Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Dieselpaard schreef:Nou, kijk. Ze verwachten dus dat ik stage-opdrachten ga uitvoeren en een Lio ga lopen. Ik kan prima lesgeven, ik heb al een baan, wie zijn zij om dan mij te gaan beoordelen.
Natuurlijk snap ik dat mijn wiskunde niveau hoger moet zijn dan dat van de leerlingen, maar puntje bij paaltje staat alles wat de leerlingen moeten weten in het lesboek.
Daarbij komt dat ik het echt belachelijk vind dat een zij-instromer even met een jaartje z'n lesbevoegdheid kan halen en ik 3 jaar moet studeren inclusief stage-opdrachten. Das toch krom?
Dieselpaard schreef:Nou, kijk. Ze verwachten dus dat ik stage-opdrachten ga uitvoeren en een Lio ga lopen. Ik kan prima lesgeven, ik heb al een baan, wie zijn zij om dan mij te gaan beoordelen.
Natuurlijk snap ik dat mijn wiskunde niveau hoger moet zijn dan dat van de leerlingen, maar puntje bij paaltje staat alles wat de leerlingen moeten weten in het lesboek.
Daarbij komt dat ik het echt belachelijk vind dat een zij-instromer even met een jaartje z'n lesbevoegdheid kan halen en ik 3 jaar moet studeren inclusief stage-opdrachten. Das toch krom?
Ceetje_bokt schreef:Dieselpaard schreef:Nou, kijk. Ze verwachten dus dat ik stage-opdrachten ga uitvoeren en een Lio ga lopen. Ik kan prima lesgeven, ik heb al een baan, wie zijn zij om dan mij te gaan beoordelen.
Ik kan met mijn onderwijservaring (tweedegraad en eerstegraad) van 24 jaar alleen maar mijn hoofd schudden. Ik hoop dat je begeleid gaat worden door een heel ouderwetse collega, die vakkennis en vakdidactiek heel erg belangrijk vindt.
) leek me zo ontzettend leuk. Of een lunchroom, of, de laatste jaren toen foodtrucks langzamerhand de wereld veroverden, zo'n oude Citroen en dan een koffie/thee/broodjes/koekjes tent
ik hou erg van heerlijke koffie
en dat middenin Rotterdam. Mensen zeiden een B&B in de stad, naja zeg, wie verzint zoiets. Maar denk misschien juist daarom dat het zo'n succes is. Er zijn er namelijk niet zoveel die het op onze manier doen.
en dan zou het ten koste gaan van ons B&B, dat wil ik echt niet.maaikemuis schreef:Ik ben jaren geleden al overgestapt van het onderwijs naar de zorg. Ik heb mij om laten scholen tot operatieassistent. Beste keus ooit.
VanHuisUit schreef:Want ik droomde er altijd al van, een B&B (maar dan in Engeland![]()
Hoe dan ook we hebben een ander huis gekocht, totaal gerenoveerd, inclusief twee luxe gastenkamers en ja, vanaf dag 1 dat we open zijn gegaan is het een doorslaand succes
voor mij geldt ook beste keus ooit
maarrr... ik heb onderwijs dus wel altijd heel leuk gevonden en een combi leek me altijd het leukste, blijf je toch wat 'in de wereld en de maatschappij staan', dat lukt nu en ben er ook super trots op dat het zo goed gaat. Het is wel blijven zoeken naar een goed evenwicht, hoop dat het dit jaar goed gaat, vaak werk ik me uiteindelijk toch weer een beetje over de kop. Doordat ik dan een opdracht in het onderwijs aanvaard als het wat rustiger is maar die rust is schijn...We denken na elke keer als het weer zo druk is geweest, hoe kan het toch en zal het wel doorgaan? Maar tot nu toe komen er elke keer weer gasten. We hebben onderhand ook wat vaste gasten, maar het merendeel is nieuw. Daar moet / wil ik nog wat meer op durven vertrouwen.
) . Anders dan wat in de vele folders en brochures staat. De kunst is dat soort dingen in de gaten te houden en te krijgen. Dat is ook mede het leuke hier aan. Een B&B is zoveel meer dan simpel een goed bed en een goed ontbijt (en daar kun je ook zoveel in varieren).