Opleiding bij Capabel Onderwijs Groep

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 17:36

Ik raad het nog steeds af :+ (zie mijn post van eerder) En het is intussen nog dramatischer geworden. Heb heel toevallig afgelopen week eindelijk de uitslag van een examen terug gekregen die ik in Juni 2017 gemaakt heb... Meerdere malen naar gevraagd, gebeld, niemand wist waar het was of wat ze er mee moesten doen. Had er achteraf een rechtszaak over kunnen beginnen, want 9 maanden doen over het nakijken van een examen waardoor de student extra geld kwijt is aan "studie uitloop" slaat kant nog wal. Gelukkig was het examen voldoende en ben ik er met €300 extra betalen vanaf gekomen, had geen zin in het gedoe.

Ik kreeg van iemand anders te horen dat barneveld ook verkorte opleiding paraveterinair doet. Die duurt geloof ik 2 jaar en schijnt vele malen beter te zijn. dat extra half jaar is het echt waard. Daarnaast ben je dat half jaar bij Capabel waarschijnlijk toch ook wel kwijt aan uitloop enzo _O-

Herlinde98

Re: Opleiding bij Capabel Onderwijs Groep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 19:08

Bedankt voor de info! Sorry een wat late reactie, maar wat vond je van de lesstof op zich dan? Is het voldoende geweest voor je werk/stage?

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 19:31

De lesstof is slecht, veel spelfouten en oude methodes/middelen die we nu niet meer gebruiken.
In de lesdag ga je heel snel door alle stof heen, meer en deel door te lezen, verslagen te maken, en rollenspellen te spelen. Voor mij werkte dit totaal niet, ze kunnen wel heel leuk uitleggen hoe je een urineonderzoek moet uitvoeren, maar dit is echt iets dat je moet doen in de praktijk om het goed te leren en te begrijpen, maar die mogelijkheid bieden ze niet.
Verder sluit de theorie niet goed aan op de praktijk. Ze leren je bijvoorbeeld eerst allemaal ziektes, latijnse namen en medicijnen en halverwege het jaar kregen we ineens hoe je de telefoon op moet nemen, ja leuk.. Maar dit heeft iedereen tegen die tijd natuurlijk al lang gehad op stage terwijl de stof waar we mee begonnen meer verdieping is en veel minder van belang als je begint.