28 en nog steeds niet weten wat ik wil....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 13:20

ElizeVdS schreef:
Ik ben 32, heb rechten gestudeerd. Drie jaar als jurist gewerkt. Nu 2 jaar thuis om voor mijn kinderen te zorgen en te bedenken wat ik wil.. Helaas hetzelfde probleem dus.

Ik ga binnenkort met een jobcoach praten (wat mij een leuke baan lijkt :')). Misschien ook iets voor jou?

Los van de kinderen heb ik precies hetzelfde. Ik ben 27, heb ook rechten gestudeerd, nu 3 jaar werkzaam als jurist en vind er geen bal aan :') := Maarja, wat ga ik dan doen? En zo kabbel ik rustig voort en heb ik nog steeds werk dat ik niet wil doen.
Misschien ga ik ook eens met een jobcoach praten! Hele goede tip

HouVanUtopia

Re: 28 en nog steeds niet weten wat ik wil....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-17 13:24

Wel heel fijn dat er meerdere mensen het herkennen.

Sales wel goede doorgroei mogelijkheden iig maar ken daar te weinig over om er enthousiast over te worden

Reclassering lijkt me ook leuk als ik daarover lees. Wel pittig en heb tot nu toe alleen mbo gedaan. Ik weet zeker dat ik HBO kan bij de juiste opleiding die mijn de interesse geeft.

In mijn persoonlijke omgeving wil ik ook altijd mensen helpen. Kan goed praten en luisteren.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 14:11

HouVanUtopia schreef:
Wel heel fijn dat er meerdere mensen het herkennen.

Sales wel goede doorgroei mogelijkheden iig maar ken daar te weinig over om er enthousiast over te worden

Reclassering lijkt me ook leuk als ik daarover lees. Wel pittig en heb tot nu toe alleen mbo gedaan. Ik weet zeker dat ik HBO kan bij de juiste opleiding die mijn de interesse geeft.

In mijn persoonlijke omgeving wil ik ook altijd mensen helpen. Kan goed praten en luisteren.

Ik denk dat HR ook wel wat voor je kan zijn :j (toevallig ga ik net ook die kant op omdat ik geen idee heb wat ik leuk vind maar wel goed in nederlands ben en graag met mensen omga :) Zelf hoop ik ook de Consultancy kant op te gaan omdat ik onderweg zijn ook leuk vind )
Laatst bijgewerkt door Autumnn op 12-09-17 14:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 14:29

Er is enorm veel vraag naar HR-mensen, dus dat is inderdaad ook een goede suggestie! :j

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-17 14:45

Misschien ben ik nu heel dom hoor.

Maar heb me altijd meer ingelezen voor kinderopvang of leraar of bloemiste dat was wat altijd echt wou worden op vroegere leeftijd.

Wat doe je precies in een hr functie naar mijn idee zit je dan hele dagen op kantoor administratie te doen??

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 14:54

Ja dan zit je inderdaad de hele dag op kantoor.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 14:58

HouVanUtopia schreef:

Maar heb me altijd meer ingelezen voor kinderopvang of leraar of bloemiste dat was wat altijd echt wou worden op vroegere leeftijd.

Wat doe je precies in een hr functie naar mijn idee zit je dan hele dagen op kantoor administratie te doen??

HR is heel erg breed dus je doet verschillende dingen. Mensen adviseren als ze niet tevreden zijn in hun huidige baan, maar ook mensen werven voor verschillende vacatures, ziekte- vakantiedagen bijhouden, persoonlijke ontwikkelingen van je medewerkers, dat soort dingen. Eigenlijk alles omtrent medewerkers op kantoor.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-17 15:15

Mmmm okee heb ondertussen een lijstje gemaakt met wensen en niet wensen vanuit hier mss gaan zoeken naar banen die daarbij passen dan daarbij plus en minpunten neerzetten

Wat ik wel wil;
. Met mensen werken (sociaal)
. Afwisselend werk zoals bv 2 dagen kantoor verder op de vloer of bezig met gesprekken etc
. Dingen plannen of organiseren
. Mensen begeleiden zodat ze een beter leven krijgen of het beter snappen (geen zieke of beperkte mensen)
. Iets voor de samenleving betekenen
. Hard werken (bezig bijtje)
. Uiteindelijk wensen voor een leidinggevende of iig baan met verantwoordelijkheid

