Werkrooster: 5x7,75 of 4x9 uur..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Werkrooster: 5x7,75 of 4x9 uur..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 14:06

Oh dat kan nog erger hoor :D ik werk 40+ uren en internationaal en dan 2 kinderen en een paard ) en 2 honden en 3 katten )

Nele80

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 14:07

Ik werk in totaliteit minder uur, maar ik heb vroeger altijd 5 dagen gewerkt en nu werk ik sinds mei maar 4 dagen. Ik ben de woensdag thuis. Voor mij is dat echt een groot verschil. Die dag thuis zorgt ervoor dat het werken op zich haalbaar blijft. Je hebt inderdaad een dag waar je eens naar de dokter, tandarts, ... enz kunt zonder dat je aan je baas verlof moet vragen.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 14:12

Frummels schreef:
Duhelo schreef:
Goh, ik zit met het zelfde dilemma. Ik werk nu 32 uur, en ga vanaf september naar 38. Ook flexibele uren, maar wel met drie eigen paarden op doe het zelf stallen.
(2 locatie's).
Nu werk ik op ma,woe en vrij van 8.30-17 en dinsdag en donderdag van 8.30-12.30.
op din en don doe ik beide locatie's (6 paarden totaal) en de andere dagen doen mijn stalgenoten het (ongeveer 3-4 uur werk inclusief vervoer, zonder rijden voor beide locatie's samen).
Met als gevolg dat ik in de winter niet aan rijden toekom.

Ik kan gemakkelijk aan de 38 uur raken door smorgens om 7.30 te starten (en dan de dinsdag een uurtje extra ofzo), maar dan heb ik alsnog beide locatie's op din en don.
Of ik werk 1 langere dag van 9-10 uur op maandag, zodat ik de andere dagen maar een 7.25 tal uur dien te werken, dit zou dan van 8-15.45 of van 7-14.45 kunnen zijn, zodat ik wel 4 keer per week naar de paarden moet, maar maar een locatie per keer dien te doen en mss wat meer in het zadel raak.
Maar dat vroeg opstaan inderdaag ... Mijn doel was nu om 8 uur te starten, en hoezeer ik ook probeer, op de een of andere manier raak ik er pas tegen 8.30

Lang leve flexibele uren :P

Jeutje wat een programma :oo
Ik vond het al lastig met 2 paarden op dezelfde locatie in volpension, haha.

Ik ga dagelijks naar stal. Heb zelf een twee jarige dus daar doe ik niet dagelijks iets mee behalve borstelen en wat knuffelen. Zon 3x per week heb ik hem mee aan de wandel oid.
Bijrijdpaard rij ik 3 a 4x per week.

Ik mag me niet meer aanstellen en denk dan gewoon aan de dingen die jij allemaal moet doen, haha :')

haha, maar dat valt goed mee hoor. ik heb ook nog een hond en drie katten, maar de hond gaat mee gaan werken en de katten willen enkel snachts aandacht :') . Daarnaast heb ik een poetsvrouw die eens per week komt, en een lieve schoonmama die eens per week komt koken en was plooien, dus kwa huishouden is het ook goed doenbaar.
daarnaast kan ik gemakkelijk eens een uurtje of twee weglopen van het werk als dat nodig is, dus dat scheelt ook wel. Enige waar ik tegenop hik is de combi fulltime werken en in het donker de paarden moeten gaan doen. Op beide locatie's is alles grotendeels buiten, wel de stal uiteraard maar uitmesten en wegbrengen is wel buiten ...

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-17 15:00

MariekeB schreef:
Oh dat kan nog erger hoor :D ik werk 40+ uren en internationaal en dan 2 kinderen en een paard ) en 2 honden en 3 katten )

:oo Knap zeg, dat je dat lukt. Ik zou gillend gek worden, haha.

Nele80 schreef:
Ik werk in totaliteit minder uur, maar ik heb vroeger altijd 5 dagen gewerkt en nu werk ik sinds mei maar 4 dagen. Ik ben de woensdag thuis. Voor mij is dat echt een groot verschil. Die dag thuis zorgt ervoor dat het werken op zich haalbaar blijft. Je hebt inderdaad een dag waar je eens naar de dokter, tandarts, ... enz kunt zonder dat je aan je baas verlof moet vragen.

Dat is ook prettig inderdaad. Ik ontkom er niet aan om dat soort dingen onder werktijd te doen. Maar gelukkig is het hier geen probleem als ik tussendoor even weg ben en dan wat langer blijf ofzoiets dus dat scheelt ook een hoop.

