Bijna...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 12:38

Joaltijd schreef:
ps. Ben je dezelfde persoon als de ts van een topic waarin een medewerker keihard van het paard was gevallen en toch doorwerkte?

Idd dezelfde.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 13:41

Volgens mij weet je prima wat je moet doen. Vraag is wat je tegen houdt. Als je daar achter bent kan je er ook naar handelen. Je houdt het zelf in stand zo.

tengeltje11

Re: Bijna op mijn einde...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 13:48

eerlijk,ik snap zo'n topic ook moeilijk.

duidelijk dat TS heel goed weet wat haar te doen staat.
wat hoop je dan met dit topic te bereiken? een schop onder je kont waardoor je je ziek meldt?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 13:50

Of aandacht?
TS heeft al diverse keren over dit onderwerp een topic geopend en al talloze tips gekregen. Nu nog iets ermee doen. Het komt je niet aanwaaien.

emil01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 13:57

Volgens mij heb ik dit al eens eerder gezegd; het bedrijf bestaat en draait over 100 jaar nog steeds, ook zonder jou! Dus.............niemand is onmisbaar en laat je dit ook niet aanpraten, volgens mij is een assertiviteitscursus hard nodig voor jou....sterkte

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 14:02

Cayenne schreef:
Joaltijd schreef:
ps. Ben je dezelfde persoon als de ts van een topic waarin een medewerker keihard van het paard was gevallen en toch doorwerkte?

Idd dezelfde.

En toen vond ik al dat je langer thuis had moeten ziten TS! Dat topic ook gevolgd!
En nu snap ik al niet dat je niet eerder aan de bel heb getrokken!

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 14:10

SpeechLess schreef:
Je doet erg negatief over je excollega die 'de boel heeft laten stikken'. Ik denk echter dat deze collega erg verstandig is geweest en aan zichzelf heeft gedacht ipv aan een baas die het blijkbaar niet zo nauw neemt met de gezondheid van zijn werknemers.

Hier ben ik het volledig mee eens. Dat je collega ontslagen werd terwijl hij ziek is (mag dat überhaupt?) zegt in mijn ogen ook erg veel over je baas.

Dus het lijkt me tijd voor jou om niet alles zo over je heen te laten komen en een actieve rol aan te nemen in je eigen leven. Mijn advies is: aangeven dat je geen robot bent, gewoon je vrije dagen opnemen en je werk in perpectief gaan zien: je bent niet onmisbaar.

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 14:11

Little_Gift schreef:
Wat nu? -O-

Is heel simpel. Je werkt die uren die je moet werken en gaat dan naar huis. Uiteraard wel aan je baas melden dat er niet voldoende werkkracht is.

Het is aan jouw baas om een oplossing te vinden.

Ik was vroeger ook zo. Gekke uren kloppen omdat we niet genoeg personeel hadden. Het was pas toen ik hiermee stopte en het werk bleef liggen, dat management in actie schoot om er wat aan te doen.

Het enige waar ik nu nog flexibel in ben is mijn vakanties, dus als het echt druk is, en heb niets gepland, dan verzet ik die ook af en toe. Ik zou dit eigenlijk ook niet moeten doen!!! Maar ja, ik vind dat ik voor mijn salaris wel wat flexibiliteit moet tonen.

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 14:22

Ik lees hier dat je hier vaker een topic over gepost hebt op bokt.

Je zal zelf moeten veranderen (desnoods met hulp van buitenaf in de zin van psycholoog) want op de manier waarop jij denkt is niet gezond voor je mentale en fysieke gesteldheid. Stop er mee.. of ervaar inderdaad de gevolgen dat je helemaal instort, of nog erger; een ongeluk veroorzaakt in het verkeer met doden tot gevolg!! Kan je daar mee leven?)

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-17 14:40

chevax schreef:
Die uitbuiting mis ik, hoor. TS werkt geen 24/24, maar heeft afwijkende werktijden. Misschien past het werk niet bij je, dat kan. Als planner moet je wel erg stressbestendig zijn. En als je baas op vakantie gaat, mag hij dat gewoon hoor, hij zal echt als eigenaar en werkgever genoeg zorgen en druk ervaren.

Excuseer??? Ik werk elk weekend, werk elke feestdag en werk onafgebroken elke dag sinds 10 mei dus neen ik heb geen weekend ertussen plus geen rustdagen!
Ik werk dus wel zeker ondertussen al 19 nachten non stop na elkaar zonder weekend, zonder pauze en dat shiften van 9u lang.
En tuurlijk mag baas met vakantie maar toch niet middenin een crisissituatie?!

Denk dat jij niet kan lezen!

Werk jij trouwens wel? Of ben jij huisvrouwtje???

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 14:45

Little_Gift schreef:
chevax schreef:
Die uitbuiting mis ik, hoor. TS werkt geen 24/24, maar heeft afwijkende werktijden. Misschien past het werk niet bij je, dat kan. Als planner moet je wel erg stressbestendig zijn. En als je baas op vakantie gaat, mag hij dat gewoon hoor, hij zal echt als eigenaar en werkgever genoeg zorgen en druk ervaren.

Excuseer??? Ik werk elk weekend, werk elke feestdag en werk onafgebroken elke dag sinds 10 mei dus neen ik heb geen weekend ertussen plus geen rustdagen!
Ik werk dus wel zeker ondertussen al 19 nachten non stop na elkaar zonder weekend, zonder pauze en dat shiften van 9u lang.

En op die reactie kun je wel reageren :')

TS, lees de andere reacties, die zeggen allemaal het zelfde.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 14:51

typische reactie.....

