ra.. ra...wat voor baan zoek ik...?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amyd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-17 12:56

xJitskee schreef:
Napie schreef:
In een winkel of een supermarkt? Groenvoorziening? Tuincentrum?

Supermarkt sowieso niet, werkdruk, veel prikkels en (soms) onregelmatige werktijden. Als kamermeisje ga je denk ik ook tegen de werkdruk aan lopen.

Allereerst, wat vind je zelf nu echt leuk? Welke beroepen lijken je wel wat? Ben je bijvoorbeeld creatief, of heb je iets met natuur? Als je creatief bent kan je wellicht denken aan iets als vormgever, of zoals eerder gezegd in een bloemenzaak? Sta je er voor open om eventueel een opleiding te volgen?

Ik ben zelf gek op dieren en de natuur.
als ik in het bos rij en zie de boswachter bezig, dan lijkt mij dat heerlijk.
maar ik heb echt geen idee wat daar verder bij komt kijken. Volgens mij is dat best nog een pittige opleiding.

Ik ben niet bepaald creatief, maar werk wel graag met mijn handen.
Ik leer heel snel in de praktijk ( 1x voordoen en ik snap het).
Theorie is voor mij wel wat lastiger.

Er zit geen haast bij vinden van een andere baan, maar ik wil graag mijn eigen centjes verdienen en het gevoel van nuttig zijn hebben.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 12:57

Keet schreef:
Destination schreef:
Lijkt het je niet leuk om dan ergens als bloemiste aan de slag te gaan? :)

Bloemenexport is transport he, over het algemeen kom je niet eens in de buurt van de bloemen :+

Nee dat snap ik :+ Maar het lijkt me dat je dan nog wel in de verte iets mee krijgt van bloemen. Plus dat je als bloemiste creatief bezig kan zijn, wat kan helpen met stress.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 12:58

Inderdaad wat Lieveli zegt. Van mijn bijbaantjes was die als huishoudelijke hulp toch wel echt de meest relaxte. Paar klusjes doen bij mensen thuis en daarnaast vooral thee drinken en chocolaatjes en koekjes en taartjes naar binnen werken. :D Ohja en luisteren en af en toe eens ja of nee knikken.

Daarnaast erg dankbaar werk want de mensen zijn blij met je komst.

Amyd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-17 12:59

Lily_Fee schreef:
Ik weet niet waar je woont, maar vaak is bij een kweker wel een optie. Planten water geven, oogsten, vermeerderen. Weinig werkdruk, duidelijke verwachtingen, redelijk stille omgeving, per plek ligt het er aan of je werkt met niet Nederlandstalig personeel.

Ik woon in Wilnis, dat ligt tussen Amsterdam en Utrecht.
Ik heb een auto en een stukje rijden vind ik niet erg.

Anoniem

Re: ra.. ra...wat voor baan zoek ik...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 13:04

Thuiszorg lijkt me wel wat voor je. Wel ergens dat je daadwerkelijk bij mensen thuis dus komt (niet in een verpleeghuis oid). Ik ken ook iemand die minder werk kan verzetten en die doet het daar prima :j Oudjes zijn meestal vrij rustig en je kunt je eigen tempo een beetje bepalen.

Amyd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-17 13:08

Annem84 schreef:
Boerenbond of ruitersportzaak? Zijn vaak wat rustigere winkels volgens mij?

Ja dat is misschien wel wat.
in Aalsmeer zit de welkoop dat is ook zoiets als boerenbond.
Ik ga het daar eens vragen.

Een ruitersportzaak hebben we alleen met een hoog kak-gehalte en ik heb niet zoveel kaas gegeten van de Engelse rijstijl :)

Maar is ook zeker iets om naar uit te kijken.

Toch een goed idee van mij om een topic te openen!

Thuiszorg kan ik ook wel eens gaan informeren.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 13:17

Destination schreef:
Bloemenexport is transport he, over het algemeen kom je niet eens in de buurt van de bloemen :+

Nee dat snap ik :+ Maar het lijkt me dat je dan nog wel in de verte iets mee krijgt van bloemen. Plus dat je als bloemiste creatief bezig kan zijn, wat kan helpen met stress.[/quote]

In de tijd dat ik in de bloemenexport zat heb ik geen bloem/plant in mijn handen gehad. Alleen papierwerk, planningen en facturen.

In Wilnis heb je ook nog een diervoeder bedrijf, wellicht dat zij nog connecties hebben :)
Strooppot in De Hoef zoekt ook personeel, maar is wel in de bediening/horeca.
In Ter Aar zit ook nog een Welkoop :) is zeker een optie vanuit Wilnis.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 13:23

Amyd schreef:
Ik ben zelf gek op dieren en de natuur.
als ik in het bos rij en zie de boswachter bezig, dan lijkt mij dat heerlijk.
maar ik heb echt geen idee wat daar verder bij komt kijken. Volgens mij is dat best nog een pittige opleiding.

