Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Memories schreef:pinto_1 schreef:Ik zou ook weggaan, maar vind TS niet bepaald onschuldig hierin. Je gaat willens en wetens een relatie aan met iemand die samenwoont, als hij niet wil kiezen ga je zijn vriendin inlichten...
Vind dit wel een hele harde reactie... dat is maar liefst 10 jaar geleden gebeurt, eenmalig, en zo te zien heeft TS er van geleerd want ze heeft een hoop kansen gehad om dat te herhalen maar heeft ervoor gekozen om het niet te doen.
Als hij een beetje naam heeft en je bent bang dat hij dat gaat misbruiken om jou zwart te maken zou ik al helemaal m'n biezen pakken. Het speelt nu al 10(!!!) jaar, hier kom je gewoon niet zomaar meer vanaf als je op dezelfde voet door blijft gaan. Dat is wachten tot hij het een keer zat is en gezien de tijd dat ie het al volhoudt kun je nog lang blijven wachten. Zie je jezelf nog (minstens!) 10 jaar werken onder hem, onder dezelfde omstandigheden?
pinto_1 schreef:Eenmalig? Ik las dat de relatie jarenlang is doorgegaan, ook toen hij haar baas was.
En zij heeft er last van, hij niet. Dus ja, dan zou ik kiezen om weg te gaan. Dat vind ik niet zo oneerlijk, ik vind het eerder niet slim om een relatie met een collega, laat staan je leidinggevende te beginnen.
Naast het feit dat ze allebei in een andere relatie zaten.
Alternatief is om de andere 3 leidinggevenden in te lichten, maar dat zou ik persoonlijk wel erg genant vinden. Dan moet je ook toegeven wat er jaren heeft gespeeld, en blijft het feit dat je baas ook je ex is. Grote kans dat het bedrijf je dan inderdaad ontslaat, het geeft immers een verstoorde werkrelatie.
lieveli schreef:pinto_1 schreef:Eenmalig? Ik las dat de relatie jarenlang is doorgegaan, ook toen hij haar baas was.
En zij heeft er last van, hij niet. Dus ja, dan zou ik kiezen om weg te gaan. Dat vind ik niet zo oneerlijk, ik vind het eerder niet slim om een relatie met een collega, laat staan je leidinggevende te beginnen.
Naast het feit dat ze allebei in een andere relatie zaten.
Alternatief is om de andere 3 leidinggevenden in te lichten, maar dat zou ik persoonlijk wel erg genant vinden. Dan moet je ook toegeven wat er jaren heeft gespeeld, en blijft het feit dat je baas ook je ex is. Grote kans dat het bedrijf je dan inderdaad ontslaat, het geeft immers een verstoorde werkrelatie.
Dan lees je niet goed. Ze hebben 2 jaar een affaire gehad, toen kreeg ze een serieuze relatie met iemand anders, is ze weggegaan bij het kantoor, hij is ook weggegaan bij het kantoor, toen kwam ze weer terug en hij ook, maar dit keer als haar baas. Dat je adviseert dat ze weg moet gaan vind ik ook niet het oneerlijke, maar dat je haar deels de schuld geeft van zijn rare gedrag nu wel.
Eleadoras schreef:Ik vind dit een hele lastige kwestie. Ik begrijp heel goed dat jij de baan niet kwijt wilt, maar je zult toch een manier moeten vinden om zijn gedrag te stoppen. Wellicht dat je het hem nog één keer goed duidelijk kunt zeggen, met daarbij consequenties vermelden? Ik had persoonlijk, mits het daarna niet op zou houden, zelf zijn huidige vriendin ingelicht, of ze wel weet wat de vader van haar kind wilt uitspokenOp die manier los je het extern op i.p.v. direct je andere bazen te betrekken en de kans om je baan misschien kwijt te raken.
Schaduw2017 schreef:Ik vermoed dat wanneer ik dit bij de andere bazen op tafel gooi, ze mij eruit gaan willen hebben maar op een nette manier zodat dit verhaal niet verder naar buiten komt. Ik gok dat ze me een bedrag gaan geven en gaan vragen of ik zelf wil gaan en er verder niet over praat. Hem eruit gooien wordt knap lastig, hij is tenslotte mede eigenaar van het bedrijf.
Ik heb geen rechtsbijstandverzekering, ik zal me hier eens in verdiepen of dat handig is in deze situatie, om eventuele problemen voor te zijn.