Wat betaalt stalwerk??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 23:11

Ik heb ook een tijd stalwerk gedaan, daar stond geen vergoeding tegenover. Later mocht ik 1x per week gratis rijden.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 23:19

Voor haar leeftijd is het wel weinig, als in, in de supermarkt krijg je meer, maar voor stalwerk is het best oké. (Ik krijg zelf als 19 jarige tussen de 8 en 10 euro netto maar dat is niet met stalwerk).

Werken met paarden is natuurlijk wel een groot risico, dat moet je maar net willen nemen voor zo weinig geld (en dan ook nog zwart)

essteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 23:21

6 euro voor een 17-jarige. Het gaat ook om zwaar stalwerk.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 23:24

Ashleytjuhh schreef:
Yom schreef:
Mmm dit valt me eerlijk gezegd wel tegen. Het gaat om mijn dochter die 5 euro per uur krijgt, maar persoonlijk vind ik dat weinig in verhouding met het minimumloon.

Ja het werk is natuulijk vele malen leuker dan bijv de Action, maar er mag ook wel wat verdiend worden :D

volgens mij is het minimum loon van een 19 jarige als bijbaantje ook rond de 5 euro per uur dus houd ze er meer aan over zwart dan haal?leeftijdsgenoten wit

Dat is waar. Bij ons houden ze netto iets onder de 5 euro over, en in dat bedrag zit vakantiegeld en toeslagen al ingecalculeerd.

deb_tink

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 23:35

Ik ben ook vooral nieuwsgierig. Ik wil iemand gaan vragen om voor me uit te mesten, 30-45 min werk per keer en een moeder van een 13 jarig meisje vond dat dit minimaal €5 per uur moest verdienen
Ik vind dit echt te veel, maar weet ook niet wat wel een goede bedrag zou zijn

_Nancy

Re: Wat betaalt stalwerk??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 07:56

Toen ik op een stal werkte, van 8 tot 6 was dat geloof ik en ik kreeg 35 euro per dag..

Ik was toen 17 jaar ofzo, het werk was leuk, maar erg zwaar en vermoeiend.
Achteraf is 35 euro voor 10 uur werk (3,50 per uur), dit soort werk, erg weinig.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 08:04

5 euro per uur is echt heel netjes in de paarden hoor.
Beter is helemaal niet te werken in de paardensector. Heel hard werken, heel weinig verdienen en vaak nog gevaarlijk ook.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 08:07

Hoe komen jullie aan stalwerk? Lijkt me echt geweldig als bijbaan :j Moet wel iets verdienen maar minimumloon krijg je tegenwoordig echt bijna overal helaas.. :\

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 08:10

Lieshorses schreef:
Hoe komen jullie aan stalwerk? Lijkt me echt geweldig als bijbaan :j Moet wel iets verdienen maar minimumloon krijg je tegenwoordig echt bijna overal helaas.. :\

Via een vriendin die daar ging stoppen en mij voorstelde aan hun.
Maar ik mocht bijvoorbeeld niet rijden, hooguit uitstappen onder het zadel, maar 8/10 keer moest ik er gewoon naast lopen met uitstappen.

Dus het was echt gewoon: Mesten, paarden in/uit stapmolen zetten, paarden in/uit paddock zetten, opzadelen, uitstappen, tuig poetsen, bandages/dekjes wassen..

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 08:12

Dat je niet erop mag zitten is wel heel jammer en verleidelijk, het is daarnaast wel zwaar werk, een stuk zwaarder en verantwoordelijker dan een baantje in de supermarkt.
Het lijkt me toch erg leuk, denk dat de uren wel voorbij vliegen op zo'n stal :)

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 08:14

Lieshorses schreef:
Dat je niet erop mag zitten is wel heel jammer en verleidelijk, het is daarnaast wel zwaar werk, een stuk zwaarder en verantwoordelijker dan een baantje in de supermarkt.
Het lijkt me toch erg leuk, denk dat de uren wel voorbij vliegen op zo'n stal :)

Ik zag net een advertentie van een job in Weelde voorbij komen op Facebook. Daar heb je tevens ook groepen waarin werk tussen de paarden wordt aangeboden. Misschien daar eens kijken? :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 08:16

Weet wel dat je dochter bij zwart werk niet verzekerd is op stal. Als er iets gebeurt?

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 08:24

Ik vraag me steeds af wat jullie bedoelen met niet verzekerd zijn.... het bedrijf is niet verzekerd voor haar als werknemer. Maar als zij haar been breekt zal haar ziektekostenverzekering dat gewoon betalen. Als het goed is, heeft zij gewoon een WA verzekering voor zichzelf, en als er niet gesproken wordt over verdiensten maar wel over hulp dan zal die gewoon uitkeren. En andersom heeft een bedrijf als het goed is ook een WAverzekering.... dus andersom hetzelfde

Hoeveel stallen hebben niet 1 of 2 verzorgmeisjes rondlopen die niets betaald krijgen maar gewoon veel plezier hebben in helpen?

