Steeph schreef:Volgensmij moet jij gewoon even een gruwelijke schop onder je kont hebben.
Wake up, je gaat niet spijbelt om te kunnen werken, omdat je blijkbaar dat ene extra topje belangrijker vind dan je opleiding?!
Zoals je zelf al aangeeft, je resultaten waren met ups en downs, dan had je toch dan ook al kunnen zien dat als je wél op school bent je punten dan beter zijn als wanneer je er niet bent?
Serieus. Make up, benzine en een extra topje gaat voor school. Manmanman. Waarvoor heb je uberhaupt benzine nodig? Je hebt een studenten OV. Make up is een keuze, net als dat ene extra topje. Je zoekt smoesjes om je eigen gespijbel te rechtvaardigen. Ik zal je even met twee pootjes om de aarde zetten, want die zijn er NIET. Waarom? Omdat je leerplichtig bent.
Je bent potverdorie 16 en vind geld voor jouw keuzes blijkbaar belangrijker dan je opleiding. Dit zag je zelf ook al van mijlen ver aankomen. Je vind je opleiding niet leuk, waarom ben je dan niet aan het begin van je jaar dan al gaan zoeken?
Wanneer moet je dan geld verdienen? Gewoon, in de avonduren of weekenden, net zoals elke andere scholier die dagen maakt van 9 tot 4-5- soms 6.
Word wakker TS. Je blijft zitten en je hebt het zelf gedaan.
Ik denk dat TS dit zelf echt wel beseft.
Maar hé, je bent jong en je wilt wat. Hard werken en leren is helemaal niet erg, maar er moet gevoelsmatig wel iets tegenover staan.
Ik kom zelf uit die situatie, jezelf motiveren en concentreren op iets waar je niet achter staat is niet leuk en ook niet af te dwingen, door anderen al helemaal niet. (Tenmiste, ik ging alleen maar meer verzetten en in mijn schulp kruipen. Zo ben ik met een hele omweg van 5 VWO naar 5 Havo gestuurd)