Wil je werken in een winkel, in de horeca, in de zorg, dan weet je dat zater of zefs zondagen erbij horen.
Ga je bij de HR werken bij een kantoor kun je er van uit gaan dat het wellicht van maandag tot vrijdag is
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
. Bij deze branche hoort werken in het weekend er gewoon bij net als bijv in de zorg. En ja er zijn dus heel veel mensen die daardoor hun sport op een ander moment moeten plannen omdat werk toch wel voorgaat want daar zal je die hobby/sport toch mee moeten bekostigen
. Als je hier al een tijdje werkt of afgestudeerd bent kan je altijd voorzichtig wat voorkeursdagen aangeven om te werken en ligt het aan je werkgever of daar gehoor aan gegeven word.
Lieshorses schreef:antje_vip schreef:Wat is precies je probleem met zaterdag? Dan ben je toch op vrijdag lekker vrij?Tegenwoordig is er meer vraag dan aanbod qua werk, wees blij dat je iets hebt.
Ik krijg juist het idee dat ze overal mensen nodig hebben deze tijd.
Ik wil gewoon graag doordeweeks werken, dat kan toch?Sommige hebben toch de sportclub op Zaterdag? Dat zeggen hun toch ook niet ineens af voor werk of wel?
Maar hoe leg je vriendelijk uit dat je liever niet werkt op de Zaterdag?
Lijkt me dus dat werk voor sporten gaat. En dat je dan niet elke zaterdag met de wedstrijd mee kan doen... tja, welkom in de echte grote mensen wereld 
bigone schreef:Ik zou het zeker normaal vinden dat jij niet als goedkope zaterdagoplossing gebruikt gaat worden maar zeker twee zaterdagen vrij bent.

Lieshorses schreef:Ja daar heb je gelijk in. Maar had toen ik dit als bijbaantje kreeg ook al aangegeven liever niet op de zaterdag te willen. Ach ja.
Wanneer ik gewoon vriendelijk vraag of het mogelijk is dat ik niet iedere zaterdag hoef te werken is er toch niks aan de hand? Neem aan dat ze me niet gelijk op straat gooien als ik dat vraag.
Lieshorses schreef:antje_vip schreef:Wat is precies je probleem met zaterdag? Dan ben je toch op vrijdag lekker vrij?Tegenwoordig is er meer vraag dan aanbod qua werk, wees blij dat je iets hebt.
Ik krijg juist het idee dat ze overal mensen nodig hebben deze tijd.
Ik wil gewoon graag doordeweeks werken, dat kan toch?Sommige hebben toch de sportclub op Zaterdag? Dat zeggen hun toch ook niet ineens af voor werk of wel?
Maar hoe leg je vriendelijk uit dat je liever niet werkt op de Zaterdag?
Wendy schreef:bigone schreef:Ik zou het zeker normaal vinden dat jij niet als goedkope zaterdagoplossing gebruikt gaat worden maar zeker twee zaterdagen vrij bent.
Waarom is zij een goedkope zaterdagoplossing dan? Ze heeft verdorie een contract voor 32 uur gekregenDaar is niks goedkoops aan...
Booooo schreef:Je werk naast je BBL opleiding is in mijn ogen geen 'bijbaantje'. Daarnaast weet je toch dat in die branche een zaterdag een standaard werkdag is, en vaak zelfs ook de zondag. Lijkt me dat je hierover nadenkt voordat je een beroep/opleiding uitkiest.
Je kan het wel aangeven aan je werkgever, maar denk niet dat hij je dan heel serieus gaat nemen.

Lieshorses schreef:Ik doe toch geen werk naast mijn BBL opleiding?Booooo schreef:Je werk naast je BBL opleiding is in mijn ogen geen 'bijbaantje'. Daarnaast weet je toch dat in die branche een zaterdag een standaard werkdag is, en vaak zelfs ook de zondag. Lijkt me dat je hierover nadenkt voordat je een beroep/opleiding uitkiest.
Je kan het wel aangeven aan je werkgever, maar denk niet dat hij je dan heel serieus gaat nemen.
Ik probeerde altijd zondag/maandag vrij te hebben dan had ik toh een soort weekend. Maar dat gaat ook niet overal 
Lieshorses schreef:Ik wist niet dat in de weekenden werken normaal was bij BBL. Ik dacht dat de 5 dagen werkweek daar ook van toepassing was.
Ik zou ook best af en toe op Zaterdag ingezet willen worden, alleen mijn voorkeur is gewoon om zoveel mogelijk doordeweeks te werken. Is dat echt zo raar?