Werk je doordeweeks of in het weekend?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 22:02

Ik heb bewust voor een baan gekozen waar k enkel door de weeks hoef te werken, overdag. Dit omdat ik hou van de regelmaat en in het weekend op pad ben met de paarden.
Ik ben me er ook van bewust dat de economie 24/7 wordt, ook met concouren doordeweeks tegenwoordig. Maar toch blifjt dit mijn voorkeur houden. Zolang het kan, anders zal ik er gewoon mee moeten dealen. Ben momenteel verwend :Y)
Gewoon ouderwets. Ik ben nog niet helemaal met die tijd mee.

Ik werk gemiddeld diensten van 8 a 9 uur. Vroege en late diensten, maar dat varieert tussen 7 en 7 s avonds. Ik ben flexwerker en werk maximaal 3 dagen in de week. Daarnaast geef ik wel 1 avond les op de manege. Maar dit zie ik niet echt als werk eigenlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 22:03

Ik ga in principe maandag t/m donderdag naar school. Vrijdag, zaterdag en (meestal) om de week op zondag werk ik. Verder werk ik 's avonds veel in mijn eigen bedrijf en in het familiebedrijf. Ik ben blij als ik mijn studie heb afgerond en een "normale" baan heb :')

Kimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 22:04

Ik werk onregelmatig als 3e jaars leerling verpleegkundige in de thuiszorg via een BBL opleiding. Ik werk onregelmatig 32 uur. Bewust hiervoor gekozen omdat het nog mijn opleiding is. Onregelmatig werken vind ik héérlijk! Heb ongeveer 1 a 2 weekenden in de week dat ik moet werken. Maar dan heb ik door de weeks extra dagen vrij, dan is dat mijn weekend, simpel :o . Ik moet alleen op vrijdags de hele dag van 08:30 tot 17:30 naar school.

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 22:05

Ik werkte in een 2 ploegenstelsel al 17 j lang. Vroege late van 6-14 en van 14 - 22u
Echter door een machine brand in ons bedrijf . Kreeg ik de kans om het komende half jaar 2x 12 u te gaan werken in het weekend en door de week 5 dagen vrij. Eindelijk eens me time.
Tis maar voor een half jaar. Daarna weer terug over in ploegen.

Bagheera_206

Re: Werk je doordeweeks of in het weekend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 22:07

Ik werk gewoon 40 uur en werk doordeweeks. Meestal van 0700u tot 1530u.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 22:07

Doordeweeks overdag 2-3 dgn als rij instructeur en in de avond nacht en weekend uren in diensten als chauffeur op de huisartsenpost (spoedpost)

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 22:08

Ik heb bij 1 werkgever 2 functies, ma-woe zit ik op kantoor en vrij(middag)-zat sta ik in de winkel :) Totaal 36 uur en een prima verdeling al zeg ik het zelf :D

Kimmiee_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 22:09

32 tot 40 uur

Werk tijd van half 8 tot half 5 op ma tm vrij op zaterdag van 7 uur tot 4 uur.
en ik MOET 2 van de 4 zaterdagen per maand werken.

Toen ik bij dit werk begon was het van 8 tot half 5 maar ze hebben het de laatste tijd aardig lopen veranderen.

Er kunnen ook aovnddiensten worden gewerkt dat is van half 4 tot 11 uur ma tm do
vrijdag 3 uur tot 12 uu
Zaterdag half 2 tot 10 uur.

In begin kon dit nog wel omdat het ma tm vrij van half 3 tot 11 was maar scheelt mij inkomen als ik avonden draai dus werk alleen nog dag. Plus als overwerken is kan ik met dag dienst makkelijker dan met avond. want avond gaat de laatste trein half 1 mis ik die kom ik niet thuis

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 22:10

Zoals deze week werk ik maandag, dinsdag, donderdag, vrijdag, zaterdag en zondag.

Vier dagen van 7.15 tot 18.30u, één dag van 6.30 tot 15u & één van 6.45 tot 13.30u.

Volgende week werk ik maandag tot en met vrijdag van 7.15/30 tot 18.30u, weekend vrij. Weekend vrij.

Ik heb enkele vaste diensten, de maandag en donderdag sowieso. Dinsdag normaal mijn vaste vrije dag. Twee weekenden per maand werk ik wel, vrijwillig. Mij maakt het helemaal niks uit of ik nou doordeweeks moet werken of het weekend.