Eigenlijk was boswachter/natuurbeheer wel iets wat mij als eerste voor jou te binnen schoot. Je kan altijd informeren bij de opleiding naar wat er mogelijk is. En eens met een boswachter meelopen natuurlijk.

Amyd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-17 13:30

Keet schreef:
Destination schreef:

Nee dat snap ik :+ Maar het lijkt me dat je dan nog wel in de verte iets mee krijgt van bloemen. Plus dat je als bloemiste creatief bezig kan zijn, wat kan helpen met stress.

In de tijd dat ik in de bloemenexport zat heb ik geen bloem/plant in mijn handen gehad. Alleen papierwerk, planningen en facturen.

In Wilnis heb je ook nog een diervoeder bedrijf, wellicht dat zij nog connecties hebben :)
Strooppot in De Hoef zoekt ook personeel, maar is wel in de bediening/horeca.
In Ter Aar zit ook nog een Welkoop :) is zeker een optie vanuit Wilnis.[/quote]

Horeca is niet zo'n goed idee geloof ik.
Ik hen inderdaad bij Bots ook al een hengeltje uit gegooid en zij zouden ook voor mij rond vragen.

Heb mij net aangemeld bij de jobalert van welkoop in een straal van 30 km, maar ga sowieso nog wel even langs, dat staat wat gemotiveerder denk ik.

Zijn er toevallig mensen die in de schoonmaak werken? Is dat wat? Zie daar heel veel vacatures van voorbij komen.

Oja nog een dingetje, ik zou het fijn vinden om collega's te hebben.
Ik heb privé al niet veel sociaal contact en anders wordt het helemaal zo'n eenzaam bestaan.
Laatst bijgewerkt door Amyd op 12-06-17 14:03, in het totaal 1 keer bewerkt

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 13:31

Misschien kun je werken bij een manege voor kinderen met een beperking. Het lijkt mij dat eigenaren van zulke stichtingen sneller begrip zouden kunnen hebben voor jouw situatie en zich kunnen indenken welke klussen jij aankunt.
Staatsbosbeheer biedt MBO 3 opleidingen aan: https://www.staatsbosbeheer.nl/over-sta ... n-bbl-2017
Wie weet zit er iets voor je tussen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 13:37

Denk dat je beter met het UWV aan de slag kan gaan en dan met een arbeidsdeskundige.
Een therapeut heeft nl de zorgkant in het hoofd en een arbeidsdeskundige kijkt naar wat je nog wel kan.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 13:43

Misschien werken als seizoensarbeider op aardbeienkwekerij? Ik heb dat vroeger vaak gedaan als vakantiewerk, uiteindelijk werkdruk was er niet echt, want je moest zelf maar zien dat je rijtje gedaan was op het einde van de dag; of je daar nu 6u of 8u over deed, je was verantwoordelijk voor je rij. Maar misschien is het wel wat snel werken op 6u

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 13:51

Dat was dan wel heel vroeger, want nu moet je zoveel kg per uur halen en blijft het niet bij 1 rij.
Daarnaast werk je dan tussen de Polen en Bulgaren. En Nederlandstalige collega's was waar ts juist naar opzoek was.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 13:53

bruintje123 schreef:
Dat was dan wel heel vroeger, want nu moet je zoveel kg per uur halen en blijft het niet bij 1 rij.
Daarnaast werk je dan tussen de Polen en Bulgaren. En Nederlandstalige collega's was waar ts juist naar opzoek was.

nu niet zo heel lang geleden eigenlijk. Maar het laatste punt had ik inderdaad niet aan gedacht

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 13:55

Amyd schreef:
Horeca is niet zo'n goed idee geloof ik.
Ik hen inderdaad bij Bots ook al een hengeltje uit gegooid en zij zouden ook voor mij rond vragen.

Heb mij net aangemeld bij de jobalert van welkoop in een straal van 30 km, maar ga sowieso nog wel even langs, dat staat wat gemotiveerder denk ik.

Zijn er toevallig mensen die in de schoonmaak werken? Is dat wat? Zie daar heel veel vacatures van voorbij komen.

Ik heb een aantal jaren geleden deeltijd in de schoonmaak gewerkt :j Bij een bedrijfspand, dagelijks van 16:00 tot 19:00 uur en ik vond dat heel relaxed kwa werkdruk etc. Ik moest samen met 1 collega 1 etage poetsen (stofzuigen, prullenbakjes legen, toiletten schoonmaken, bureaus afnemen, dweilen etc.)
Ook fijn dat je niet echt veel hoeft te praten vond ik toen. Hooguit met je collega. De mensen die nog aan het werk waren op de afdeling spraken zelden tegen ons, op een enkeling na en ik vond dat erg prettig :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 13:56

Als boswachter ben je een BOA (buitensporig opsporings ambtenaar) waarbij je ook mensen mag aanspreken/bekeuren als ze bijvoorbeeld rommel achterlaten.
Je moet dus wel mensen durven aan te spreken op hun gedrag.

