig. Ik ga in ieder geval niet meer zoveel extra uren maken en langzamerhand die grote berg wat afbouwen. Ik moet ook echt voor mezelf grenzen leren stellen, dat is wel vaker een dingetje bij mij
MizzMontana schreef:Rocamor schreef:Hou er wel rekening mee dat je een wettelijk minimum aan vakantiedagen moet opmaken jaarlijks, anders ben je ze kwijt.
Kwijt? Moeten ze dan niet uitbetaald worden? Ik had een contract waar in stond dat te veel aan vakantiedagen niet uitbetaald werden, maar dit heb ik destijds uit laten zoeken en dat kon helemaal niet. Dit is dan ook aangepast in het contract.