Onderzoek seksueel geweld - uitslag bekend

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Gezocht: jouw mening! (Onderzoek seksueel geweld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 19:14

Ingevuld en heb sommige vragen echt 3 keer moeten lezen. Vervelend.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 19:16

Ik heb hem net alsnog voor je ingevuld

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 19:16

ilaan schreef:
beatje schreef:
Vond de vragen ook raar en afgebroken.Hoe kan ik nu weten of een man een stijve kan krijgen in een onaangename situatie,dus dan kan je die vraag toch niet beantwoorden?

Gaat er toch ook niet om of het zo is, maar of jij denkt dat dit zo is.

Ik heb de vragen wel allemaal ingevuld en aan het einde wordt het een stuk duidelijker waarom de vragen op deze manier gesteld zijn.

Maar hoe kan ik daar nu iets over denken,ik ben geen man.Dan had er een vakje geen idee of geen mening moeten staan.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 19:19

beatje schreef:
ilaan schreef:
beatje schreef:
Vond de vragen ook raar en afgebroken.Hoe kan ik nu weten of een man een stijve kan krijgen in een onaangename situatie,dus dan kan je die vraag toch niet beantwoorden?

Gaat er toch ook niet om of het zo is, maar of jij denkt dat dit zo is.

Ik heb de vragen wel allemaal ingevuld en aan het einde wordt het een stuk duidelijker waarom de vragen op deze manier gesteld zijn.

Maar hoe kan ik daar nu iets over denken,ik ben geen man.Dan had er een vakje geen idee of geen mening moeten staan.

Het gaat erom of jij denkt dat een man een stijve zou kunnen krijgen in een onaangename situatie, niet wat het antwoord daadwerkelijk is, maar puur in hoeverre jij het eens bent met de stellingen. Als jij denkt; nou een man die verkracht word kan nooit een stijve krijgen dan reageer je anders op die stelling dan als je denkt dat dat wel zou kunnen en volgens mij is dat precies de basis van het onderzoek; hoe kijken buitenstaanders naar seksueel geweld.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 19:23

Dat snap ik,maar ik heb daar geen mening over omdat ik dat niet weet en men ooit in verdiept heb.Dus ik kan wel eens of oneens in vullen of bijna eens,maar dat is mijn mening niet.Ik heb daar letterlijk geen flauw benul van.

Ik kan wel antwoorden op bv de vraag of zo'n man het erg vind dat denk ik van wel dus heb ik eens in gevuld.Maar je kan toch over bepaalde dingen geen mening hebben ?Of desnoods Neutraal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 19:28

Helder onderzoek, duidelijke stellingen.

Ik snap ook waarom je bij dit onderzoek (helaas) alleen Heteroseksuele respondenten ndig hebt.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 19:39

Jammer dat mensen zich gelijk op hun tenen getrapt voelen. Bij het doen van onderzoek is het nou eenmaal soms nodig om bepaalde categorieen uit te sluiten. Is niet de bedoeling dat mensen zich daarmee gediscrimineerd voelen.. dat is gewoon nodig voor de data interpretatie.

Overigens miste ik heel soms ook het neutrale antwoord in het begin. Als ik dan nog een keer de stelling las nam ik gewoon het antwoord waar mijn gevoel het meest lag, wat achteraf wellicht betere resultaten levert dan een hoop 'neutrale' antwoorden. Juist doordat het zulke harde stellingen waren vond ik het fijn invullen, duidelijk. Jammer dat je zo afgebrand wordt ts, in mijn ogen nergens voor nodig. Je gaat leuk en vrolijk om met het commentaar. Vond het ook op t eind van de enquête erg duidelijk worden waarom bepaalde stellingen zo gesteld waren.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 19:46

Door vraag 6&7 ben ik gestopt. Ik kan daar met deze manier van vragen/antwoorden niets invullen :n

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-17 19:46

Mijn excuses dat er bij het eerste deel van de vragen geen 'neutrale' optie is. Voor de duidelijkheid: ik heb deze stellingen niet zelf verzonnen, en dus ook het aantal antwoordmogelijkheden niet. Dit zijn allemaal meetinstrumenten die door andere onderzoekers samengesteld zijn en reeds getest zijn op hun psychometrische eigenschappen (dus of ze bruikbaar, betrouwbaar en valide zijn). Het is niet de bedoeling om zomaar hopsakidee mijn eigen draai eraan te geven, want dan heb ik geen idee of het nog wel meet wat ik wil meten :)

Heel erg bedankt aan iedereen die hier zijn/haar tijd in steekt, ik ben jullie ontzettend dankbaar!

