Hoe sterk sta ik juridisch?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 15:35

Toothless schreef:
bulck schreef:
Heel eerlijk ik vind dat je weinig moet lopen morren. Je hebt het zelf aangeboden en getekend, dus valt het onder stage.

Beetje vreemde mentaliteit en als ondernemer hoop ik niet zo'n toekomstige kandidaten te ontvangen.

Je probeert in je betoog ook al excuses te zoeken om er onderuit te komen. Je hebt ingetekend op 5 dagen, dus heb je dat te volgen. Minimumloon, voor een stagair? Wettelijk gezien hoeven ze je geen vergoeding te geven. Maar jullie hebben hiervoor een overeenkomst, dus prima een betaalde stage dus.
Dagen inkorten, mits akkoord, zou dus ook minder vergoeding inhouden.
En dat gelameer van "ziek" zijn vind ik al helemaal schrikbarend. Een gezonde jonge persoon moet vanzelf een stage kunnen afronden. Het is maar net waar je je prioriteiten stelt. Als je dat nu niet kan, dan houd ik mijn hart al vast wat je gaat doen op de arbeidsmarkt.

Dus tanden bijten en je stage correct afronden! Discipline, afspraken nakomen en kunnen doorbijten, zijn nu eenmaal competenties die je nodig zal hebben in je verdere leven.

Nogmaals, de periode 14 juli - 26 augustus valt officieel niet onder mijn stage vanuit school. Ik wil graag weten waar ik recht op heb, is dat teveel gevraagd? Ik zoek 100% geen excuses want ik doe dit werk met veel plezier en wil heel graag de evenementen meemaken daarom zit ik ook in dubio omdat ik dit werk ontzettend leuk vind. Minimumloon voor een stagiair hoeft inderdaad niet, maar ik ben vanaf 14 juli eigenlijk geen stagiari meer.

Over het ziek zijn: ga er maar eens aan staan als 19 jarig meisje die van haar leven nog nooit fulltime gewerkt heeft meteen 40 uur per week te gaan werken zonder vakanties oid met een vermoeidheidsprobleem. Vind het niet zo vriendelijk om zo kort door de bocht te reageren eigenlijk...
Over de arbeidsmarkt, dat is al helemaal een ander verhaal gezien mensen die mijn beroep uitoefenen aardig betaald krijgen. Dan weet je in principe ook waarvoor je werkt.

Sorry als ik een luie indruk heb gewekt want dit is niet zo.

Als die nieuwe periode niet onder je 'school'stage valt, dan heb je dus een nieuw contract getekend en heb je dus ook ingestemd met de vergoeding en werktijden. Allicht heb je in dat geval een nieuw 'vrij'stagecontract ondertekend, gezien je dus over de vergoeding valt, maar dat moest je zelf verifieren uiteraard. Hoewel ik eerder denk dat je gewoon initieel de verlenging overeengekomen bent.

Iedereen weet waar hij of zij voor werkt, want daar zijn toch heel wat wettelijke bepaling aan verbonden, tenzij je geen overeenkomst hebt.
Als je al een vermoeidheidsprobleem hebt is het mss al een vraag of deze sector iets voor jou is.
Zeker tijdens deze maanden is dat min 200% inzetten. (ik ken zelf best wel wat personen in die business en ja dat is enkele maanden roofbouw plegen op je lichaam, maar bon deze zijn ook heel periodiek en zullen het seizoen maken of kraken)
Laatst bijgewerkt door bulck op 12-07-17 15:54, in het totaal 4 keer bewerkt

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 15:39

Ik ga mee met al het bovenstaande. Zoals je zelf al zegt heb je ervoor getekend om door te gaan. Hieruit maak ik op doorgaan met je stage werkzaamheden. Er is geen nieuwe overeenkomst gesloten waaruit blijkt dat je werknemer bent, toch?
Daar komt nog bij dat een stage niet studie gerelateerd hoeft te zijn. Iedereen kan ergens stage lopen en het bedrijf hoeft daarvoor niet altijd een vergoeding aan te bieden. Dat jouw schoolstage stopt, wil dus niet zeggen dat jouw stage bij het bedrijf ook stopt.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 15:41

Eens met hierboven, een stage hoeft helemaal niet gekoppeld te zijn aan school.

De volgende keer beter nadenken voordat je ergens mee akkoord gaat, Ts.

