Anoniem schreef:Er is niks mis met volledig elektrisch rijden hoor.
Over krap een maandje komt onze tweede Tesla. Een P100D +L met een actieradius van bijna 550 km (dus nog meer dan de gemiddelde benzineauto). Even van tevoren je batterij opwarmen en Range modus aanzetten, dan kom je verder dan je denkt. Lekker relaxed op autopilot die zichzelf al bewezen heeft wat op tijd ingrijpen betreft om ongelukken te voorkomen. Heerlijk!
Geen stank, geen lawaai (behalve wanneer je je stereo hard aanzet).
Voor ons geen antieke trage stinkende lawaai makende fossiele brandstofslurper meer.
Waarom zou je je zo krampachtig blijven afzetten tegen zo'n fantastisch goeie ontwikkeling !
Omdat ik simpelweg geen zin heb om zoveel geld uit te geven aan een auto en bovendien, zoals ik al eerder schreef, het simpelweg fysiek niet mogelijk is bij de huidige technieken om voldoende elektrische auto's te produceren, nog los van de prijs en de onevenredige milieubelasting die ze geven. Cradle-to-cradle, weet je wel.....
Ik houd niet krampachtig vast aan het oude, ik wacht rustig af tot we die stappen verder zijn dat elektrische auto's ergens over gaan. Die auto's bestaan al, alleen moet er nog een infrastructuur opgebouwd worden waarvan een aantal cruciale details nog niet geschikt zijn voor het grote publiek.