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 19:48

Ik vond het ook een heldere en goed opgestelde enquête.
Ja er staan harde stellingen in, maar daar valt ook beter onderzoek over te doen dan stellingen die hele neutrale reacties opleveren.

Succes nog met je onderzoek!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 19:50

Ingevuld, goed onderzoek en ben benieuwd naar de uitkomst.

Iedereen die niet begrijpt hoe dit onderzoek werkt en waarom het in elkaar zit zoals het in elkaar zit heeft denk ik weinig ervaring met wetenschappelijk onderzoek ;)

Danique schreef:
What the fiets... Ik zou je stellingen heel anders formuleren want dit is net of het de schuld is van etc. Er staan heel veel dingen geformuleerd als feit terwijl dit simpelweg geen feiten kunnen zijn zonder beweerde en gecontroleerde cijfers en gemiddelden.

'De meeste mannen die verkracht zijn hebben een geschiedenis van seksuele losbandigheid' uhhh? Hoe kun je zoiets nou weten?!

Zulke enquêtes zijn vaak al bestaande meetinstrumenten en daar kan je niet zomaar de vragen van veranderen. De meetinstrumenten zijn uitgebreid onderzocht op validiteit en sensitiviteit en specificiteit. Ga je er zelf aan sleutelen kan je dat niet meer garanderen ;)

En het gaat om de beeldvorming van de heteroseksuele mensen in de maatschappij. Dus niet of jij weet dat die mensen seksueel losbandig waren, maar of jouw beeld zo is dat ze dat zijn. Denk je dat het zo is vul je eens in, denk je dat het niet zo is vul je oneens in :)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 19:57

Voor iedereen die afhaakt omdat het een zwaar onderwerp is of wanneer je het antwoord simpelweg niet weet: aan het eind word het ook vanzelf wat duidelijker, daar is ook wat meer uitleg :j Ik zou gewoon door gaan met invullen, het is imo een zwaar maar wel heel belangrijk onderwerp.

Ik vind het een interessante enquete, ga je de resultaten ook delen ts?

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 19:58

Ingevuld!
Ik vraag me wel heeel sterk af wat er in godsnaam mis zou zijn met de vragen? :+ Ik zat de hele tijd te wachten op het gedeelte waarvan heel bokt bij moest afhaken, maar ik vond niets :') . Opeens was het gedaan haha. Hebben jullie nog nog nooit een enquete ingevuld?

Ts: lijkt me een heel interessant onderzoek!

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-17 19:59

Als het jullie interesseert, wil ik met alle plezier de resultaten delen tzt! :j

Verootjoo, dank voor je uitleg, zo is het precies :)

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 20:01

Pittige enquête, vraagt nl soms om even nadenken hoe je ergens nu eigenlijk instaat, en wat je al dan niet (zeker) weet.

Interessant onderzoek.

En volgens mij goede enquête ook.

Het enige dat ik lastig vond waren vragen waar ín de vraag zelf een ontkenning stond. Ik moet dan altijd verrekte hard nadenken wat welk van de antwoorden nu eigenlijk betekent
.

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 20:01

Catnip schreef:
Als het jullie interesseert, wil ik met alle plezier de resultaten delen tzt! :j

Graag!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 20:02

Ingevuld!

Sneu dat mannen schijnbaar anders worden bekeken dan vrouwen als ze verkracht zijn.

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 20:02

De enquêtes die je veel op bokt ziet zijn denk ik gewoon heel anders dan die voor wetenschappelijk onderzoek. Ik denk dat het misschien wel duidelijk uitgelegd kon worden, dus echt dikgedrukt: wat is jouw beeld van... (of wellicht nog wel anders).

Ben benieuwd naar de resultaten, kan en mag je die ook verspreiden?

