Emmaa_ schreef:Je hoeft je niet voor 1 mei in te schrijven, dat is alleen als je mee wilt doen aan de studiekeuzecheck. Later inschrijven is bij opleidingen zonder numerus fixus zeker wel mogelijk, je kan dan alleen niet meedoen aan de check en hebt dus in principe geen inzicht in hoe je de studie gaat vinden (studiekeuzecheck geeft niet-bindend advies over of een studie bij je past, als je ervoor 'zakt' mag je gewoon die opleiding gaan doen maar het wordt afgeraden), maar in het geval van TS lijkt dat me niet echt aan de orde.
TS, ik weet niet in wat voor veld je werkt maar als je al zo veel werkervaring hebt, is het dan niet mogelijk om gewoon bij een ander bedrijf te gaan solliciteren? Daar aangeven dat je wel bekend bent in de sector en weet hoe het werkt, maar gewoon geen bijpassend papiertje hebt.
Oh echt waar? Dat wist ik niet. Ik hoorde namelijk laatst van een universiteit dat je (bij hun in ieder geval) na 1 mei geen toelatingsrecht meer hebt.
TS, is het dan geen idee om nog even bij je huidige werkgever te blijven en op eigen kosten een deeltijd of duale studie er naast te doen?