Duhelo schreef:
haha, maar dat valt goed mee hoor. ik heb ook nog een hond en drie katten, maar de hond gaat mee gaan werken en de katten willen enkel snachts aandacht :') . Daarnaast heb ik een poetsvrouw die eens per week komt, en een lieve schoonmama die eens per week komt koken en was plooien, dus kwa huishouden is het ook goed doenbaar.
daarnaast kan ik gemakkelijk eens een uurtje of twee weglopen van het werk als dat nodig is, dus dat scheelt ook wel. Enige waar ik tegenop hik is de combi fulltime werken en in het donker de paarden moeten gaan doen. Op beide locatie's is alles grotendeels buiten, wel de stal uiteraard maar uitmesten en wegbrengen is wel buiten ...

Ik heb verder alleen een kat. :') Moet wel het huishouden grotendeels zelf doen. Vriendje doet ook wel wat maar die wacht meestal te lang naar mijn zin haha.
Wat lief dat jouw schoonmama dat komt doen zeg..
Op werk kan ik gelukkig ook wel makkelijk even weg. Vorige week werd mijn pony gecastreerd en werd ik een uurtje van tevoren gebeld door de dierenarts. Was op werk totaal geen probleem en ik kon gewoon weg om 2 uur. :) Dat is ook wel fijn.

Kan me voorstellen dat je opziet tegen het donker op stal. Ik vind dat persoonlijk altijd erg gezellig (ben een wintermens) en wij hebben een kantine, goede verlichting, veel mensen etc. dat scheelt ook natuurlijk.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 15:15

Lastige keuze inderdaad. Zelf zou ik in jouw geval naar 4x9 neigen. Je hebt misschien minder dagen, maar er ook veel minder nodig omdat je veel op een vrije dag kunt plannen.
Nu kijk ik hierbij natuurlijk ook naar mijn eigen situatie. Veel vrienden en mijn vriend werken minder of studeren nog waarbij er regelmatig doordeweeks iets gedaan wordt waar ik door mijn 5daagse werkweek niet bij kan zijn.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-17 15:20

Josien_ schreef:
Lastige keuze inderdaad. Zelf zou ik in jouw geval naar 4x9 neigen. Je hebt misschien minder dagen, maar er ook veel minder nodig omdat je veel op een vrije dag kunt plannen.
Nu kijk ik hierbij natuurlijk ook naar mijn eigen situatie. Veel vrienden en mijn vriend werken minder of studeren nog waarbij er regelmatig doordeweeks iets gedaan wordt waar ik door mijn 5daagse werkweek niet bij kan zijn.

Dat laatste snap ik wel inderdaad. Bij ons is dat niet echt aan de orde. Mijn vrienden werken allemaal fulltime, vriend heeft een eigen bedrijf en werkt vaak wat later door (en 6 a 7 dagen per week, want in het weekend is het ook snel 'nog even dit en dat'). Alleen met zijn vrienden hebben we nog wel eens dat zij iets willen gaan doen en ik daar niet bij kan zijn. Maar op zich vind ik dat niet echt een probleem. :)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 15:21

Het hangt natuurlijk ook af hoe je paard staat.
Moest ik in de luxe zijn dat de paarden een binnenloopstal + paddock hebben en ik vanuit de stal zo de binnenpiste in kan, zou het donker ook geen probleem zijn, eenmaal binnen heb je daar nl geen last meer van ...
Maar in het donker, koude snerpende wind, gietende regen je kruiwagen in een laag modder voortduwen terwijl je enkel een hoofdlampje hebt om iets mee te zien ... Dat is niet mijn favoriete onderdeel van paarden houden :+

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-17 15:33

Zo klinkt het niet super aantrekkelijk nee. :') Mijn bijrijdpaard staat in de winter overdag op de paddock en snachts op stal. Van de stal naar de binnenbak is 10 meter, en naar de ene buitenrijbaan 50 en de ander ook zoiets. Dus ik mag niet klagen. Kruiwagens heb ik niet nodig want: volpension :D
Pony staat aan de andere kant van het terrein maar mennen mag niet in de binnenrijbaan, alleen in de buitenrijbaan en die is daar dan weer heel dichtbij. Pony staat 24/7 in stal met uitloop dus wederom geen kruiwagen nodig. Waardeer het wel een stuk meer nu ik jouw stukje lees, haha.

