Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
ilaan schreef:beatje schreef:Vond de vragen ook raar en afgebroken.Hoe kan ik nu weten of een man een stijve kan krijgen in een onaangename situatie,dus dan kan je die vraag toch niet beantwoorden?
Gaat er toch ook niet om of het zo is, maar of jij denkt dat dit zo is.
Ik heb de vragen wel allemaal ingevuld en aan het einde wordt het een stuk duidelijker waarom de vragen op deze manier gesteld zijn.
beatje schreef:ilaan schreef:beatje schreef:Vond de vragen ook raar en afgebroken.Hoe kan ik nu weten of een man een stijve kan krijgen in een onaangename situatie,dus dan kan je die vraag toch niet beantwoorden?
Gaat er toch ook niet om of het zo is, maar of jij denkt dat dit zo is.
Ik heb de vragen wel allemaal ingevuld en aan het einde wordt het een stuk duidelijker waarom de vragen op deze manier gesteld zijn.
Maar hoe kan ik daar nu iets over denken,ik ben geen man.Dan had er een vakje geen idee of geen mening moeten staan.
Danique schreef:What the fiets... Ik zou je stellingen heel anders formuleren want dit is net of het de schuld is van etc. Er staan heel veel dingen geformuleerd als feit terwijl dit simpelweg geen feiten kunnen zijn zonder beweerde en gecontroleerde cijfers en gemiddelden.
'De meeste mannen die verkracht zijn hebben een geschiedenis van seksuele losbandigheid' uhhh? Hoe kun je zoiets nou weten?!
Ik zou gewoon door gaan met invullen, het is imo een zwaar maar wel heel belangrijk onderwerp.
Ik zat de hele tijd te wachten op het gedeelte waarvan heel bokt bij moest afhaken, maar ik vond niets
. Opeens was het gedaan haha. Hebben jullie nog nog nooit een enquete ingevuld?
CRos95 schreef:De enquêtes die je veel op bokt ziet zijn denk ik gewoon heel anders dan die voor wetenschappelijk onderzoek. Ik denk dat het misschien wel duidelijk uitgelegd kon worden, dus echt dikgedrukt: wat is jouw beeld van... (of wellicht nog wel anders).
Ben benieuwd naar de resultaten, kan en mag je die ook verspreiden?
Over de ontkenningen: dat is waarschijnlijk ter controle

verootjoo schreef:CRos95 schreef:De enquêtes die je veel op bokt ziet zijn denk ik gewoon heel anders dan die voor wetenschappelijk onderzoek. Ik denk dat het misschien wel duidelijk uitgelegd kon worden, dus echt dikgedrukt: wat is jouw beeld van... (of wellicht nog wel anders).
Ben benieuwd naar de resultaten, kan en mag je die ook verspreiden?
Over de ontkenningen: dat is waarschijnlijk ter controle
Wat is er dan niet aan de uitleg te snappen?
'Gelieve voor elk van de volgende stellingen aan te geven in welke mate u het hiermee (on)eens bent.'
Als je dat niet begrijpt moet je misschien de enquete gewoon niet invullen
Als je meer uitleg geeft,beïnvloed je mogelijk de antwoorden.
bigone schreef:En dit is een Universitair onderzoek?? Netjes begonnen met invullen maar ook halverwege toch echt afgehaakt, waarom? Omdat de vraagstelling me heel erg tegen ging staan.
verootjoo schreef:Ingevuld, goed onderzoek en ben benieuwd naar de uitkomst.
Iedereen die niet begrijpt hoe dit onderzoek werkt en waarom het in elkaar zit zoals het in elkaar zit heeft denk ik weinig ervaring met wetenschappelijk onderzoek
Danique schreef:What the fiets... Ik zou je stellingen heel anders formuleren want dit is net of het de schuld is van etc. Er staan heel veel dingen geformuleerd als feit terwijl dit simpelweg geen feiten kunnen zijn zonder beweerde en gecontroleerde cijfers en gemiddelden.
'De meeste mannen die verkracht zijn hebben een geschiedenis van seksuele losbandigheid' uhhh? Hoe kun je zoiets nou weten?!
Zulke enquêtes zijn vaak al bestaande meetinstrumenten en daar kan je niet zomaar de vragen van veranderen. De meetinstrumenten zijn uitgebreid onderzocht op validiteit en sensitiviteit en specificiteit. Ga je er zelf aan sleutelen kan je dat niet meer garanderen![]()
En het gaat om de beeldvorming van de heteroseksuele mensen in de maatschappij. Dus niet of jij weet dat die mensen seksueel losbandig waren, maar of jouw beeld zo is dat ze dat zijn. Denk je dat het zo is vul je eens in, denk je dat het niet zo is vul je oneens in