Ik hoop dat je een hele leuke en leerzame tijd zult hebben in augustus.
En denk aan jezelf :)

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 15:42

Als je in je stageovereenkomst met overeengekomen dat de stage verlengd wordt tot 26 augustus, ivm evenementen dan lijkt me het duidelijk dat je dan nog stagiair bent.
Maar waarom vraag je dit niet aan je stagebegeleider vanuit het bedrijf.

Allereerst vind ik het super dat je langer op je stagebedrijf wilt komen om de evenementen af te maken, dus niet een project zomaar in het water te laten vallen want jij hebt je punten binnen. Wel jammer dat je dit niet even binnen het bedrijf bespreekt hoe dit verder op te lossen qua overeenkomsten die hebt.
Wat mij betreft is je insteek betreft arbeidsethos prima, maar de uitwerking nog even wat minder.

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 15:49

Olle schreef:
Wat mij betreft is je insteek betreft arbeidsethos prima, maar de uitwerking nog even wat minder.

Wat een nonsens krijgt deze stagaire over zich heen.
Een stage is een leerweg daarbij horen ook afspraken.
Haar vragen zijn helemaal terecht.

De stage regels en schoolregels stoppen op de 14 de.
Het is heel wijs je af te vragen onder welke wettelijke regels en vezekeringern en betalingen je dan valt.

De toezegging om langer te blijven staat niet zwart op wit, Het bedrijf weet dat de stage eindigd dus iis verplicht duidelijkheid te geven over de status. Als dat de TS niet bevalt is er niemand die haar kan dwingen om langer te blijven.

Op het moment dat het bedrijf wel druk uitoefend is er sprake van misbruik en onderbetaling.
Laatst bijgewerkt door BMHP op 12-07-17 15:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-17 15:50

Ik heb inmiddels mijn contract gekregen en nog even doorgelezen en dit is wat er staat:

De vaste stagevergoeding is ter dekking van alle algemene reiskosten die gemaakt worden gedurende de gehele stageperiode. Enige uitzondering hierop zijn de reiskosten die worden gemaakt voor werkzaamheden tijdens evenementen. Deze kunnen extra gedelareerd worden bij de administratie na goedkeuring van de stagebegeleider. En op mijn voorblad staat dat ik van februari tot augustus stage loop.

Dus ik denk dat ik juridisch gezien geen poot heb om op te staan. Het is inderdaad even een leermoment voor de volgende keer, duidelijke afspraken maken omtrent geld want vind het ontzettend moeilijk om om geld te moeten 'vragen' zegmaar.

@Olle
Citaat:
Als je in je stageovereenkomst met overeengekomen dat de stage verlengd wordt tot 26 augustus, ivm evenementen dan lijkt me het duidelijk dat je dan nog stagiair bent.

Ik denk dat dit inderdaad van kracht is ad hand van m'n contract.

Ik heb het gevraagd aan mijn begeleider en hij zei dat ik gewoon mijn stagevergoeding doorbetaald krijg dus daar werd ik niet heel veel wijzer van. Eveneens begint na de vakantie mijn examenjaar MBO Niveau 4 waar ik genoeg 'rust' voor wil pakken om hier zo goed mogelijk mee te starten en als ik hier zou blijven denk ik niet dat ik die krijg... Ik ga straks even in gesprek met m'n office manager en wil eigenlijk voorstellen om dan misschien 3 dagen te gaan werken voor een bepaald bedrag. Maar of ze hier in mee gaan betwijfel ik ten zeerste. Dus even afwachten wat er uit dat gesprek komt.

Wil iedereen hier wel bedanken voor de opheldering!

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 16:31

BMHP schreef:
Olle schreef:

Wat een nonsens krijgt deze stagaire over zich heen.
Een stage is een leerweg daarbij horen ook afspraken.
Haar vragen zijn helemaal terecht.

De stage regels en schoolregels stoppen op de 14 de.
Het is heel wijs je af te vragen onder welke wettelijke regels en vezekeringern en betalingen je dan valt.

De toezegging om langer te blijven staat niet zwart op wit, Het bedrijf weet dat de stage eindigd dus iis verplicht duidelijkheid te geven over de status. Als dat de TS niet bevalt is er niemand die haar kan dwingen om langer te blijven.

Op het moment dat het bedrijf wel druk uitoefend is er sprake van misbruik en onderbetaling.

Doe nu eens niet zo negatief, want dat blijkt helemaal niet nodig in deze casus.