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 08:31

Niet verzekerd = geen sociale verzekeringen. Als ze ziek wordt of een been breekt, krijgt ze geen loon doorbetaald, ze krijgt geen WW of een andere uitkering als werkloos raakt en als ze valt of iets dergelijks en arbeidongeschikt raakt, krijgt ze ook niks.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 08:32

_merel_ schreef:
Ik vraag me steeds af wat jullie bedoelen met niet verzekerd zijn.... het bedrijf is niet verzekerd voor haar als werknemer. Maar als zij haar been breekt zal haar ziektekostenverzekering dat gewoon betalen. Als het goed is, heeft zij gewoon een WA verzekering voor zichzelf, en als er niet gesproken wordt over verdiensten maar wel over hulp dan zal die gewoon uitkeren. En andersom heeft een bedrijf als het goed is ook een WAverzekering.... dus andersom hetzelfde

Hoeveel stallen hebben niet 1 of 2 verzorgmeisjes rondlopen die niets betaald krijgen maar gewoon veel plezier hebben in helpen?

Je WA/zorgverzekerig zal de vraag gaan stellen "maar wat deed jij daar dan? Als je er niet werkt (want er is geen contract), waarom had jij dan dat paard die over jouw heen gecrosst is in jouw handen?"

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 08:36

Dat vraagt je WA/Zorgverzekering echt niet zomaar.
Daarnaast kun je best een paard van een ander vasthouden/ buiten zetten, dat is niet verboden in Nederland. Het is gewoon je hobby, dus op een stal aanwezig zijn is zo raar niet.

Het is wat anders als je echt op een, noem even wat, bollenplellerij bent waar je anders ook echt niet zou komen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 08:43

Bruintje dat doen ze dus wel tegenwoordig. Ik kreeg vragen over de kanker in mijn oog,of het iemand anders schuld was,of het door een ongeluk kwam!
Ze proberen de kosten te verhalen op een ander tegenwoordig. Als de dochter van TS haar been breekt,mag de stal alle kosten betalen.
En idd. wat er gezegd werd,als ze arbeids ongeschikt is geworden door een ongeluk op stal krijgt ze niks betaald.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 08:46

Misschien een brutale vraag maar het heeft wel met dit onderwerp te maken namelijk;

Wat zouden jullie als 45 jarige vragen voor hetzelfde werk? Dus paarden binnen en buiten zetten, uitmesten dat soort dingen voor een pensionstal?

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 09:03

bruintje123 schreef:
Daarnaast kun je best een paard van een ander vasthouden/ buiten zetten, dat is niet verboden in Nederland. Het is gewoon je hobby, dus op een stal aanwezig zijn is zo raar niet.

Het is wat anders als je echt op een, noem even wat, bollenplellerij bent waar je anders ook echt niet zou komen.

Maar. Jij gaat toch ook niet voor je hobby naar een random stal in de buurt waar je niks te zoeken hebt? Want zo denkt de zorgverzekering/WA. Je hebt geen paard daar, geen (werk)contract. Voor het zelfde geld was je het paard van die meneer/mevrouw aan het stelen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 09:15

Dressuurstal seren in vorden zoekt regelmatig ook personeel. Je krijgt best netjes betaalt en het is mesten, binnen- buiten zetten. Longeren. Als je een beetje lief bent mag je ook rijden. :-)

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 09:15

MiniMeLona schreef:
Misschien een brutale vraag maar het heeft wel met dit onderwerp te maken namelijk;

Wat zouden jullie als 45 jarige vragen voor hetzelfde werk? Dus paarden binnen en buiten zetten, uitmesten dat soort dingen voor een pensionstal?

Ik denk dat je rond dezelfde prijs blijft hangen als ik heel eerlijk ben. +-8€
Voor jou namelijk ook zo een jong iemand.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 09:17

pimaude schreef:
Dressuurstal seren in vorden zoekt regelmatig ook personeel. Je krijgt best netjes betaalt en het is mesten, binnen- buiten zetten. Longeren. Als je een beetje lief bent mag je ook rijden. :-)

Dus het hangt niet af van je rijkwaliteit maar of je lief bent? daar krijg ik toch een raar idee bij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 09:18

Dat begrijp ik Belle Boef, maar het is een eventueel aanbod wat ik ga krijgen, dus ik vermoed dat ze juist de ervaring en leeftijd een pluspunt vinden.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 09:24

Steeph schreef:
bruintje123 schreef:

Maar. Jij gaat toch ook niet voor je hobby naar een random stal in de buurt waar je niks te zoeken hebt? Want zo denkt de zorgverzekering/WA. Je hebt geen paard daar, geen (werk)contract. Voor het zelfde geld was je het paard van die meneer/mevrouw aan het stelen!

Dat weten ze toch helemaal niet dat het random was.
Misschien verzorgde ik het paard van een vriendin wel die op vakantie is.
Nee echt er wordt echt niet steeds alles nagevraagd.
Net zo min als de spookverhalen bij het niet dragen van een cap.

Dat ze niks krijgt als ziektewet uitkering enz lijkt me een 1+1, dat weet iedereen wel lijkt me.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 09:28

Toen ik 15 was deed ik stalwerk op de manege en was dan met een groepje vriendinnen 2 uur bezig en mocht dan daarna een uur vrijrijden of soms 2 uur naar buiten met 1 van de pony's.
Later ben ik ook in het lesgeven gegeroeid en daar werd ik wel voor betaald, 15 euro per uur.