Daarnaast inventarisatie van de flora/fauna in het gebied en het geven van voorlichting/rondleidingen van mensen.

Als je een mensenmens bent, en je mensen durft aan te spreken is het voor jou een mooie baan denk.
Lekker in de natuur, beestjes om je heen, soms helaas ook wat papieren rompslomp... :D

Volgensmij is het een mbo opleiding, maar dat weet ik niet zeker.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 13:56

Ik zou contact opnemen met een arbeidsdeskundige van het uwv en je situatie uitleggen. Dan kan je samen gaan kijken naar je mogelijkheden

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 14:05

Post inderdaad. Bij Sandd bijvoorbeeld heb je 2 vaste dagen dat de boel bezorgd moet. Dat moet tussen een vaste tijd maar hoe je die invult kan je zelf bepalen.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 14:15

En in de detailhandel? Ligt aan de winkel, maar ik heb bij een iets duurdere schoenenwinkel gewerkt en daar was het over het algemeen rustig. Dat je zat te wachten bij wijze van spreken tot er een klant binnenkwam.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 14:32

Lastig hoor, post was het eerste dat ook bij mij opkwam. Maar misschien doe je er goed aan om eens met een loopbaancoach om tafel te gaan, die kan je natuurlijk veel beter helpen dan wij.

Ik wil je wel een ding op het hart drukken; ga met dit lijstje aan 'eisen' NIET solliciteren als kamermeisje. Dat werk wordt enorm onderschat, daar zit gigantische werkdruk achter en het is lichamelijk ook zwaar.

Amyd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-17 14:50

Lijkt het je niet leuk om dan ergens als bloemiste aan de slag te gaan? :)
[/quote]

Bloemenexport is transport he, over het algemeen kom je niet eens in de buurt van de bloemen :+[/quote]
Nee dat snap ik :+ Maar het lijkt me dat je dan nog wel in de verte iets mee krijgt van bloemen. Plus dat je als bloemiste creatief bezig kan zijn, wat kan helpen met stress.[/quote]

Ik heb op de vloer gewerkt in het export bedrijf voor snijbloemen.
Ik moest zorgen dat de bloemen op tijd klaar waren voor verzending en de kwaliteit van de bloemen controleren.

Maar ik zie mijzelf niet als bloemiste werken, dat gaat echt ver boven mijn creatieve grenzen.

Amyd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-17 15:17

Ik heb de site van het UWV bekeken en wat ik daar uit begrijp is dat je een gesprek met de arbeidsdeskundige Kan krijgen als je al een uitkering krijgt bij het UWV.

Nu krijg ik nog gewoon betaald via mijn werkgever.

Een aantal maanden geleden heb ik via mijn werkgever een jobcoach gekregen, maar daar heb ik niets aan gehad.
Moest een beroepskeuze test doen en daar kwam dier en natuur uit en transport en logistiek.
dier en natuur is geen werk in en transport en logistiek staat synoniem voor hoge werkdruk.
Dus dat schoot niet op. :n

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 15:22

Kan je niet een (thuis)cursus volgen in bijvoorbeeld hoefbekappen (of zo) en lekker voor jezelf beginnen?
Ook: Krantenwijk! Enige is dat je vroeg moet opstaan, maar in mijn 7 jaar heb ik(tenzij ik me versliep) nooit werkdruk ervaren.

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 15:25

Boswachter lijkt me eerder niets voor jou. Zware opleiding met een ontzettend hoge werkdruk. Daarnaast ben je maar weinig in het bos op pad, maar heb je juist met ontzettend veel papierwerk te maken en heel veel verschillende werkzaamheden. Ook zien mensen je niet altijd graag komen als je bijvoorbeeld iemand moet bekeuren, maar kijk anders eens of je mee kan lopen met een boswachter. Krijg je al een goede indruk. Kun je niet bij verschillende banen kijken of het iets voor je is en meelopen bij bijvoorbeeld een plantenkweker of een huishoudelijke hulp?

Amyd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-17 15:33

Mazida schreef:
Boswachter lijkt me eerder niets voor jou. Zware opleiding met een ontzettend hoge werkdruk. Daarnaast ben je maar weinig in het bos op pad, maar heb je juist met ontzettend veel papierwerk te maken en heel veel verschillende werkzaamheden. Ook zien mensen je niet altijd graag komen als je bijvoorbeeld iemand moet bekeuren, maar kijk anders eens of je mee kan lopen met een boswachter. Krijg je al een goede indruk. Kun je niet bij verschillende banen kijken of het iets voor je is en meelopen bij bijvoorbeeld een plantenkweker of een huishoudelijke hulp?

Als ik dit zo lees denk ik ook niet dat het wat voor mij is :(

De kwekerijen waar ik langs ben geweest wilden alleen maar Oost Europeanen.

Misschien huishoudelijke hulp, dat lijkt me niet echt leuk (vind schoonmaken verschrikkelijk) maar het is wel iets wat ik kan.