Over de ontkenningen: dat is waarschijnlijk ter controle ;)
Laatst bijgewerkt door CRos95 op 22-06-17 20:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 20:04

Maar het is toch duidelijk? Er is een stelling en jij moet zeggen in hoe ver je het er mee eens/oneens bent?

Ik dacht dat ik redelijk star was door wat autistische trekjes, maar jeetje zeg :+

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 20:07

CRos95 schreef:
De enquêtes die je veel op bokt ziet zijn denk ik gewoon heel anders dan die voor wetenschappelijk onderzoek. Ik denk dat het misschien wel duidelijk uitgelegd kon worden, dus echt dikgedrukt: wat is jouw beeld van... (of wellicht nog wel anders).

Wat is er dan niet aan de uitleg te snappen?

'Gelieve voor elk van de volgende stellingen aan te geven in welke mate u het hiermee (on)eens bent.'

Als je dat niet begrijpt moet je misschien de enquete gewoon niet invullen :+

Als je meer uitleg geeft,beïnvloed je mogelijk de antwoorden.

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 20:08

verootjoo schreef:
CRos95 schreef:

Wat is er dan niet aan de uitleg te snappen?

'Gelieve voor elk van de volgende stellingen aan te geven in welke mate u het hiermee (on)eens bent.'

Als je dat niet begrijpt moet je misschien de enquete gewoon niet invullen :+

Als je meer uitleg geeft,beïnvloed je mogelijk de antwoorden.

Ho Ho, ik begrijp het wel. Maar aangezien het meerdere keren hier genoemd werd, waren er blijkbaar mensen die het niet goed begrepen.

Brandje_04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 20:10

Ik heb hem ook voor je in gevuld :) vond het erg duidelijk.

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 20:10

Ik ben hem nu aan het invullen.
Inderdaad heftig, maar heb geen moeite met het invullen en ook niet met de vraagstelling.

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 20:11

bigone schreef:
En dit is een Universitair onderzoek?? Netjes begonnen met invullen maar ook halverwege toch echt afgehaakt, waarom? Omdat de vraagstelling me heel erg tegen ging staan.

Wat is er mis met de vraagstelling dan?
Ik merkte ook dat sommige vragen mij tegenstonden, maar dat kwam toch echt omdat ik moest nadenken over iets waar ik nog nooit bij heb stilgestaan en er achter kwam dat mijn antwoorden soms anders waren dan ik van mezelf had verwacht.

Ik vond het in ieder geval een interessante lijst om in te vullen.
Succes met je onderzoek!
Laatst bijgewerkt door Qerty op 22-06-17 20:13, in het totaal 3 keer bewerkt

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 20:12

verootjoo schreef:
Ingevuld, goed onderzoek en ben benieuwd naar de uitkomst.

Iedereen die niet begrijpt hoe dit onderzoek werkt en waarom het in elkaar zit zoals het in elkaar zit heeft denk ik weinig ervaring met wetenschappelijk onderzoek ;)

Danique schreef:
What the fiets... Ik zou je stellingen heel anders formuleren want dit is net of het de schuld is van etc. Er staan heel veel dingen geformuleerd als feit terwijl dit simpelweg geen feiten kunnen zijn zonder beweerde en gecontroleerde cijfers en gemiddelden.

'De meeste mannen die verkracht zijn hebben een geschiedenis van seksuele losbandigheid' uhhh? Hoe kun je zoiets nou weten?!

Zulke enquêtes zijn vaak al bestaande meetinstrumenten en daar kan je niet zomaar de vragen van veranderen. De meetinstrumenten zijn uitgebreid onderzocht op validiteit en sensitiviteit en specificiteit. Ga je er zelf aan sleutelen kan je dat niet meer garanderen ;)

En het gaat om de beeldvorming van de heteroseksuele mensen in de maatschappij. Dus niet of jij weet dat die mensen seksueel losbandig waren, maar of jouw beeld zo is dat ze dat zijn. Denk je dat het zo is vul je eens in, denk je dat het niet zo is vul je oneens in :)

Heel goed gezegd. :)

Ben erg benieuwd naar de uitkomsten. Zou leuk zijn als je de uitkomsten met ons zou willen delen!