Per 1 november neem ik 1 dag ouderschapsverlof op en zal ik vier dagen gaan werken. In mijn functie (projecten) is drie dagen net niet handig. Gevoelsmatig is het nét teveel, maar ik ga wel zien hoe dat in de praktijk werkt. Mijn man kan makkelijk thuis werken dus zal wellicht de kleine vaak wat eerder ophalen bij de gastouder. De gastouder zit 500 m verder op en mijn moeder gaat een dag oppassen.
Ik werd gek van het geregel, vooral de keren dat ik weer in de file stond en weer iemand moest ritselen om mijn kind op tijd van het kdv te halen. Dan hielp ook nog niet mee dat hij tot voor kort meerdere keren per nacht wakker werd en op het kdv niet wilde slapen (op die dagen extra feest 's nachts)
Heerlijk, wat geeft dat een rust. Kind slaapt sindsdien ook spontaan door. Ik geloof niet dat ik dit een jaar volhou, maar voor nu is het wel even prima. 

En ondanks dat je recht hebt op ov, werkt het in de praktijk vaak iets minder flexibel.
dus wat dat betreft zou ik haar als ik strks weer fulltime moet werken met een gerust hard nog wel een dag brengen