Wat ik niet wil
. Hele dagen op kantoor zitten
. Alleen met cijfertjes bezig zijn
. Altijd onregelmatige werktijden
. Elk weekend werken (om de week geen probleem bv)
. Alleen werken
. Alleen maar denkwerk

Women2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 15:17

Hier een opleiding paardensport gedaan, daarna bedrijfskunde en uiteindelijk al jaren al transportplanner aan het werk. Daarnaast heb ik een koppel hele fijne paarden te rijden van zowel mezelf als van eigenaren, beleer ik hier en daar nog een paard en geef op hobby basis les.

Heb wisselende werktijden, de ene dag 4 uur thuis, de andere dag 6 uur thuis en veel ruimte om daarin te schuiven.

Wilde ik dit vroeger worden?? Geen idee
Wil ik dit tot mijn 67e doen?? Geen idee
Vind ik het voor nu geweldig?? Ja zeker....

Er zijn zoveel leuke dingen, maar kies iets waar je goed in bent en laat los dat het voor altijd is. Ik heb een enorm afwisselende kantoorbaan en werk voor en/of na werk in de paarden en dus gewoon buiten en in alle vrijheid.

Misschien een parttime baan die in jou ogen 'saai' is maar je een redelijk basis salaris kan verdienen en daarnaast een aantal uren voor jezelf of in de horeca of iets wat je gewoon heel erg leuk vind. Misschien rol je zo ergens in en vind je je plek helemaal.

Ik ben ooit begonnen in de productie direct na mijn HBO baan en daar uiteindelijk de hele export gedaan. Zo leuk

En 'weer een studie doen'... hoeft niet. Mijn collega planner is alleen naar de mavo geweest en heeft daarna jaren als visfileerder gewerkt.... :Y) Is hier intern opgeleid.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 15:25

Misschien kan je solliciteren bij de Meetings & Events afdeling van een hotel? Sorry als dit al genoemd is maar bij je omschrijving moest ik direct hieraan denken.

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 15:25

ik herken dit zo! Ben al jaren in strijd met mezelf met wat ik nu precies wil. Lees even mee, misschien kom ik er dan zelf ook eens aan uit.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 15:45

Jeetje, ja. Toen ik er alleen voor kwam te staan en geld moest gaan verdienen ben ik niet gaan bedenken wat ik leuk vond want daar verdien je geen geld mee. Ik ben gaan bedenken wat ik kon. Waar ben ik goed in? En dus ben ik eerst als gastvrouw/receptioniste gaan werken, daarna als secretaresse, daarna als directiesecretaresse en nu als Office Manager. Ik ben er dus echt ingerold stapje voor stapje. Vind ik echt heel erg leuk? Geen idee eigenlijk maar het levert geld op en ik kan het goed.

Beverburcht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 15:57

Vluchtelingenwerk heeft vacatures die misschien bij je passen. Ik zie al je wenspuntjes erin terugkomen. Ze hebben nu regelmatig mensen nodig als teamleider van vrijwilligers die in een woonplaats/gebied de maatschappelijke begeleiding doen van vluchtelingen. Daar zit ook veel begeleiding en ondersteuning van de doelgroep zelf bij. Veel vrijheid, verantwoordelijkheid, huisbezoeken, gesprekken met gemeenten en andere welzijnsorganisaties. (je kunt ook starten als vrijwilliger om eerst wijs te worden in het werk en er kennis mee te maken)

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 16:17

Ik ben wijkverpleegkundige in de thuiszorg en is vrij afwisselend werk.
Morgens loop ik routes dat is cliënten verzorgen, verpleegkundige handelingen,... Thuiszorg dus onderweg in de auto.
Na de route begin ik aan mijn bureauwerk en dan werk ik door tot 15 uur. Dit is routes plannen, wijzigingen in de routes aanpassen, nieuwe cliënten opstarten, belletjes doen, mailtjes beantwoorden, overleggen voeren, huisbezoeken doen,...

Best wel gevarieerd werk en je weet nooit wat voor mailtjes je die dag weer gaat krijgen om af te handelen, of welke complicaties zich voordoen op de route.