Daarnaast werk ik met liefde alle feestdagen op één na, 1 januari. Die kan ik niet werken.

Ik ben flexitimer met een functie, ik werk tussen de 120 & 160u. Maar bijvoorbeeld juni heb ik 210u gewerkt en juli 190u, maar dat kwam door chaos.

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 22:10

Ik werk door de week in principe van 8uur tot 16uur. Ik heb er wel speling in. Als ik maar vóór 9uur begin en aan mijn uren kom.(30uur) Als ik later begin werk ik gewoon iets langer door.

Aan de ene kant heel fijn. Maar ik weet nog van vroeger dat ik in mijn stage periode onregelmatig werken ook niet erg vond (+de toeslag die daar bij hoorde). Dat had nl ook wel zijn voordelen kwa vrijtijds indeling.
In de zomer kan ik avonds nu ook nog wel naar mijn paard. Maar in de winter moet ik na mijn werk altijd haasten om voor het donker nog uit te kunnen mesten en hem aandacht te kunnen geven.
Bij onregelmatige diensten zou ik dat dan bv sochtends kunnen doen voor een late dienst en bij een vroege dienst heb ik wat meer tijd voor het donker gaat worden.

Maar goed ik zit hier al 14jaar naar mijn zin, dus zomaar een andere baan wil ik niet! :o

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 22:13

Beiden.
Maandag standaard vrij (hello lang weekend), sommige zaterdagen ook of maar halve dag. Daar komen wel nacht en weekenddiensten bij.
Mijn werktijden worden in dagen per maand gerekend (wegens onvoorspelbaar makkelijk uitlopend werk).
Omgerekend naar uren werk ik 37-40 u per week, nacht en weekenddiensten niet meegerekend.

Een doordeweekse vrije dag vind ik ideaal. Nacht en weekenddiensten vind ik niet erg.
Maar vind wel dat daar een correct salaris tegenover mag staan. Was op vorig werk in orde, op huidig werk meer een discussiepunt (maar op vorig werk was planning dan weer een euvel, hoewel ik geen moeite heb met onregelmatige uren wil ik wel wat op voorhand weten wanneer ik werk en wanneer ik vrij ben).

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 22:14

Ik heb als bijbaan naast m'n studie eerst een tijd in een winkel gewerkt, iedere zaterdag. In vakanties ook doordeweeks. Dat was ik na een jaar onwijs zat, iedere zaterdag van 8.00-17.30 in die winkel.

Nu werk ik 2 dagdelen doordeweeks (soms 's ochtends, soms 's middags). Een dienst duurt tussen de 2 en 3 uur. Bevalt me veel beter, verdient ook nog eens 2x zo goed en lekker vrij in het weekend :D
Laatst bijgewerkt door Eske_B op 05-09-17 22:17, in het totaal 1 keer bewerkt

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 22:16

Elke doordeweekse dag van ongeveer half 9 tot half 6, kantoorwerk!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 22:19

Doordeweeks 3 dagen van 8-5 en 2 dagen van 8-12, bewust voor deze regelmaat gekozen, weekenden en feestdagen ben ik vrij.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 22:20

1 a 2 avonden per week (17/20.30)
En vaak op zaterdag van 7/13 of 17/20:30
1x per maand een zondag van 11.30:18.00 (maar vaak eerder klaar).
Dit naast 5 dagen in de week school

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 22:21

Mijn eerste bijbaan was in een boekenwinkel, ik werkte vrijdagavond en zaterdag om de week. In het begin vond ik dit prima, maar ik begon er al snel een beetje een hekel aan te krijgen. Vaak wilde vriendinnen iets doen in het weekend, maar ik kon in de helft van de gevallen niet mee (ruilen was haast nooit een optie omdat we met een klein team waren). Het werk zelf vond ik wel heel leuk :)

Daarna een bijbaan (die ik er nu nog steeds bij doe voor 1 dag in de week) waar het eigenlijk heel flexibel is en ik zelf min of meer kan bepalen wanneer ik werk.

