Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Dat gaat je meer ellende opleveren.
Memories schreef:Je baas wist het dus al sinds mei en vond het eerst goed maar nu ineens niet? Ja, de groeten![]()
Ik zou eerst nog even kijken of je in gesprek kan gaan of kan ruilen met een ander. Lukt dat niet dan had ie mooi pech gehad wat mij betreft![]()
Arboarts langs sturen kost hun ook geld, dat doen ze niet heel erg snel in zo'n soort bedrijf voor een parttimer.

Memories schreef:Nouja als eigen baas heb je dat makkelijk voor het zeggen, in grote bedrijven moet dat allemaal in overleg en dan kost het al gauw teveel om iemand langs te sturen voor een enorm vervangbaar parttimertje. Binnen een paar dagen heb je weer iemand die hetzelfde werk voor minder doet
Moest het zelf eens proberen om eerst ja te zeggen als de baas mij vraagt te werken en dan toch nee... dan mag ik eerst wel op sterven liggen voordat ik er onderuit kom![]()
Of TS: anders misschien nog aanbieden een halve dag te werken, of de sleuteloverdracht en de meubellevering op 1 dag te doen? Misschien kan ie daar beter mee leven.
Bridleless schreef:Dit is waarschijnlijk een slechte manier maar... Ik neem aan dat je dus ook niet meer hier blijft werken volgend schooljaar? Want opzich zou ik nog een keer het gesprek aangaan met de baas, maar als hij je geen vrij geeft, kun je ook gewoon niet komenWow haha, zoveel reacties had ik niet verwacht!
Ik kan niet op iedereen reageren, maar gezien er veelal dezelfde vragen langskomen, beantwoord ik ze hieronder.
Het is inderdaad op een onhandige dag in de vakantieperiode, maar mijn baas wist dit als sinds begin mei, ga destijds aan dat het geen probleem was. Heb hem hierna nog meerdere keren over gesproken zodat hij het niet zou vergeten. Dus met de smoes komen dat ze niet uitkomen met het rooster, vind ik slap. Gisteren heeft een andere part-timer namelijk ook zomaar onverwachts vakantie gekregen voor volgende week terwijl hij al stond ingepland. Natuurlijk weet ik hier de achterliggende reden niet van, maar toch..
Helaas is mijn kamer 200 km verderop en met het OV een lange reis van 3,5 uur een enkeltje, dus even op en neer reizen gaat niet. Ook heb ik de hulp van mijn ouders nodig met het verhuizen van alle spullen. En mijn moeder heeft al met veel moeite vrij kunnen krijgen voor die twee dagen, dus op een latere dag verhuizen kan niet. De sleutel moet ook echt 15 augustus opgehaald worden, en de levering van het bed en de kast staan al zo goed als vast voor de 16e, kon helaas niet een dag eerder. Dus eigenlijk heb ik het liefst ook nog die 17e erbij, maar dat gaat het 'm dus helemaal niet worden.
Ik heb inderdaad vier weken van tevoren aangevraagd en mijn baas heeft daarop ook binnen de termijn erop gereageerd.
Ik snap best dat hij qua mensen krap aan kas zit die week, maar hij moet ook begrijpen dat deze verhuizing onvermijdelijk is. Ik kan geen halve dienst werken die dagen, want ik moet om half 9 's ochtends al de sleutel ophalen, dus om 6 uur van huis weg, en s' middags naar de Gamma voor mijn tafel, en de dag daarna natuurlijk de levering van mijn spullen. En die dag rijd ik ook al op en neer waarschijnlijk of het wordt ergens overnachten.
Als het echt niet anders kan zal ik me toch ziek moeten melden voor die dagen, ook al vind ik dat geen nette manier..
Nee het is niet netjes, maar als hij het al sinds mei wist had hij er gewoon rekening mee kunnen houden, en jij zou een paar weken later toch stoppen daar...
Bridleless schreef:Dat weet ik pas sinds anderhalve week. Toen heb ik ook gelijk verlof aangevraagd via internet (Sam voor gedegene die ook bij de AH werken), dus wel allemaal officieel. De assistent-supermarktmanager heeft het toen afgekeurd gisteren.
Bridleless schreef:Ik heb ook al contact gezocht met de Jysk (waar ik mijn spullen door laat bezorgen), maar zij kunnen echt alleen op de 16e, dus die optie valt helaas af om het in een dag te doen. En ik moet fysiek ook aanwezig zijn tijdens het ophalen van de sleutel.
Bridleless schreef:Wow haha, zoveel reacties had ik niet verwacht!
Ik kan niet op iedereen reageren, maar gezien er veelal dezelfde vragen langskomen, beantwoord ik ze hieronder.
Het is inderdaad op een onhandige dag in de vakantieperiode, maar mijn baas wist dit als sinds begin mei, ga destijds aan dat het geen probleem was. Heb hem hierna nog meerdere keren over gesproken zodat hij het niet zou vergeten. Dus met de smoes komen dat ze niet uitkomen met het rooster, vind ik slap. Gisteren heeft een andere part-timer namelijk ook zomaar onverwachts vakantie gekregen voor volgende week terwijl hij al stond ingepland. Natuurlijk weet ik hier de achterliggende reden niet van, maar toch..
Helaas is mijn kamer 200 km verderop en met het OV een lange reis van 3,5 uur een enkeltje, dus even op en neer reizen gaat niet. Ook heb ik de hulp van mijn ouders nodig met het verhuizen van alle spullen. En mijn moeder heeft al met veel moeite vrij kunnen krijgen voor die twee dagen, dus op een latere dag verhuizen kan niet. De sleutel moet ook echt 15 augustus opgehaald worden, en de levering van het bed en de kast staan al zo goed als vast voor de 16e, kon helaas niet een dag eerder. Dus eigenlijk heb ik het liefst ook nog die 17e erbij, maar dat gaat het 'm dus helemaal niet worden.
Ik heb inderdaad vier weken van tevoren aangevraagd en mijn baas heeft daarop ook binnen de termijn erop gereageerd.
Ik snap best dat hij qua mensen krap aan kas zit die week, maar hij moet ook begrijpen dat deze verhuizing onvermijdelijk is. Ik kan geen halve dienst werken die dagen, want ik moet om half 9 's ochtends al de sleutel ophalen, dus om 6 uur van huis weg, en s' middags naar de Gamma voor mijn tafel, en de dag daarna natuurlijk de levering van mijn spullen. En die dag rijd ik ook al op en neer waarschijnlijk of het wordt ergens overnachten.
Als het echt niet anders kan zal ik me toch ziek moeten melden voor die dagen, ook al vind ik dat geen nette manier..