Ochtendkrant lopers

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

AfricanLady

Re: Ochtendkrant lopers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-17 23:00

Jemig zeg dat is veel.
Hier zijn de wijken zo verdeeld dat je er een uur of minder over doet.
Maar met 400 lijkt mij onmogelijk bijna

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 23:01

400!! Jemig dat is wel heel veel

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 23:06

Ik deed er ongeveer twee uur over, meerdere flats en lange straten. Is gewoon een wijkje, hihi.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-17 23:16

Pff oke

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 23:21

Ik heb het tot 2 jaar terug bijna 2 jaar gedaan :)
Opzich was het prima, maar op een gegeven moment ging het me wel opbreken hoor. Zeker aangezien ik een hele tijd 2 wijken heb gedaan en elke dag om half 5 uit bed ging en dan moest haasten om alles optijd klaar te krijgen. Het depot was namelijk 5 km van mijn huis en mijn wijken waren dan weer 2-3 km van het depot dus dat was flink fietsen alles bij elkaar. Ik had in totaal ongeveer 220 kranten dus dat was op de zaterdag 2 keer fietsen.

Het vervelendste vond ik dat je zelf vervangen moest regelen als je eens ziek was of niet kon lopen door omstandigheden. Zo was het onmogelijk om te regelen dat ik de dag na het overlijden van mijn oma niet de kranten hoefde te doen, aangezien ik na 23.00u thuis zou komen en vervolgens die dag mijn natuurkunde examen zou hebben. Dat was echt vervelend.
@AlwaysH hoe deed jij dat dan met je fietstassen? 400 kranten past toch nooit?

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 23:30

Jaren geleden deed ik het ook altijd. Heb een jaar of 5 mijn wijkje gehad in het centrum.
Had 120 kranten ongeveer en was met 30 minuten tot 45 maximaal klaar.

Vond het altijd een heerlijk rustgevend begin van de dag. Nog lekker hersenloos rondfietsen, rustig wakker worden, niet hoeven te praten het eerste half uurtje dat je wakker bent. Genieten!

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 23:37

Dat opbreken had ik ook last van. Moet zeggen ik mis ze nu totaal niet en voel me stuk fitter.

Ja dat jezelf vervanging moet zoeken was hier ook een punt. Ik ken niemand die het kan overnemen.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-17 07:16

Vandaag 05:50 begonnen en 07:00 klaar dis dik 20 minuten verbetering :D zeer tevreden hihi .

Ja dat vervanging zoeken lijkt mij echt vervelend.
Ik ken niemand die voor mij wil lopen.
Mischien mijn voorganger die wou mijn wijk hebben als ik hem niet nam haha.
Ik heb zijn nummer

WithinYuuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 07:36

Ik heb het 1,5 jaar lang gedaan en toen gestopt ivm examens. Mijn wijk was eerst 60-80 kranten en daar deed ik echt maar 40 minuten over. Toen werden we echter overgenomen door de Persgroep en kregen we grotere wijken. Die wijk was ongeveer 120-140 kranten en daar deed ik dan een uur en een kwartier over ongeveer. Verdiensten wel gelijk €250 :o Dat was ook de voornaamste reden dat ik het deed, ik begon toen ik 15 was en ben gestopt met 17 dus op die leeftijd is dat ver boven het minimumloon :D Het was ook mijn enige baan dus geen last van loonheffinf oid. En kerst was geweldig haha, dat kwam er ook weer bovenop ;) Het is nu een halfjaar ofzo dat ik gestopt ben en moet wel zeggen dat ik dat ook lekker vond, om wat langer te slapen. Maar ik vond het kranten doen zeker niet vervelend. Daarom ben ik ook deze zomervakantie als invaller gaan werken, ik heb 4 verschillende wijken gelopen :D Net weer terug van een wijkje (oké, al wel een halfuur haha) ;) Volgend jaar heb ik aangeboden gekregen om een wijk alleen op zaterdag te doen voor €15 per keer. Ik heb ja gezegd, maar onder voorbehoud van mijn studie, dus ben benieuwd hoe dat gaat :j
Ik heb overigens wel makkelijk vervanging, mijn broertje heeft nadat ik gestopt ben een halfjaar geleden namelijk mijn wijk overgenomen. Hij is inmiddels wel weer gestopt (het vroege opstaan brak hem op), maar hij weet dus wel hoe het allemaal in zn werk gaat en dat is heel fijn als ik een keer vervanging nodig heb :)

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-17 14:51

Ik moet er niet aan denken om meer kranten te lopen dan nu haha
Met dit aantal vind ik het nog best leuk XD
Ik kan nu ook op de site inloggen en vanaf 14:00 de eventuele wijzigingen bekijken voor de volgende dag en de eventuele klachten.
Morgen 5 kranten erbij waarvan 3 bij een zelfde huis extra moet.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 14:58

iK heb het ook een jaar gedaan. De gelderlander. OOk op de fiets en ben echt geen ochtendmens. Ik vond het best leuk, want ik had een leuke groep bezorgers. vaak kwamen we extra vroeg en kletsten veel te lang door. Maar het is inderdaad een bepaalde route die je in 2 weken uit je hoofd kent maar je hebt elke dag wel wijzigingen. abonee erbij, eentje eraf.

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 14:58

Ik ga morgen denk ik wel even vragen of ik tot eind september of oktober een 2e wijk kan doen :D vind het eigenlijk wel leuk, en na 4,5 maand weet ik redelijk hoe alles werkt :D

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-17 14:59

Ik merkte idd dat het vanmorgen al beter ging dat is het voordeel van een krant die je 6 dagen pw doet ipv folders 1x pw

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 15:06

Ik doe allebei nog steeds, al 2,5 jaar 1 wijk zondagskranten, sinds februari een 2e wijk zondagskranten en sinds 6 april de ochtendkrant. Alles bij elkaar verdient in ieder geval goed genoeg :')

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-17 15:07

dat zal wel ja haha

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 15:10

Ik heb het gedaan. Telt dat ook :P

Ik vond het heerlijk. Lekker rustig op dat tijdstip. Ik had de hond altijd mee dus dat was extra leuk.
Alleen de winter (als je door gaat) is echt een hel.

Ik ben er mee gestopt want het was niet te combineren met huidige werk

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-17 15:11

Ik vind het idd ook heerlijk dat het zo rustig is
Bij enkele huizen merk ik wel dat mensen echt bij de deur wachten op de krant XD

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 15:18

Ik heb het ook gedaan, erg leuk werk!
Alleen met stevige wind was het afzien. Goed uitkijken dat je fiets niet om valt :=
En die spinnenwebben in je gezicht wanneer je een tuinpad op loopt. Ik liep dan altijd met een krant voor me uit te zwaaien :')

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-17 15:22

ja idd die spinnenwebben XD ben er nu al klaar mee haha op een pad met struiken dicht bij elkaar krant voor mijn gezicht XD