Kinke

Re: Hoe sterk sta ik juridisch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 19:05

Jammer dus TS dat je akkoord bent gegaan met die verlenging, maar inderdaad….lesson learned.
Neemt niet weg dat ik het wel een gevalletje uitbuiten vind van die werkgever, lekker voor een prikkie een tijdelijke werknemer erbij. Het bedrijf waar ik momenteel zit houdt ook wel van lekker weinig betalen, maar stagiaires die nog een paar weken extra doorwerken krijgen gewoon via een uitzendburo het minimumloon betaald.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 20:48

Dat is maar hoe je het opvat.
Een voor Ts leerzaam evenement valt buiten de stageperiode. Ts wordt de gelegenheid geboden om het mee te maken als stagiair. Voor Ts is dit een win situatie.

Voor de organisatie misschien ook. Mooi, dan is het een win-win situatie.
Maar misschien ook niet. Weten wij veel wat voor werkzaamheden ts verricht en hoe zij die vervult. En hoeveel inspanning men kwijt is aan begeleiding. Mijn ervaring is dat ik het werk sneller zelf heb gedaan dan wanneer ik moet uitleggen toezicht houden en controleren. Maar hè, jonge mensen moeten ook de gelegenheid krijgen om te leren.

Wij zijn simpelweg niet in de gelegenheid om van uitbuiting te spreken. Lekker ongenuanceerd.

Edit: foutjes
Laatst bijgewerkt door Boras op 12-07-17 21:19, in het totaal 3 keer bewerkt

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 20:54

Ik heb ook moeite met dergelijke ingesteldheid....
Je krijgt de kans om evenementen tot het einde bij te wonen en mee te werken,tijdens een opleiding.
Zoiets is toch gewoon hartstikke leerzaam vr jou als stagair?
Waarom zou je daar dan loon vr moeten krijgen?
Als je dat wou,had je dat moeten vermelden toen je het contract tekende.
Nu is het daar gewoon te laat voor lijkt me.

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 21:13

Wij werken ook regelmatig met stagiaires en sommige blijven ook langer dan hun stageperiode. Zonder uitzondering komen ze als medewerkers in dienst met minimum loon. Bij ons bedrijf heeft wat met de verzekeringen te maken die wij hebben afgesloten. Zolang de meiden en jongens via school komen zijn ze via school verzekerd daarna niet meer . Ik zou adviseren daar eens goed naar te vragen en aangeven dat je wel als medewerker het project af wilt maken( je hebt dan als het goed is ook al je stagebeoordeling en al je schoolwerk afgerond, zo niet zorg dan dat je dat deze week afmaakt. Als ze je geen ander contract willen geven dan een stagecontract zou ik me nog eens flink achter de oren krabben of je voor zo weinig wilt werken. Lekker goedkoop zo voor het bedrijf....

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 21:14

Wij moesten vroeger een x aantal stage uren maken. Ging je tussendoor op vakantie of maakte je geen dagen van 8u per dag. Dan duurde de stageperiode langer (en ging je dus in de vakantie door).
Kun je geen contact opnemen met school?

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 21:15

Het bedrijf heeft een creatieve draai gegeven aan je stagecontract. Het mag wel, maar is niet netjes om het zo sneaky te doen. Of is het wel duidelijk verteld, maar heb je spijt van je keuze?
Ben je wel via hen verzekerd? De schoolperiode is afgelopen.
Zo'n contract kun je wel opzeggen, met een uitwerktermijn.
Aan jou de keuze wat het je waard is.
Ik heb in mijn vakantie vaak vrijwilligerswerk gedaan, met veel plezier en reuze leerzaam. Maar laat het niet je zomer en je vervolg opleiding bederven. Dat is voor niemand goed.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 21:19

tengeltje11 schreef:
Ik heb ook moeite met dergelijke ingesteldheid....
Je krijgt de kans om evenementen tot het einde bij te wonen en mee te werken,tijdens een opleiding.
Zoiets is toch gewoon hartstikke leerzaam vr jou als stagair?
Waarom zou je daar dan loon vr moeten krijgen?
Als je dat wou,had je dat moeten vermelden toen je het contract tekende.
Nu is het daar gewoon te laat voor lijkt me.

Aan de andere kant krijgt het bedrijf een bijna gratis medewerker waar ze ook blij mee mogen zijn. De dankbaarheid zou van beide kanten kunnen komen want beide profiteren ervan.

Ik vind het altijd zo'n dooddoener dat je maar dankbaar richting werkgever moet zijn maar andersom kennelijk niet. Zeker bij een stage waarbij de werkgever echt voor een appel en een ei mensen voor zich heeft werken zou het dus beide kanten op moeten werken, een uitzendkracht is immers een stuk duurder en moet je ook inwerken.

