Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ashleytjuhh schreef:Yom schreef:Mmm dit valt me eerlijk gezegd wel tegen. Het gaat om mijn dochter die 5 euro per uur krijgt, maar persoonlijk vind ik dat weinig in verhouding met het minimumloon.
Ja het werk is natuulijk vele malen leuker dan bijv de Action, maar er mag ook wel wat verdiend worden
volgens mij is het minimum loon van een 19 jarige als bijbaantje ook rond de 5 euro per uur dus houd ze er meer aan over zwart dan haal?leeftijdsgenoten wit
Lieshorses schreef:Hoe komen jullie aan stalwerk? Lijkt me echt geweldig als bijbaanMoet wel iets verdienen maar minimumloon krijg je tegenwoordig echt bijna overal helaas..
Lieshorses schreef:Dat je niet erop mag zitten is wel heel jammer en verleidelijk, het is daarnaast wel zwaar werk, een stuk zwaarder en verantwoordelijker dan een baantje in de supermarkt.
Het lijkt me toch erg leuk, denk dat de uren wel voorbij vliegen op zo'n stal
_merel_ schreef:Ik vraag me steeds af wat jullie bedoelen met niet verzekerd zijn.... het bedrijf is niet verzekerd voor haar als werknemer. Maar als zij haar been breekt zal haar ziektekostenverzekering dat gewoon betalen. Als het goed is, heeft zij gewoon een WA verzekering voor zichzelf, en als er niet gesproken wordt over verdiensten maar wel over hulp dan zal die gewoon uitkeren. En andersom heeft een bedrijf als het goed is ook een WAverzekering.... dus andersom hetzelfde
Hoeveel stallen hebben niet 1 of 2 verzorgmeisjes rondlopen die niets betaald krijgen maar gewoon veel plezier hebben in helpen?
bruintje123 schreef:Dat vraagt je WA/Zorgverzekering echt niet zomaar.
Daarnaast kun je best een paard van een ander vasthouden/ buiten zetten, dat is niet verboden in Nederland. Het is gewoon je hobby, dus op een stal aanwezig zijn is zo raar niet.
Het is wat anders als je echt op een, noem even wat, bollenplellerij bent waar je anders ook echt niet zou komen.
MiniMeLona schreef:Misschien een brutale vraag maar het heeft wel met dit onderwerp te maken namelijk;
Wat zouden jullie als 45 jarige vragen voor hetzelfde werk? Dus paarden binnen en buiten zetten, uitmesten dat soort dingen voor een pensionstal?
pimaude schreef:Dressuurstal seren in vorden zoekt regelmatig ook personeel. Je krijgt best netjes betaalt en het is mesten, binnen- buiten zetten. Longeren. Als je een beetje lief bent mag je ook rijden.
Steeph schreef:bruintje123 schreef:Dat vraagt je WA/Zorgverzekering echt niet zomaar.
Daarnaast kun je best een paard van een ander vasthouden/ buiten zetten, dat is niet verboden in Nederland. Het is gewoon je hobby, dus op een stal aanwezig zijn is zo raar niet.
Het is wat anders als je echt op een, noem even wat, bollenplellerij bent waar je anders ook echt niet zou komen.
Maar. Jij gaat toch ook niet voor je hobby naar een random stal in de buurt waar je niks te zoeken hebt? Want zo denkt de zorgverzekering/WA. Je hebt geen paard daar, geen (werk)contract. Voor het zelfde geld was je het paard van die meneer/mevrouw aan het stelen!