Nietszeggende vacatures

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Nietszeggende vacatures

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 15:24

En geen 9-tot-5-mentaliteit he jongens :')

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 15:38

Danique schreef:
En geen 9-tot-5-mentaliteit he jongens :')

Zo blij dat ik ambtenaar ben, 9-tot-5-mentaliteit heb ik altijd al gehad :')

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 15:39

Maar sales binnendienst is de functie. Dat is toch niet zo vaag?

Dan ben je vaak ondersteunend aan de buitendienst (die naar de klanten/relaties) gaat, heb je vaak klant en/of consumenten contact en regel je dat de contracten en orders goed gaan. De competenties voor deze functie zijn dan ook wat breder.

Had natuurlijk wel iets duidelijker uitgelegd kunnen worden, maar de functie(naam) staat erbij.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 20:47

Bij ons zijn de vacatures soms ook best wel vaag, en als ik zoiets zou zien zou ik ook geen idee hebben wat een onderzoeker doet.. maar ondertussen is de eerste vraag van HR dan wel "wat denk je dat je zoals de hele dag doet hier?" :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 16:50

Sales binnendienst is meestal ondersteunend voor de sales afdeling toch? Dus bv het verwerken van klantgegevens of het doorvoeren van orders op het moment dat de salesafdeling iets verkocht heeft. MBO+ is volgens mij gewoon minimaal MBO werk- en denkwijze, maar hoger mag ook.

Vage vacatures loop ik constant tegenaan :+ Vooral voor vakantiewerk/studentenbaantjes is het heel veel 'geen 9-5 mentaliteit, een open en flexibele werkhouding en zin om in een enthousiast team met jonge collega's te werken'. Heb geen flauw idee wat ik daar dan van moet verwachten en wat voor werk ze dan precies aanbieden :=

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 21:56

'geen 9-5 mentaliteit' komt op mij altijd over als 'graag willen we dat je in je eigen tijd nog even doorwerkt voor ons zonder dat we je ervoor gaan betalen :7)

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 22:01

Ja of nieuwe vacatures via mail
Binnenkrijgen
Doorgelinkt worden na t lezen van de omschrijving
En dan zien dat de vacature niet meer bestaat

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 22:01

ik heb ook een tijd gesolliciteerd en kwam ook veel van dit soort dingen tegen dat ik dacht hmm waar gaat het eigenlijk om

of een functie omschrijving waar ik me helemaal in kon vinden en de ervaring in had en dan een antwoord terug krijgen ja maar dat zoeken we niet (terwijl dat wel in de vacature staat)

of gewoon maanden niks laten horen en dan in ene een mail sturen dat ze wel geinteresseerd zijn

Bedrijven zijn zo laks de laatste tijd. er zijn veel mensen die werk zoeken dus blijkbaar kunnen ze er zo mee omgaan

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 22:02

verootjoo schreef:
'geen 9-5 mentaliteit' komt op mij altijd over als 'graag willen we dat je in je eigen tijd nog even doorwerkt voor ons zonder dat we je ervoor gaan betalen :7)

Precies dit XD als ze wat je overwerkt ook door betalen prima maar dat gebeurt vaak niet

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 22:05

maaikemuis schreef:
Nog veel schokkender vind ik het (grote) aanbod vacatures waarbij young professionals gevraagd worden die:

- HBO/WO denkniveau hebben
- Net afgestudeerd
- Met ervaring

En wanneer je dan kijkt naar het salaris gaat het om een positie met een stagevergoeding. Want je krijgt de kans om bij een bedrijf met naam je eigen naam op te bouwen.... :roll:

Iets met een dubbeltje op de eerste rang willen zitten...

en dan maar te spreken over leeftijd, zie ook wel eens dingen voorbij komen van maximaal 18 jaar oud en minimaal 3/4 jaar werkeravaring, hoe dan?
Ik ben 22 nou voor veel bedrijven ben je dan al te oud (duur) ondanks dat je papiertjes hebt, die tellen tegenwoordig minder zwaar hoor helaas.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 22:43

MBO+ is eigenlijk MBO niveau 5. Je hebt dit onder andere bij de opleiding MBA (Moderne Bedrijfsadministratie), het zit boven het MBO maar is niet op HBO niveau. Vaak doe je zo'n opleiding aan de hand van de ervaring die je al opgedaan hebt, althans zo voelde het voor mij toen ik die studie deed. Het is een voorbereiding op het HBO, een soort instap ernaar toe.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 23:42

Niveau 5 is gewoon HBO...

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 23:54

Het kan nóg vager: voor een baantje van 15 uur per week verwachten sommige bedrijven dat je 7 dagen per week, 24 uur per dag beschikbaar bent.

En/of: je mag geen functie bij een soortgelijk bedrijf erbij hebben.

Hoe je vaste lasten kunt betalen van 1 zo'n mini baantje van 15 uur, vertellen ze er niet bij...