Sommige bedrijven draaien letterlijk op stagiairs en werkervaringsplekken.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 21:21

Vraagje, hoe kom je er bij dat je recht hebt op het minimumloon? Je hebt een stagecontract getekend dat je doorloopt met je stage waarin de datum is aangepast. Dus met wederzijds goedkeuring aangezien je hebt getekend. Nu heb je van school een bepaalde datum waarin je stage plaats KAN vinden en jij hebt, samen met je stage, ervoor gekozen om door te lopen met je stage. Dan valt dit toch gewoon onder je stage of denk ik nu te simpel :') Ik ben ook wel vaker doorgelopen met mijn stages terwijl mijn klasgenoten al klaar waren. Sterker nog, ik had mijn diploma al. Dan ga je toch niet miepen over geld voor die keren dat je er bent? Jij hebt getekend voor die langere stage datum INCLUSIEF stagevergoeding. Bedrijf investeert genoeg tijd in jou. Beetje loyaliteit naar je stagebedrijf mag best. Zou er zeker niet over gaan beginnen :n je netwerk is veel belangrijk.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 21:32

Ik heb hier laatst een kort gesprek over gehad met mijn boekhouder. Als ik een stagiaire zou aannemen dan zou die persoon hetzelfde contract krijgen als een vrijwilliger. Er is niets geregeld qua verzekeringen (want ik heb een beroepsaansprakelijkheid verzekering maar als jij niet in hetzelfde beroep functioneert, maak je daar dus geen aanspraak op). Als een vrijwilliger bij iemand thuis of bij potentiele klanten een dure vaas omstoot, valt dat onder de wettelijke aansprakelijkheids verzekering.
Kortom, als je stage loopt, val je wellicht onder de verzekering van school (welke weet ik niet precies...)
maar welke verzekeringen heeft het bedrijf die belangrijk zijn voor het uitvoeren van jouw werkzaamheden.
Het staat nergens dat een stagiaire minimumloon gaat verdienen als je de stage periode verlengt?
Jij tekent voor een verlengde stage, dus kun je daarin afspreken wat je wilt als opdrachtgever.
Als jij wenst niets te geven, krijgt de stagiaire niks.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 21:33

Altijd verstandig om je goed in te lezen en te kijken wat er kan.
Ik ben in alle 3 mijn stages langer gebleven. Qua betaling ging het 3x verschillend. De eerste stage kreeg ik sowieso geen vergoeding (wel onderdak). De tweede keer kreeg ik gedurende de stage en de tijd dat ik langer bleef hetzelfde. En de derde keer kreeg ik na de stage een arbeidsovereenkomst en dus loon (ipv een vergoeding).

Het verschil? Wat ik afsprak met het bedrijf. Ik leerde steeds beter voor mezelf op te komen en duidelijke afspraken te maken.
En dat ga jij ook leren nu. Zie de verlenging van je stageperiode als een uniek extra leerproces.

Overleg inderdaad met je stagebegeleider in het bedrijf over je tijden. Geef aan dat je al het werk ook in die 3 dagen kunt, verkoop jezelf en vergeet ook niet aan te geven hoe enthousiast je bent over het bedrijf.
Succes.

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 21:43

Misschien begrijp ik het niet goed, maar zoals ik het lees heb je aan het begin van je stage een contract getekend.
Als je mijn stagiaire zou zijn zou ik het geen slimme zet van je vinden om dan 1 dag voor het eind van je 'officiele' periode ineens te gaan morren over de financiele afspraken.

Ik heb ook evenementen stages gelopen. De evenementen zijn de kersen op de taart, ja heel hard bikkelen, maar ook waar je het uiteindelijk voor doet, dus had het er graag voor over om dan wat langer te blijven. Zo lang je nog ingeschreven staat bij je opleiding is dat verzekeringstechnisch ook geen bezwaar. Ander verhaal wordt het als je per 1 augustus niet meer studeert, maar dat is vast niet het geval.
Inmiddels werk ik ook veel met stagiaires. En als de uitvoeringsperiode buiten hun officiele stage periode valt zal ik bij aanvang altijd aanraden langer te blijven, zoals jouw stagebedrijf dus ook heeft gedaan.
Willen ze dat niet, prima, hun verlies. Als iemand zo goed bevalt dat ik hem/haar er bij volgende evenementen weer bij wil hebben zal dat altijd om betaalde opdracht gaan, maar omdat je zoals al eerder gezegd bij aanvang nooit van een stagiaire weet of die een meerwaarde of een extra belasting betekent zou ik vooraf nooit iets vastleggen dat diegene het eind van de stage op de loonlijst komt te staan.

