Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Tink89 schreef:Weet ik (is zelfs mijn huidige vakgebied), maar dat zwaarwegende bedrijfsbelang is er. Ik zou niet de eerste collega zijn die daar tegenaan loopt. Heb al uitgezocht hoe het zit, maar ook onder de Wet flexibel werken heeft mijn huidige werkgever een stevige poot om op te staan.
)
Tink89 schreef:Txs voor alle adviezen! Ik ga er vanavond nog even goed voor zitten en in de tussentijd sowieso het gesprek maar eens met de potentiële nieuwe werkgever.
pateeke schreef:Je kan altijd luisteren naar een nieuw aanbod, maar ik persoonlijk zou in jouw plaats niet van job veranderen, toch niet naar die aanbieding.
ikzelf ben meer dan een uur onderweg naar mijn werk. Ik vertrek om 6u20 in de ochtend en ben gewoonlijk thuis rond 18u30 of later (vroeger overkomt mij maar zeer zelden).
Sizzle schreef:Er is ook nog een vader in beeld toch?
Ik werk vaak langer op de dagen dat ik geen kind hoef op te halen en korter als ik moet opgalen.
Dat van huis werken is handig als de uren te schuiven zijn, zo hoef je nooit in de file te staan.
Hoe dan ook zijn er nog geen kinderen bij TS, dus handel gewoon naar het nu en zorg dat je commercieel aantrekkelijk blijft.
Dan kun je altijd gewoon weer verder zoeken.
Of zelfs 27. Dat zijn drie dagen van 9 uur en twee dagen vrij. Of 2 dagen van 8 uur en 2 halve dagen thuis. joyce83 schreef:Misschien nog een andere om over na te denken. Is verhuizen geen optie? Dichter bij jouw huidige werk gaan wonen zodat je dan minder reistijd hebt?
Jeaulijn schreef:Maar je gaat op je huidige werk toch niet minder verdienen dan wat je nu doet? En zo wel, dan lees ik in je reactie dat je je keuze al hebt gemaakt..?
Verder nog helemaal niks hoor. De tips en kritische vragen hier helpen een hoop.
. Je weet niet hoe dat allemaal gaat lopen. Wie weet ben je snel zwanger, wie weet duurt het nog een tijd, of lukt het überhaupt niet (helaas zelf gemerkt dat een gezin stichten echt niet altijd zo ongecompliceerd is als je van te voren hoopt en denkt). Tink89 schreef:Jeaulijn schreef:Maar je gaat op je huidige werk toch niet minder verdienen dan wat je nu doet? En zo wel, dan lees ik in je reactie dat je je keuze al hebt gemaakt..?
Nee, nu niet. Wel als ik minder zou gaan werken als er straks een kleintje komt.
En de enige beslissing die ik genomen heb, is dat ik het gesprek aangaVerder nog helemaal niks hoor. De tips en kritische vragen hier helpen een hoop.
als je minder uren gaat werken dan kom je misschien ook in een andere belastingschijf waardoor je wellicht in verhouding netto meer overhoudt. Ook iets om rekening mee te houden. Maar nogmaals succes en wellicht dat het voor jezelf duidelijker is na het gesprek!