TS,als je geen commentaar wil krijgen,moet je ook geen zoveelste topic openen over dit onderwerp.

je kan het altijd heel goed zeggen.

bv in een ander topic las ik vandaag je reactie in de aard van 'waarom mensen altijd afhankelijk moeten zijn van anderen en niet gewoon gelukkig met zichzelf kunnen zijn'.kwam behoorlijk aanvallend over.

maar eerlijk,hoe jij nu werkt en handelt,getuigd alles behalve van eigen geluk.
want als je gelukkig bent met jezelf,draag je ook zorg voor jezelf.

altijd makkelijk om fel te reageren,maar kijk eerst eens in eigen boezem.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 14:52

Little_Gift schreef:
chevax schreef:

Leuke reactie :') .
Maar goed je weet dus duidelijk zelf wat het probleem is, waarom open je dan een topic?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 14:54

Little_Gift schreef:
chevax schreef:

Want huisvrouwtje zijn is niet hard werken :Y) ik heb momenteel ook elke nacht nachtdienst :')

Maar goed, je doet het jezelf aan :j het is een keuze he ;)

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 14:57

och,TS heeft geen kinderen,heeft er ook geen benul van welke zware en lange nachtdiensten mama's kunnen hebben.

altijd makkelijk om steeds maar te klagen,maar uiteindelijk doet TS dit haarzelf aan.
sta op je strepen en doe er iets aan,anders hoef je ook niet steeds te klagen.
Laatst bijgewerkt door tengeltje11 op 27-05-17 14:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 14:59

Little_Gift schreef:

Rustig ademhalen! Niet zo primair reageren joh, dan jaag je iedereen tegen je in het harnas en het gaat om jouw hulpvraag! Bovendien hoef je niet zo neerbuigend te doen over iemand.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-17 15:02

Maar zij wel over mij dus?

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 15:02

Ik vind eigenlijk dat de baas niet zo veel fout doet.. jij geeft niks aan dus hoe moet hij dan ruiken dat je het niet vol houdt? En je baas is ook nog je baas, zijn bedrijf dus hij bepaald waneer hij vakantie neemt lijkt mij?...

Heb eigenlijk al best wel medelijden met de persoon wie het genoegen heeft om jou assistent te worden. Hoe je je hier opsteld, aanvallend en super afhankelijk van mensen. Het lijkt me echt vreselijk.

Ik wens je veel succes, want een deze dagen werk je jezelf over de kop en kom je met een hele harde klap tot stilstand, een keer is je lichaam namelijk echt op en dan zegt het gewoon ineens stop.
Laatst bijgewerkt door jasmijn16 op 27-05-17 15:09, in het totaal 1 keer bewerkt

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 15:04

Wat wonderlijk dat je op geen van de gegeven adviezen reageert TS maar wel op een reactie dat jou tegen de haren in strijkt.

Als je dan ook nog mensen met een ander type job moet gaan beledigen is het genoeg lijkt mij.

Steek de hand in eigen boezem en ga iets doen aan deze situatie. Meld je ziek, neem ontslag het maakt me geen reet uit. Maar zolang je blijft doormodderen zoals je al die tijd al doet, zal er niks veranderen.

Iedereen is vervangbaar. En of er nou vervanging komt omdat je minder dagen gaat maken, omdat je langdurig ziek raakt, omdat je ontslag neemt of je simpelweg de dood in rijdt, is allemaal om het even. (Alle opties zijn even duur voor de werkgever)

Verander zelf iets aan je situatie, wij kunnen je alleen tips en adviezen geven en de rest moet je echt zelf doen.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 15:06

Misschien doet die baas niet veel verkeerd maar dan is die wel blind. Die ziet toch ook dat TS er ELKE dag is? Die weet ook dat dat niet te doen is dus waarom doet die er niks aan?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 15:08

Little_Gift schreef:

Dat zeg ik niet. Maar op het moment dat jij neerbuigend doet over huisvrouwen strijk je een hele hoop mensen tegen de haren in. En dat is zonde.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 15:09

Zo, TS, je gaat lekker? Ik denk dat je nog heel wat zou kunnen leren van dit "huisvrouwtje" dat een succesvol bedrijf heeft opgebouwd. Maar ga door zoals je doet, veel succes en je komt jezelf ooit wel eens tegen.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 15:10

@ Friendly:
Zolang de TS niet zelf aangeeft bij haar werkgever dat het geen doen is, is het voor hem heel makkelijk om blind te blijven.
Dit wil overigens niet zeggen dat ik het eens ben met zijn gang van zaken, maar het kan zomaar zijn dat de beste man niet zo heel veel inlevingsvermogen heeft en het dus simpelweg niet doorheeft.

Zolang TS niks zegt of onderneemt, heeft hij geen enkele reden vaart te zetten achter het zoeken naar een geschikte assistent.

Edit: even de persoon op wie ik reageerde erbij vermeld.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 15:14

Little_Gift schreef:

TS, even uit nieuwsgierigheid: wat in mijn post triggerde jou nu zo om op die manier te reageren? Ik had wel mogen zeggen dat het allemaal vreselijk voor je is, dat je wordt uitgebuit en dat zonder jou het bedrijf niet meer zou bestaan?

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 15:14

@AmyII: TS moet dan ook dr mond opentrekken tegen de baas (dat gaat hier ook prima) MAAR....de baas hoort ook eigen inzicht te hebben en ernaar te handelen. Regel een tweede assistent en vang zelf ook die shift eens op tot die tweede ass er is. Of laat iemand anders dat doen. Het hoort niet alleen bij ts vandaan te komen. Maar het hoort daar wel te beginnen. En ts...ik zou gewoon twee dagen niet komen, laat het ze maar uitzoeken. Wellicht loopt het in de soep maar dan ondernemen ze hopelijk wel sneller actie.