Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
BokitoZ schreef:FatCat schreef:Je kan niets meer doen. Wel even melden aan zijn/haar manager. IK zou hier ook niet onder de indruk van zijn hoor. Mijn manager heeft ooit mijn persoonlijk mobiel nr aan iemand geveven. Heb hem ook zwaar op de vingers getikt hiervoor.
Waarom een mail naar alle prive-adresen trouwens? Hoe heeft die collega al die adresen? Vind ik eigenlijk een grooter probleem. Tenzij die collega in HR werkt mag die niet aan prive gegevens.
Ergste is dat juist die collega van de HR afdeling de mail heeft verstuurd...
SweetVanille schreef:Poeh, waar mensen zich al niet druk om kunnen maken....een mailadres.... Als het nou je tel nr of woonadres was had ik het gesnapt maar dit....
Het is maar net welke ervaringen je hebt (misschien is TS al eens gehackt?) en hoe je je mail gebruikt. Ik heb meerdere mailadressen, sommige zijn makkelijk te vervangen maar een ander zitten uitsluitend zakelijke accounts aan gekoppeld en ik zou het erg vervelend vinden als ik daar ineens spam op krijg, of als 700 mensen me daar mailtjes op kunnen gaan sturen.
FatCat schreef:Aan iedereen die vind dat TS zich te druk maakt:
Grotere bedrijven hameren continu op het veilige houden van interne info. Bij mijn vorige werknemer moest ik mijn hele mijn hele boel opruimen, PC en kastje op slot elke keer als ik mijn bureau verliet....ook voor een 5min plas pauze!
Dan vind ik dit niet kunnen uit principe (ookal krijgt TS hoogstens wat meer spam in dit geval) want het bedrijf heeft ook de verantwoordelijkheid om haar gegevens veilig te bewaren.

BokitoZ schreef:lissisanne schreef:Om heel eerlijk te zijn: als iemand echt per se je prive email wil dan vinden ze hem waarschijnlijk wel op internet. Zeker als er meer accounts aan gekoppeld zijn, en anders kunnen ze hem nog gokken omdat je een vrij standaard mailadres hebt.
Ik zou me er niet zoveel zorgen om maken en eventuele mailtjes gewoon blokkeren of netjes berichten dat je niet op dit adres gecontacteerd wil worden voor werkgerelateerde dingen. Daarnaast kan je het ook nog makkelijk negeren.
Mijn prive mobiel zou ik overigens iets heel anders vinden.
Het gaat mij er nu eigenlijk ook meer om dat mijn collega mijn privé gegevens bekend heeft gemaakt terwijl wij er voor getekend hebben dat privé gegevens privé blijven. En dat mijn werkgever mijn privé gegevens niet openbaar mag maken
Jibbel schreef:Mocht je mails met reclames krijgen, dan kun je je ook altijd uitschrijven en wat al eerder gezegd is, je collega's gaan vast niet tussen al die 700 adressen précies de jouwe eruit halen om je te stalken.