Hepatitis b vaccinatir tandheelkunde?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 19:56

Bij mijn ex-werkgever (tandarts) ook verplicht hep B geent. Ik had me er niet in verdiept destijds.
1-2 weken na de eerste enting kreeg ik een oogzenuwontsteking en kreeg ik flinke gezondheidsklachten. Na anderhalf jaar tobben de diagnose ms gekregen. Bij mij was de enting waarschijnlijk de trigger. Maar ik ben ervan overtuigd dat ik zonder die enting ook wel ms had gekregen, dan was iets anders de trigger geweest.
Ondanks mijn nuchtere kijk denk ik nu niet zo licht meer over entingen, ik laat mij en mijn kinderen niet klakkeloos enten. Ik weeg nu de voor en tegens tegen elkaar af en verdiep me erin, zodat ik, voor mijn gevoel, een goede keuze kan maken.

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 19:59

Ik heb in de geondheidszorg gewerkt en heb ook de vaccinatie gehad omdat het moest. Bij de eerste ( van de drie die je moet) ben ik erg ziek geweest. Hoge koorts tot 40 gr, en gal aanval.
Ik mocht daarna niet meer al denkt men dat het niet komt van de hepatitis , maar door het vulmiddel waar stoffen in kunnen zitten waar je allergisch voor kan zijn.
Jaren later werkte ik op verloskunde en was de vaccinatie ( uiteraard ) ook verplicht. Je komt in aanraking met veel bloed.
Gelukkig worden zwangeren daar op getest en bleef ik gewoon bij de positief bevonden dames uit de buurt.
Maar goed, mocht je gevoelig zijn dan kan je vragen of ze een cortocosterioide bij willen spuiten als bijwerking remmer.

maaaikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 20:09

Furrow schreef:
maaaikkee schreef:
Ik studeer geen tandheelkunde maar wil wel even inhaken op het stukje dat het in de zorg verplicht is. Zelf werk ik ook in de zorg de hepatitis b word wel geadviseerd om te nemen maar is echter niet verplicht. Zelf heb ik toen de keus gemaakt om mij we niet tegen te enten.

Is dat niet bedrijfs afhankelijk, in België in ieder geval wel.
Ik ben hoofdverpleegkundige zonder patientencontact maar ik geraak (terecht) niet door de gezondheidskeuring zonder vaccin. Bij mijn interimwerk als gewone verpleegkundige waar de kans heel reel was door de vele gevallen kraaide er nooit een haan naar.

pmarena ik denk dat het afhankelijk is van de doelgroep en tijdsgeest. Net als TBC 4 jaar geleden zou ik de kans klein achten en nu acht ik hem groot.

Ik heb voor 4 verschillende organisaties gewerkt (ouderenzorg, gehandicaptenzorg) en uitzend werk gedaan waardoor ik bij nog meer verschillende organisaties heb gewerkt. Het is nog nooit een "probleem" geweest dat ik deze entingen niet heb gehad dit was eigen verantwoording. Ik zou echter ook niet bij een organisatie willen werken die mij verplicht tot enten.

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-17 21:22

Onali schreef:
Serieus TS het gaat om je eigen gezondheid, stel je niet aan.

Ik werk in de thuiszorg, je wilt niet weten hoe de hygiene ergens anders is, lichamelijk of huiselijk :r
Ik moet daar wel in/ mee werken. Zelfs in de verstandelijk gehandicaptenzorg ben ik gebeten, gekrabt en geslagen. Toen ik het meldde kreeg ik ook nog eens tetanusvaccinatie :')

Ik kan me niet meer herinneren of ik naderhand nog last heb gehad van de entingen, maar geloof me ik zweette peentjes.
Ik ben als de dood voor naalden (bij anderen geen probleem) dus het was voor mij heel wat om die 2 of 3 entingen te krijgen en na 6 maanden de bloedafname.

Ook bij mijn werkgevers wordt er naar het gele vaccinatieboekje gevraagd.

Zo, ik stel mij helemaal niet aan, ik heb de prik gehad, en heb totaal geen problemen met naalden oid. Wel ben ik er dus ziek van geweest,toen ik dus de mogelijke gevolgen zag schrok ik daar best van. Daarom wou ik dat dus weten. Nu heb ik dus gezien dat het wel vaak moet, en dat ik het risico dus moet nemen zoals ik eerder al poste.

Iedereen bedankt voor alle antwoorden!

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 21:33

Ik ben ook verplicht om als apothekersassistente (als stagiaire zelfs al!) deze prikken te gaan halen. Nu ga ik wel in een ziekenhuis werken. Ik begrijp dat je de eerste al gehad hebt? Wat houd je dan tegen om de volgende ook te gaan halen? Je bent nu toch al begonnen met prikken, kan je toch maar beter de hele rit gewoon gaan halen.. Wie weet wordt het via jouw werk / school wel vergoed. Ik ben zelf de eerste dagen ook wat beroerd geweest na die 1e vaccinatie, maar daarna heb ik nergens last meer van gehad bij de 2e of 3e.