Alleen helaas moet je voor wijkverpleegkundige niveau 5 verpleegkundige zijn. Maar de studie is ook weer een lekkere uitdaging!

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-17 16:23

Verpleegkundige is niets voor mij denk ik

Ik zit al heel de dag veel verschillende opties te lezen. Wat me op dit moment erg aanspreekt is

Bewindvoerder
Schuldhulpverlening
Reclassering

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 16:27

Ik zou evenementenbureaus of eventmanagement niet uitsluiten als ik jou was. Als je dat werk leuk vond, lijkt me dat net wel een baan voor jou. :)

Ik ben zelf account manager bij een grote bioscoop, wat eigenlijk inhoudt dat ik eventplanner en sales manager (want ik verkoop events) ben. Alle bedrijven die bij ons iets willen organiseren, komen bij mij aankloppen. Voor mijn klanten organiseer ik alle soorten dingen, gaande van seminaries tot kerstfeestjes tot een film in een privézaal tot grote congressen met tienduizend bezoekers. Soms zijn er ook opnames door televisie, avant-premières van nieuwe films; dat soort dingen gaan ook allemaal via mij.

Ik doe alles van het initiële contact (offertes opstellen) tot het concrete organiseren van het evenement (iedereen hier intern briefen, een draaiboek opmaken) en het opvolgen van het evenement ter plaatse.

Voor mij is dit een ideale baan, omdat ik niet houd van de hele dag aan een bureau zitten. Ik houd ook absoluut niet van een 9-5 ritme: de ene dag sta ik om 7u hier, de andere dag begin ik 's middags en ga ik pas om 23u of middernacht naar huis.
De ene dag sta ik de hele dag op de vloer, loop ik 15km van hot naar her, en zorg ik dat het evenement goed verloopt. Ik houd van dat praktische, waar je ziet wat al je harde werk oplevert, en om het aanspreekpunt te zijn voor alle verschillende contactpersonen. Op een andere dag zit ik dan weer aan mijn bureau om offertes op te stellen, draaiboeken op te maken, zorgen dat alle personeel is ingepland etc.

Ik ben zelf iemand die houd van uitdaging, adrenaline, praktische dingen oplossen, en brandjes blussen, en dat kan ik hier allemaal. Als ik het zo bekijk, past events ook heel goed bij wat jij graag wil!

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-17 18:36

Dat lijkt me idd geweldig om te doen. Zie daar helaas bijna geen vacatures in omgeving Rotterdam

GirlyMelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 18:41

Vertegenwoordiger van een ruitersportmerk, lekker de weg op, beurzen draaien en de nieuwe collectie verkopen!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 18:43

HouVanUtopia schreef:
Dat lijkt me idd geweldig om te doen. Zie daar helaas bijna geen vacatures in omgeving Rotterdam

Are you kidding?
Rotterdam is bij uitstek geschikt voor zulke dingen.
Je moet alleen niet verwachten dat er standaard een "gezocht m/v" ergens opduikt.
Meestal werken dat soort bedrijven met netwerken en open sollicitaties.
Ik ben een keer naar een bedrijfspresentatie geweest van zo'n bedrijf. Die gaven ook aan dat ze geen verlegen mensen zoeken dus zich liever laten verassen door licht brutale aanvragen.

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 19:04

Je geeft aan misschien wel zzp'er te willen worden maar teveel risico.
Maar als je je daar nou op gaat oriënteren? De baan die je nu hebt er in het begin bij houden als dat gaat voor de zekerheid en dan langzaam je eigen bedrijfje uitbreiden? Of een andere baan die jou een bepaalde zekerheid geeft met een x aantal uren, zodat je genoeg tijd hebt om je eigen bedrijfje te starten?

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 22:32

_Reneee schreef:
Kunga schreef:
Misschien is journalistiek iets voor jou? Veel mensen ontmoeten, verslag doen vanuit het buitenland etc. Al doe je da volgens mij ook werk achter de computer.
Is het eerste wat in mijn hoofd opkwam na het lezen van je topic haha, verder heb ik persoonlijk niet echt advies.

