Toothless schreef:bulck schreef:Heel eerlijk ik vind dat je weinig moet lopen morren. Je hebt het zelf aangeboden en getekend, dus valt het onder stage.
Beetje vreemde mentaliteit en als ondernemer hoop ik niet zo'n toekomstige kandidaten te ontvangen.
Je probeert in je betoog ook al excuses te zoeken om er onderuit te komen. Je hebt ingetekend op 5 dagen, dus heb je dat te volgen. Minimumloon, voor een stagair? Wettelijk gezien hoeven ze je geen vergoeding te geven. Maar jullie hebben hiervoor een overeenkomst, dus prima een betaalde stage dus.
Dagen inkorten, mits akkoord, zou dus ook minder vergoeding inhouden.
En dat gelameer van "ziek" zijn vind ik al helemaal schrikbarend. Een gezonde jonge persoon moet vanzelf een stage kunnen afronden. Het is maar net waar je je prioriteiten stelt. Als je dat nu niet kan, dan houd ik mijn hart al vast wat je gaat doen op de arbeidsmarkt.
Dus tanden bijten en je stage correct afronden! Discipline, afspraken nakomen en kunnen doorbijten, zijn nu eenmaal competenties die je nodig zal hebben in je verdere leven.
Nogmaals, de periode 14 juli - 26 augustus valt officieel niet onder mijn stage vanuit school. Ik wil graag weten waar ik recht op heb, is dat teveel gevraagd? Ik zoek 100% geen excuses want ik doe dit werk met veel plezier en wil heel graag de evenementen meemaken daarom zit ik ook in dubio omdat ik dit werk ontzettend leuk vind. Minimumloon voor een stagiair hoeft inderdaad niet, maar ik ben vanaf 14 juli eigenlijk geen stagiari meer.
Over het ziek zijn: ga er maar eens aan staan als 19 jarig meisje die van haar leven nog nooit fulltime gewerkt heeft meteen 40 uur per week te gaan werken zonder vakanties oid met een vermoeidheidsprobleem. Vind het niet zo vriendelijk om zo kort door de bocht te reageren eigenlijk...
Over de arbeidsmarkt, dat is al helemaal een ander verhaal gezien mensen die mijn beroep uitoefenen aardig betaald krijgen. Dan weet je in principe ook waarvoor je werkt.
Sorry als ik een luie indruk heb gewekt want dit is niet zo.
Als die nieuwe periode niet onder je 'school'stage valt, dan heb je dus een nieuw contract getekend en heb je dus ook ingestemd met de vergoeding en werktijden. Allicht heb je in dat geval een nieuw 'vrij'stagecontract ondertekend, gezien je dus over de vergoeding valt, maar dat moest je zelf verifieren uiteraard. Hoewel ik eerder denk dat je gewoon initieel de verlenging overeengekomen bent.
Iedereen weet waar hij of zij voor werkt, want daar zijn toch heel wat wettelijke bepaling aan verbonden, tenzij je geen overeenkomst hebt.
Als je al een vermoeidheidsprobleem hebt is het mss al een vraag of deze sector iets voor jou is.
Zeker tijdens deze maanden is dat min 200% inzetten. (ik ken zelf best wel wat personen in die business en ja dat is enkele maanden roofbouw plegen op je lichaam, maar bon deze zijn ook heel periodiek en zullen het seizoen maken of kraken)
Ik ben ook wel vaker doorgelopen met mijn stages terwijl mijn klasgenoten al klaar waren. Sterker nog, ik had mijn diploma al. Dan ga je toch niet miepen over geld voor die keren dat je er bent? Jij hebt getekend voor die langere stage datum INCLUSIEF stagevergoeding. Bedrijf investeert genoeg tijd in jou. Beetje loyaliteit naar je stagebedrijf mag best. Zou er zeker niet over gaan beginnen
je netwerk is veel belangrijk.