Misschien moet ik gewoon eens een keer meelopen in een praktijk ofzo, het ervaren... alleen dan niet bij mijn eigen huisarts, dat voelt niet goed
Verpleegkundige trekt mij niet zo.
Als ik in de zorg wil blijven, dan echt in de thuiszorg en daar zie ik vrijwel geen voordelen als verpleegkundige.
Onze leerling verpleegkundige is nu ook expres overgeplaatst naar een afdeling omdat alles wat zij bij ons kon leren ook geleerd heeft.
Maar echt andere verpleegtechische handelingen , opname gesprekken, MDO's, huisartsenvisites etc is alleen op de afdeling.
Uiteraard hebben wij ook verpleegtechnische handelingen, maar deze mogen wij als IG-ers ook, "opname"gesprekken doen bij ons alleen de wijkverpleegkundige ( dus HBO ), MDO's zien er bij ons heel anders uit dan op een afdeling en worden ook uitgevoerd door IG-ers.
En als je gaat kijken naar huisartsenvisite's, die hebben wij niet wekelijks, ik geloof dat ze eens in de zoveel tijd plaatsvinden en dan doen ook enkel de wijkverpleegkundige dat.
Er is wel steeds meer vraag naar omdat de assistente steeds meer taken krijgt, zoals ik noemde.