Nele80

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 16:16

Zo is iedereen zijn situatie anders. Mijn paarden staan aan huis. Als de kindjes gaan slapen zijn, ga ik stal doen. Rijden doe ik alleen als ook mijn man thuis is. Maar longeren doe ik met de babyfoon in mijn achterzak.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-17 10:58

Dat lijkt me heerlijk Nele :j

Ik denk dat ik er uit ben en dat ik het bij 5x7.75 laat. Ook al lijkt die maandag vrij mij heerlijk, ik moet dan wel langere dagen maken waardoor het allemaal net wat te krap wordt in mijn privé tijd.. Ben dan liever eerder klaar met werken. :)

4x9 wordt bij ons binnenkort ook afgeschaft, daarom twijfelde ik er nu zo over. Later kun je wel voor 36 uur kiezen, maar dan of over 5 dagen verspreid, of de ene week 4x8 de andere week 5x8..

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 11:38

Dat is wat ik nu doe, ik werk de ene week 4x8 de andere week 5x8.

dus eens in de 2 weken ben ik op woensdag vrij, ik vind het heerlijk

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-17 11:42

Ik vind het maar lastig, merk dat ik alweer twijfel. :=

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 11:46

Is het niet mogelijk dat je een week 4x9 probeert? Dan weet je gelijk of je het fijn vindt.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-17 11:48

Ik denk niet dat het kan. Wil er hier niet teveel over kwijt, maar mijn werkgever wil eigenlijk niet dat ik 4x9 ga werken omdat ze dat dus gaan afschaffen vanaf september.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 11:52

Dan is het toch makkelijk? Die optie vervalt toch dus hoef je die al niet eens te overwegen

Dus dan is het 5x 7.75 werken en dan extra ATV dagen hebben of 36 uur werken en bv 1x in de 2 weken een dag vrij en iets minder salaris

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 11:54

Ik werk zelf 4x9, ik vind het iig ideaal. Andere optie was de ene week 4 en de andere week 5 dagen. Fulltime is hier 36 uur en ik kan dus ook niet meer werken :=

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 11:56

Kun je niet 3 dagen 9 uur werken en een dag dan 7,75, en een dag nog de resterende 4 uur?

Heb je een middag vrij en ben je geen uren kwijt.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 12:02

Ik werk nu 36 en heb het zo verdeeld: 4 x 8 uur (+- 8:15 tot 16:45) en een halve dag thuis. Zou dat voor jou geen optie zijn? Die halve dag is kort genoeg om toch nog boodschappen/huishouden/dokter te doen...

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-17 13:13

Silly1972 schreef:
Dan is het toch makkelijk? Die optie vervalt toch dus hoef je die al niet eens te overwegen

Dus dan is het 5x 7.75 werken en dan extra ATV dagen hebben of 36 uur werken en bv 1x in de 2 weken een dag vrij en iets minder salaris

Nee de optie vervalt niet, dat is ook het probleem. Ik val onder de huidige arbeidsvoorwaarden dus de optie is er wel degelijk, alleen wil mijn werkgever het niet meer. Vanaf september geldt voor alle medewerkers dat je niet meer kunt wijzigen naar 4x9. Dit blijft alleen in stand als je dat voor die datum al doet. Dat neemt natuurlijk niet weg dat ik er op dit moment dus wel recht op heb, om die keuze te maken. :) Maar daar wil ik hier verder niet teveel over kwijt, vind ik niet zo netjes. Het komt er op neer dat het zeker een optie is.

Goldie: haha ja dan is er geen andere keuze inderdaad. Als dat hier ook zo was, had ik denk ik wel voor de 4x9 optie gekozen omdat dan mijn financiële overweging ook niet meer van toepassing zou zijn.

PocoGaucha: Dat is helaas geen optie. Ik moet op een werkdag tussen 9:30 en 15:30 op kantoor aanwezig zijn. Maar bedankt voor het meedenken! :)

Tink: Zie mijn antwoord hierboven op PG. Helaas gaat dat niet. :( En thuiswerken mag hier ook niet jammer genoeg.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 19:07

En als je de ene week 3 dagen 9 uur werken en twee dagen 7,75 werkt
En de andere week 3 dagen 9 uur en een dag 8u en een dag vrij?

Of is het dan lastig met plannen?

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-17 11:15

Oeh, dat wordt wel heel ingewikkeld. := Dan zou de ene week 4x8 en de andere week 5x8 makkelijker zijn.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 12:46

Frummels schreef:
Oeh, dat wordt wel heel ingewikkeld. := Dan zou de ene week 4x8 en de andere week 5x8 makkelijker zijn.

Dat bevalt mij bijzonder goed :j
Heerlijk die ene dag extra om de week.
Alles wat geregeld moet worden met bedrijven, kan mooi dan.