Harvard University, een droom of een mogelijkheid?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 18:00

Over een volledige studie aan Harvard kan ik je weinig vertellen, maar ken meerdere mensen die hun (master) stage aan Harvard hebben gedaan (werd mij ook aangeboden, maar ik heb uiteindelijk voor New York gekozen). Verder ken ik ook twee mensen die na hun PhD een post-doc aanstelling aan Harvard hebben gekregen.. ofwel, niets is onmogelijk ;)

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 18:36

Niets is onmogelijk als je maar geld of contacten hebt...

Mijn neefje doet nu PhD aan Colombia, maar mag 250k€ aftikken per jaar. Het is niet gemakkelijk en je moet er vol voorgaan. Wil je ook tot de max of wil je gewoon de ervaring hebben en het meemaken? Dan zou je ook voor een minor kunnen doen en daarnaast rondreizen en feesten. In ieder geval ervan genieten :D

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 18:41

De goedkoopste manier is om geniale punten te halen in je bachelor, echt bij de beste 10% scroren en dan een beurs aanvragen.
Zo is mijn nichtje zonder kosten in Berkely geweest ;)

In alle andere gevallen moet je rekening houden met een enorm hoge studieschuld of hele rijke ouders.

Sakura, ik denk dat je een 0 teveel hebt.
Geen enkele PhD kost een Miljoen, dat is als zwaar onderbetaalde wetenschapper van je leven niet terug te betalen.
Daarnaast krijgen de betere onderzoekers ook wel een beurs die de kosten dekt.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 18:59

Geen ervaring met Harvard of Ivy League universities in de US, wél met het aanmeldingssysteem voor (top)universiteiten in de UK. Mocht je daar vragen over hebben, PB me gerust. :) Financieel gezien is dat iets eenvoudiger te regelen en ook daar zijn een wereldklassse universiteiten te vinden (en niet alleen Oxford en Cambridge ;) )

Een waarschuwing (uit ervaring!): staar je niet blind op de prestige, bedenk vooral ook heel erg goed wát je wilt gaan studeren en waaróm je dat bij zo'n universiteit wil doen. Kijk daarbij ook wat voor de studierichting die jij wilt doen de beste universiteit is, niet alleen wat overall het meest prestigieus is (of in elk geval klinkt). Check ook of het wel een handige keuze is; als jij bijv. in de US rechten gaat studeren, wil je daar dan ook aan het werk? En zo niet; kun je met een Amerikaanse rechtenopleiding ook elders aan de slag of maak je het jezelf dan ingewikkeld? Niets is onmogelijk en bovendien kun je dat allemaal nog niet zeker weten nu, maar het is de moeite waard om daar wel goed over na te denken voordat je begint aan zo'n grote investering! ;)

Natuurlijk kun je ook met een uitwisseling, als onderdeel van een stage of als minor naar een universiteit gaan; dat is vaak eenvoudiger te regelen en minder 'ingrijpend' dan gelijk er maar helemaal heen verhuizen. Een andere optie (waarbij dat ook een min of meer vast onderdeel is) is naar een van de University Colleges in Nederland gaan. Maar... dat is wél een heel ander soort ervaring en niet echt te vergelijken met het volgen van een volledige bacheloropleiding.