Van februari tot juni stage gelopen, iedere dag om 8 uur beginnen en om 5 uur klaar met een uur reistijd. 42,5 uur in de week, en ik kreeg geen stagevergoeding dus ik kon in de avonduren gewoon nog lekker aan de slag bij mijn bijbaan. :Y) Dit vond ik echt ontzettend zwaar, en de dagelijkse sleur waar ik in terecht kwam vond ik echt vreselijk. Daarbij had ik nagenoeg geen tijd meer om te sporten (omdat ik de hele dag aan het werk was en 's avonds moest werken), waardoor ik echt een hekel aan mijn lichaam kreeg en ik me nog minder fijn voelde :') :')

En nu werk ik sinds (heel :o ) kort 3 dagen in de week als accountmanager (24 uur in de week, van 9 tot half 6) en 1 dag in de week bij mijn bijbaan.

Het plan is trouwens wel om volgend jaar weer te gaan studeren. Ik weet niet hoe het er dan uit ziet :)

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 22:24

Ik werk zo onregelmatig als het maar zijn kan. weekenden en doordeweeks. En vind het heerlijk. Boodschappen doe ik op momenten dat het rustig is in de winkel, kan afspraken maken door de weeks enz.
Weekenden tja wil ik keer vrij vraag ik vrij. Is maar zelden.

Gerdjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 22:27

Ik ga 5 dagen naar school en werk dan meestal 2 dagen in het weekend. Dus vrijwel nooit een dagje vrij :Y)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 22:33

Onregelmatig. Maar ik kan het deels zelf indelen. Werk zelfstandig dus enigszins wel zelf te bepalen wanneer maar je maakt ook makkelijk uitzonderingen. Ik werk iedere zaterdag ochtend dat staat vast en zaterdagmiddag vrij. Vond het altijd zo erg om zaterdagmiddag te werken dus daar maak ik echt zelden een uitzondering in. Er is genoeg keus de rest van de week dus die middag pakken ze me niet zomaar af.
Zondag altijd vrij. En verder is het maar net hoe het allemaal uitkomt. Soms is dat gunstig met 1 of 2 vrije dagen. Of een paar halve. En soms alleen de zondag als hele vrije dag.

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 22:46

Ik werk in 5 ploegendienst wat in houd dat ik een rooster van 10 dagen heb. 2 ochtenden, 2 middagen dan een dag vrij en savonds de eerste nacht en volgende avond de tweede nacht en daarna nog 3 dagen vrij (waarvan de ochtend dat ik uit de nacht kom nog als werkdag gerekend wordt). Dit heeft als resultaat dat ik vrijwel altijd overdag naar mijn paarden kan, regelmatig savonds nog kan afspreken maar vaak werk ik dan wel in de weekenden dat is soms wel onhandig, maar ach door de weeks ben ik vaak vrij *\o/*

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 22:48

Heel onregelmatig, ik werk fulltime bij de McDonald's. Ik werk dus zowel weekenden als doordeweeks, heb vast 2 dagen per week vrij maar welke dagen is een raadsel tot het nieuwe rooster er is.

Zo werkte ik gisteren van 07.00 tot 14.30 en vandaag van 12.00 tot 19.00, en zaterdag weer van 16.45 tot 23.00. Elke week is anders, werk wel altijd tussen de 30 en 40 uur.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 22:57

Ik werk op dinsdag en donderdag ochtend bij een peuterspeelzaal van 8 tot 12 ongeveer. In de middag ben ik vrij of val ik in.

De rest van de week wordt ik wisselend ingeroosterd op mijn andere werk in een winkel. Zal denk ik 3 of 4 dagen zijn. Heb een 13-30 uur contract. Tijden zijn vaak van 10-18 doordeweeks of 12-17/18. Zaterdag van 9.30-17 of van 12-17 en zondag 12-17.

Deze situatie is sinds deze week voor mij.

plovesb

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 23:02

Onregelmatig. Ochtend, avond of nachtdiensten zowel door de weeks als het weekend. Aantal nachten achter elkaar breken me wel op en heel erg besef van de dagen heb ik niet maar verder vind ik het heerlijk :)

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 01:42

Ik werk 15 uur in de week voor een baas. Waarvan het merendeel op zaterdag, de rest verdeeld over dinsdag t/m vrijdag. Voor mijn eigen bedrijf werk ik dan nog zo'n 30/35 uur per week. Ik probeer maandag en dinsdagochtend altijd voor mezelf te hebben. De rest van de tijd deel ik gewoon in zoals ik wil.

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 03:54

Ik werk volledig onregelmatig. Weekend op, weekend af. 36 uur en 4x9. Geen vaste vrije dag.