Ik zou er nu echt niet over beginnen. Als je het bij mij zou doen zou dat echt wel een afknapper zijn, met name vanwege de timing en omdat er simpelweg al andere afspraken liggen.
Als je het werk ook in 3 dagen kunt doen zou ik eerder daar op inzetten en kijken of het mogelijk is om minder dagen te werken.

Behalve ervaring opdoen is stage lopen in de evenementensector ook een goede manier om jezelf te laten zien en te promoten. Ja, ik heb tijdens mijn studie best vaak voor heeeel weinig heel hard gewerkt. Maar dat heeft zich wel uitbetaald, in die zin dat ik vanaf mijn derde jaar betaalde klussen kreeg aangeboden.

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 22:01

Bij mijn weten kan dat zo niet omdr je met stage via school verzekerd bent. Als jouw school stage periode stopt op 14 juli, Ben je dus ook niet meer verzekerd ondanks je contract via werkgever. Je moet dus een nieuw contract opstellen voor de periode tot 26 aug.

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 22:41

Maar neem aan dat het contract getekend is door stagebegeleider, stage bedrijf en student. Dat is in ieder geval over het algemeen zo bij de stagecontracten die ik opstel of door een school voorgelegd krijg.
Zoals ik het lees staat in dat contract dat de stage duurt tot 26 augustus. Dan hoeft er geen nieuw contract te worden afgesloten omdat dit de officiele periode vanuit school overschreidt.
En als wel.. dan had daar door TS of door de school wel eerder over aan de bel kunnen worden getrokken. Het is vandaag 12 juli..

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 23:48

Het is een stage contract, geen arbeidscontract.
TS moet aan de vereisten gesteld door haar school voldoen.
Het bedrijf kan op geen enkele wijze arbeid van TS afdwingen.

Als TS haar verplichtingen voor haar opleiding met voldoende heeft afgerond kan ze op vakantie.
Ze kan vakantie werk gaan doen, Het Stage bedrijf kan geen arbeid van TS verwachten omdat zij een leerplek heeft.

Als de dokter haar rust heeft geadviseert, is het misschien beter dat ze haar Stage verder beperkt tot de dingen die ze zelf nog wil afronden. Maar nogmaals een Stage contract verplicht niemand tot het verichten van arbeid. ongeacht de einddatum op dit contract.

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 00:39

TS en stagebedrijf hebben bij aanvang afgesproken en zelfs zwart op wit gezet dat de stageperiode van feb-aug zou zijn.
Dan dwingt het bedrijf vanaf maandag toch niet ineens meer of minder arbeid af dan dat ze tot nu toe hebben gedaan?
Als iemand het fysiek niet trekt hoor ik dat liever eerder dan pas in de laatste fase, want beetje afhankelijk van het soort productie is dat over het algemeen de pittigste periode waarin je gemakkelijk over grenzen heen gaat en niemand is er bij gebaat als TS vlak voor of tijdens de uitvoering uitvalt.

Net zomin als dat het stage bedrijf er blij mee zal zijn als ze besluit na het weekend niet meer terug te komen omdat haar stage periode erop zit, terwijl ze op haar rekenen.

Je loopt geen stage voor het bedrijf, maar voor jezelf. Dus als de ervaring die je opdoet, het plezier dat je eruit haalt of hetgeen je er leert niet opweegt ten opzichte van wat je ervoor opoffert lijkt dat me voldoende reden om te vertrekken.
En ik zou er enorm van balen als een goeie stagiair die in het project zit en waar ik op reken ineens wegvalt, maar dat zal toch de uitkomst zijn als een stagair op donderdag ineens aangeeft m.i.v maandag salaris te eisen.

TS, bedenk goed wat je zelf wilt. Wat er voor jou nog uit je stage te halen valt en wat er volgens jou daarin de komende tijd mogelijk anders kan.
Hopelijk heb je een fijne stagebegeleider, of iemand anders binnen het bedrijf waarmee je dit soort zaken kunt bespreken.

