examenstress

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SergeantRoos

Re: examenstress

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 11:10

Heel veel succes iedereen!

Ik begin morgen, Nederlands examen. Ik doe VWO. Ik ben niet heel zenuwachtig, maar wel een beetje, vooral voor economie, daar ben ik zo slecht in :=

yvettt02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 11:16

Oww ja economie daar zie ik ook zo erg tegen op.. Sta daar ook niet bepaald goed voor en heb het hele jaar alleen nog maar krappe voldoendes voor weten te scoren :')

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 11:50

Examen 1 overleeft :') ging niet zo heel denderend, maar denk toch een 7

NuevaAtalaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 12:09

Ik doe Vwo en begin morgen ook met Nederlands. Ik heb op zich best veel geleerd en ook examentraining gevolgd dus hoop dat dat genoeg is. Gelukkig heb ik deze week alleen Nederlands en engels dus ik begin in ieder geval niet moeilijk. Verder zie ik het meest op tegen natuur en scheikunde omdat ik daar niet zo goed in ben en ook echt net een voldoende sta :=

Gaby9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 12:10

StonedRomy schreef:

Mooi dat je toch denkt dat je een 7 hebt. Ik ben echt al aan het stressen voor morgen. Ben wel goed in de theorie enzo. Maar vind het uitrekenen van dingen echt moeilijk ik zie nooit wat er gebeurd. (Scheikunde)
Laatst bijgewerkt door Gaby9 op 09-05-17 12:10, in het totaal 1 keer bewerkt

NuevaAtalaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 12:10

StonedRomy schreef:

Heb jij vandaag al examen gehad? Ik dacht dat alle examens morgen pas begonnen. :o

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 12:23

Ik doe aankomende maandag en dinsdag staatsexamen in VWO Wis B en Natuurkunde. Nou gaat Natuurkunde wel goedkomen maar voor Wis B ben ik toch behoorlijk zenuwachtig :')

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-17 12:30

GabyShyy schreef:
StonedRomy schreef:

Mooi dat je toch denkt dat je een 7 hebt. Ik ben echt al aan het stressen voor morgen. Ben wel goed in de theorie enzo. Maar vind het uitrekenen van dingen echt moeilijk ik zie nooit wat er gebeurd. (Scheikunde)

oooooh jaaa ik heb precies hetzelfde! heb je ook een samengevat boekje? daarin leggen ze het wel goed uit! staan ook heel
veel andere belangrijke begrippen in ik schrijf nu alles op waarvan ik denk dat het belangrijk is.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 12:31

Ik doe ook havo examen en begin ook morgen met scheikunde. Ik sta er op mijn SE een 6,5 voor en heb gemiddeld voor de 3 oefenexamens die ik gemaakt heb een 6,9 gehaald. Dus denk wel last van gezonde spanning maar geen faalangst meer.. was eerst wel anders. Kon een paar weken geleden nog niet naar een scheikunde examen kijken zonder compleet in de stress te raken.

Heel veel succes morgen! *\o/*

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-17 12:46

xPabloBokt schreef:
Ik doe ook havo examen en begin ook morgen met scheikunde. Ik sta er op mijn SE een 6,5 voor en heb gemiddeld voor de 3 oefenexamens die ik gemaakt heb een 6,9 gehaald. Dus denk wel last van gezonde spanning maar geen faalangst meer.. was eerst wel anders. Kon een paar weken geleden nog niet naar een scheikunde examen kijken zonder compleet in de stress te raken.

Heel veel succes morgen! *\o/*

ik sta een 5.2, ik hoop dat ik rond de 5 kan halen dan ben ik al tevreden! fijn dat jij over je faalangst heen bent voor scheikunde. jij ook succes!

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 12:48

NuevaAtalaya schreef:
StonedRomy schreef:

Heb jij vandaag al examen gehad? Ik dacht dat alle examens morgen pas begonnen. :o

Staatsexamen begint vandaag met Nederlands schrijven. Dus is ipv alle schoolexamens

Merelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 16:06

Wij moeten onze binas zelf meenemen, mochten wel aant begin van t jaar een nieuwe aanvragen als hij teveel beschadigd was. Ik heb dus gelukkig een compleet nieuwe :D

Ik heb ook nog niet helemaal t besef dat t morgen al begint...

HopeDreamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 16:10

Ik ben gisteren al begonnen! Ik zit op het vmbo en heb 4 dagen elke dag ongeveer 1,5 uur :)

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 16:10

Succes allemaal morgen!

Ik hoef pas vrijdag en ben tot dan ook vrij (gisteren alleen 2 uur examentraining gehad) dus nog genoeg leer tijd. ( en stress tijd :Y) )

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-17 16:48

heb net de eisen nog even doorgelezen voor wanneer je bent geslaagd, dat maakt me toch wel zenuwachtig..

NadineBlabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 16:52

ja hoor morgen begint het feest, vwo Nederlands :')
ik sta er goed voor, maar al die eisen maken mij ook aan het twijfelen. Proberen niet aan te denken en gewoon het allereerste doen wat je kunt!

heeeel veel succes iedereen! *\o/*

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 16:53

Ik heb ook een beetje een vervelend gevoel in mijn buik op het moment -O-

En zeer weinig focus. Wat me erg frustreert. :')

Gaby9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 16:59

StonedRomy schreef:

Mooi dat je toch denkt dat je een 7 hebt. Ik ben echt al aan het stressen voor morgen. Ben wel goed in de theorie enzo. Maar vind het uitrekenen van dingen echt moeilijk ik zie nooit wat er gebeurd. (Scheikunde)[/quote]

oooooh jaaa ik heb precies hetzelfde! heb je ook een samengevat boekje? daarin leggen ze het wel goed uit! staan ook heel
veel andere belangrijke begrippen in ik schrijf nu alles op waarvan ik denk dat het belangrijk is.[/quote]

Ja ik heb een samengevat boekje :);Dankjewel dan ga ik dat nog even goed bekijken. Ik sta een 5 voor scheikunde. En is echt mijn lastigste vak.

Ik heb veel stress. Maar vervolgens bedenkt ik me. Ik doe mijn best, wat kan ik nog meer doen? Ik ga gewoon het examen maken, en kijk daarna wat ik gehaald heb. Als het niet zo heeft mogen zijn ga je niet dood van 1 jaar langer op school.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 17:00

Ik ben al 20, dus ik ben sowieso al een oud mormel voor de havo. :+

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 17:01

heel veel succes allemaal !
ik heb vorig jaar examen gedaan , en heb als tip om als 'snack 'iets van druifjes , stukjes fruit oid mee te nemen. spreek met jezelf af dat je bijv. om de 3 opgave bij engels een stukje mag eten en even pauze kan houden. zo heb je kleine doelen om naar toe te werken en ben je al ineens bij de laatste opgaven zonder het door te hebben !

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 17:06

Voor mij werkte het vorig jaar heel goed om het examen even door te bladeren en globaal kijken wat een leuke tekst is en wat niet. Dan om en om werken. Leuke tekst, minder leuke tekst. Vandaag met Nederlands kwam ik maar niet aan een leuke inleiding, dus hup al het andere geschreven en als laatste de inleiding.

Ik maak toetsen nooit van vraag 1 tot de laatste vraag :')

Merelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 17:09

Oh ik juist wel, als ik door elkaar ga werken raak ik t overzicht kwijt en stel je voor je vergeet dat lerongeluk een opgave, dat zou mij dan echt kunnen gebeuren.
Ik begin gwn bij t begin en werk dan t hele examen door. Eten doe ik eigenlijk ook niet tijdens t examen, ik ben dan zo gefocust dat ik echt aan een stuk doorga haha. Ik weet nog dat ik een koekje probeerde te eten tijdens een van mn havo examens, ik had dus echter oordoppen ik en mn eetgeluiden klonken voor mij zelf zo hard dat ik niet meer durfde te kauwen :')

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 17:11

Ik maak ze wel altijd van 1 t/m de laatste, anders heb ik geen idee hoe ik het allemaal op moet schrijven :+

Ik kijk ook mijn examens even door en ik markeer belangrijke info en ik maak notities bij de vragen. Dat neemt ongeveer een kwartiertje in beslag. Dan weet ik wat ik ongeveer kan verwachten, dat stelt gerust, en zeker bij korte vragen scheelt dat weer nadenktijd midden in het examen. Dan kan ik alles in een zo vloeiend mogelijke lijn invullen. En loop ik niet het risico bepaalde dingen te vergeten omdat ik zo diep in het examen zit/minder concentratie al heb/etc. zeker bij scheikunde helpt me dat heel erg!

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 17:12

Heel veel succes iedereen! 2 jaar terug alweer dat ik ze had :o
Tip van mij; als je geen koekjes durft te eten vanwege het geluid met kauwen zijn eierkoeken een hele goede (nu ook altijd met mn tentamens nog mee haha).

Doorzichtige etui mocht bij ons geloof ik ook niet, maar ik heb uiteindelijk mn pennen maar in een (doorzichtig) etensbakje gedaan, die mocht ik wel mee.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 17:13

Ja.. bij mij staat dus etenswaren mee zonder verpakking. Moet ik nou écht al mijn Fruitella al uit het papiertje gaan halen of hoe moet ik dat interpreteren? :')