Ja, echt super veel werk in de vinden ook. Vooral niet doen. Sowieso zit je puntje bij paaltje de hele dag achter de computer. Grootste fout ooit geweest :Y)

Waarom ga je niet iets in de sales doen?

Dat is niet helemaal waar hoor. Er is tegenwoordig best weer wat werk in de journalistiek te vinden. Alleen moet je wel de weten waar je moet zoeken en de natuurlijk ook de juiste persoon zijn. :P
En dan hoef je zeker niet de hele dag achter een computer te zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 10:47

Jellybeans schreef:
_Reneee schreef:

Ja, echt super veel werk in de vinden ook. Vooral niet doen. Sowieso zit je puntje bij paaltje de hele dag achter de computer. Grootste fout ooit geweest :Y)

Waarom ga je niet iets in de sales doen?

Dat is niet helemaal waar hoor. Er is tegenwoordig best weer wat werk in de journalistiek te vinden. Alleen moet je wel de weten waar je moet zoeken en de natuurlijk ook de juiste persoon zijn. :P
En dan hoef je zeker niet de hele dag achter een computer te zitten.

Nooouuuuu... Er is wel werk te vinden in de journalistiek maar zeker niet in vaste aanstellingen, die krijg je gewoon niet meer tegenwoordig. Ik ben zelf freelancer en de meeste mensen in mijn kring werken commercieel bij omdat ze anders de touwtjes niet aan elkaar kunnen knopen aan het einde van de maand.. En dat is in de randstad. De journalistiek is wel echt een pittige wereld om binnen te komen en door te breken hoor, veel mensen hebben er een super rooskleurig beeld van maar in de realiteit zit je meestal de eerste paar jaar toch echt als bureauredacteur piketstukjes te tikken.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-17 16:43

Ik heb besloten dat ik tot na mijn vakantie in maart wacht en als ik dan nog steeds evenementenorganisatie zo leuk vind wil ik een opleiding gaan doen naast mijn werk.

Ik zie bij schoefers en scheidegger de opleiding voor volwassenen maar volgens mij is schoefers beter?heeft iemand daar ervaring mee met 1 van de twee en welke is beter

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 17:23

Lizzyy schreef:
HouVanUtopia schreef:

HR is heel erg breed dus je doet verschillende dingen. Mensen adviseren als ze niet tevreden zijn in hun huidige baan, maar ook mensen werven voor verschillende vacatures, ziekte- vakantiedagen bijhouden, persoonlijke ontwikkelingen van je medewerkers, dat soort dingen. Eigenlijk alles omtrent medewerkers op kantoor.

Jij werkt denk ik nog niet als HRM'er of wel? Je schetst namelijk een veel te romantisch beeld van de functie, als je een sociale functie wil kun je beter iets in de richting social work gaan doen dan HR.
De HR medewerker is vooral een verlengstuk van de werkgever in de praktijk, veel bezig met werving en selectie inderdaad (om te zorgen dat de juiste mensen op de juiste plek komen), maar mensen adviseren oid zit er vaak echt niet in :n
Als je dat wilt, kun je beter jobcoach worden oid, maar ook dat is een heel harde zakelijke wereld.

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 18:39

Wendy schreef:
Lizzyy schreef:

Jij werkt denk ik nog niet als HRM'er of wel? Je schetst namelijk een veel te romantisch beeld van de functie, als je een sociale functie wil kun je beter iets in de richting social work gaan doen dan HR.
De HR medewerker is vooral een verlengstuk van de werkgever in de praktijk, veel bezig met werving en selectie inderdaad (om te zorgen dat de juiste mensen op de juiste plek komen), maar mensen adviseren oid zit er vaak echt niet in :n
Als je dat wilt, kun je beter jobcoach worden oid, maar ook dat is een heel harde zakelijke wereld.

Ik ging net hetzelfde zeggen :D . Ik heb 5 jaar binnen hrm u gewerkt, verschillende functies. Je kan inderdaad verschillende kanten op bij hr, maar uiteindelijk blijft het toch veelal een administratieve job, met voornamelijk bureauwerk en heel veel papierwerk. Als je intern in een bedrijf zit, zal je als hr medewerker ook meer kak op je kop krijgen dan dat je mensen kan helpen/adviseren, naar mijn ervaring :')