Als je tegen de komende tijd opziet zou ik proberen erachter te komen waarom dan en of het niet beter is te stoppen. Het is zomer, iedereen gaat met vakantie, geniet van de zon en jij moet 5 dagen in de week naar kantoor. Dan is het best logisch dat je kritisch kijkt naar het waarom.
Maar je schrijft zelf dat je het wel wilt afmaken en het klinkt niet als een vervelende plek.
Je bent bijna klaar, het leukste gaat waarschijnlijk nog komen en het is toch een ons-kent-ons wereldje en een betrouwbare, loyale en hardwerkende indruk achterlaten gaat je op termijn echt veel meer opleveren dan 5 weken minimumloon als je in deze sector verder wilt gaan.

Angelkisssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 00:49

Zoals ik het lees idd een goede leerschool voor een volgende keer. Iig zorgen dat je je stage goed afrond voor school en ga ik overleg met het bedrijf wat je dan nog kunt betekenen voor ze.

Heb ik alleen een vraag.....
Hoe krijg je vermoeidheidsklachten als je zelf zegt dat je het werk van 5 dagen ook wel in 3 dagen kunt doen?? Zou dus betekenen dat je daar buiten extreem veel doet??
Dan zou ik toch echt proberen beter je prioriteiten te stellen. Stage is belangrijk dus daar geef je 150% en de rest van je prive-leven is voor even iets minder belangrijk. Straks als je gaat werken moet je toch ook dealen met 40 uur werken en een huishouden en een privéleven en sporten/hobby's. Dat leer je dus ook tijdens deze oefen werk periode aka stage

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 01:28

Lizzyy schreef:
Vraagje, hoe kom je er bij dat je recht hebt op het minimumloon? Je hebt een stagecontract getekend dat je doorloopt met je stage waarin de datum is aangepast. Dus met wederzijds goedkeuring aangezien je hebt getekend. Nu heb je van school een bepaalde datum waarin je stage plaats KAN vinden en jij hebt, samen met je stage, ervoor gekozen om door te lopen met je stage. Dan valt dit toch gewoon onder je stage of denk ik nu te simpel :') Ik ben ook wel vaker doorgelopen met mijn stages terwijl mijn klasgenoten al klaar waren. Sterker nog, ik had mijn diploma al. Dan ga je toch niet miepen over geld voor die keren dat je er bent? Jij hebt getekend voor die langere stage datum INCLUSIEF stagevergoeding. Bedrijf investeert genoeg tijd in jou. Beetje loyaliteit naar je stagebedrijf mag best. Zou er zeker niet over gaan beginnen :n je netwerk is veel belangrijk.

Dat vind ik dus weer een rare instelling. Waarom zou je met diploma niet een loon "eisen".
Ik refereer hier vanuit mijn eigen opleiding.
Ik deed de Pabo. Studeerde in mei af. Voor het hele jaar kreeg ik €500. School wilde graag dat ik nog bleef komen. School wilde mij niet betalen. Ja dag. Ga niet gratis een vervanger zijn. Lekker makkelijk en goedkoop.

Die eeuwige "loyaliteit" die je maar moet hebben voor het stage bedrijf... vind ik echt niet terecht altijd.

Snap ook best als je 19 bent en je ziet je zomer gaan zonder geld en ook nog vermoeid dat je dan even de pest erin hebt. We zijn allemaal ook maar mensen.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 08:11

Nagini schreef:
Lizzyy schreef:

Dat vind ik dus weer een rare instelling. Waarom zou je met diploma niet een loon "eisen".
Ik refereer hier vanuit mijn eigen opleiding.
Ik deed de Pabo. Studeerde in mei af. Voor het hele jaar kreeg ik €500. School wilde graag dat ik nog bleef komen. School wilde mij niet betalen. Ja dag. Ga niet gratis een vervanger zijn. Lekker makkelijk en goedkoop.

Die eeuwige "loyaliteit" die je maar moet hebben voor het stage bedrijf... vind ik echt niet terecht altijd.

Snap ook best als je 19 bent en je ziet je zomer gaan zonder geld en ook nog vermoeid dat je dan even de pest erin hebt. We zijn allemaal ook maar mensen.

Hoezo een rare instelling? Ik vind een stage om te leren en hoef er daarom financieel niet beter op te worden. Je weet en spreekt de vergoeding voor de aanvang van je stage af. Dat jij dat raar vind vind ik eerder raar. Als je meer geld wilt verdienen moet je geen stage lopen óf een bedrijf zoeken zoals Google die je gewoon meer dan een modaal inkomen betalen. Ik kon mijn paard niet betalen van mijn stagevergoeding en heb daarom de maanden daarvoor een flinke buffer aangelegd. Zo kan het ook :) en ik was toen ook 19 en betaalde mijn paard zelf.