Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marieke_963 schreef:Vraagje over de koten (zeg je dat zo?) : Zitten jullie nog bij andere Nederlanders in hetzelfde huis, of tussen de Belgen? Zitten jullie samen met meerdere (eerstejaars) DGK studenten? En bevalt dit?
Ankimo schreef:Mag ik me ook melden?
Ik ga dan niet voor diergeneeskunde, maar tandheelkunde^^ Mocht ik de toelatingstoets niet halen ga ik voor diergeneeskunde.
1 jullie krijgen mijn vriendin en ik de sleutels van ons appartement in Zwijnaarde. Paardlief gaat natuurlijk ook mee! Maar hij krijgt een mooi plaatsje vlakbij, in Merelbeke. Ons appartement hebben we gevonden via immovlan. Een andere aanrader, zoals ook al in de OP staat, van kennissen van ons was om gewoon "domweg" rond te rijden en te gaan vragen. Er staat zo ontzettend veel te huur wat niet op internet staat:)
Vervoer gooien wij het op het begin op de auto en fiets. Als we er echt wonen komt er zo'n "ov-jaarpas". Voor 200 euro kun je een heel jaar lang onbeperkt reizen met alle soorten ov.
fienaaa schreef:Zijn er toevallig studenten uit Gent die maandag 8 of dinsdag 9 mei een plekje op de dag over hebben om me een korte rondleiding te geven in Merelbeke?(Indien het niet lukt ivbm de aankomende tentamens begrijp ik dat natuurlijk ook).
SofieHavan schreef:fienaaa schreef:Zijn er toevallig studenten uit Gent die maandag 8 of dinsdag 9 mei een plekje op de dag over hebben om me een korte rondleiding te geven in Merelbeke?(Indien het niet lukt ivbm de aankomende tentamens begrijp ik dat natuurlijk ook).
Ik ben 5e jaars student (belg) en ik ben maandag en dinsdag op de faculteit. Liefst tussen 13u en 14u15![]()
De andere momenten heb ik lessen.
Verder heb je de eerste 2 jaar les in Gent zelf (Ledeganck) dus ga je dan best op kot in't centrum, daarna zijn de lessen in Merelbeke, klop dan gerust eens bij ons aan, wij hebben kamers en studio's in Melle, dicht bij alle winkels, dicht bij gent en 10 min met de fiets naar Merelbeke. Er zitten al meerdere studenten DGK bij ons![]()
Als je niet echt veel wil uitgaan/feesten, kan je gerust al eens langskomen bij ons om te kijken voor volgend jaar of je een kamer/studio wilPB staat open, laat maar weten!
Judith_ schreef:Ankimo schreef:Mag ik me ook melden?
Ik ga dan niet voor diergeneeskunde, maar tandheelkunde^^ Mocht ik de toelatingstoets niet halen ga ik voor diergeneeskunde.
1 jullie krijgen mijn vriendin en ik de sleutels van ons appartement in Zwijnaarde. Paardlief gaat natuurlijk ook mee! Maar hij krijgt een mooi plaatsje vlakbij, in Merelbeke. Ons appartement hebben we gevonden via immovlan. Een andere aanrader, zoals ook al in de OP staat, van kennissen van ons was om gewoon "domweg" rond te rijden en te gaan vragen. Er staat zo ontzettend veel te huur wat niet op internet staat:)
Vervoer gooien wij het op het begin op de auto en fiets. Als we er echt wonen komt er zo'n "ov-jaarpas". Voor 200 euro kun je een heel jaar lang onbeperkt reizen met alle soorten ov.
Wat leuk, waar in Merelbeke komt je paard te staan? Totaal andere achtergrond, maar ik ben na een stage in België blijven hangen in Merelbeke en woon daar nu dus.
Oblicaja schreef:Hee goed topic! Ik heb ook een vraagje. Heb wel eens gelezen dat Gent moeilijker zou zijn dan Antwerpen... Is dat zo?
Bandaloe schreef:Hoop dat het oke is dat ik dit topic nu weer omhoog schop.
Ik ben nu echt actief op zoek naar een kot en ga volgende week waarschijnlijk heen om wat te bekijken. Waar ik nu tegen aan loop is wat nu het handigst is qua domicilie. Uiteraard ben ik van plan om daar dus de gehele studie door te wonen en wil ik ook wel graag een bijbaan. Maar je weet maar nooit, wellicht bevalt het mij toch niet en vertrek ik snel weer terug naar NL. Ik was eigenlijk van plan om zo'n bijlage 33 (?) aan te vragen bij de gemeente daar. Dat lijkt mij het minst gedoe. Maar nu heb ik contact met een kotbaas waarbij domcilie verplicht is en overweeg ik dat ook. Hoe hebben jullie dit aangepakt? Is met domicilie meer 'gedoe' dan zonder?
Bandaloe schreef:Bedankt voor de antwoorden!Valt gelukkig dus mee om je dus echt daar in te schrijven. Dan nog maar even goed kijken wat er nog meer bij komt kijken als je echt officieel daar ingeschreven staat, maar dan houd ik gewoon beide opties open. Ik heb over een aantal dagen een kijkmoment staan, hoop nog een paar andere bezichtigingen dan ook te kunnen plannen. Heb er helemaal zin in!
Fijn dat je al wat hebt Fellow! Luxe hoor een studio
Hoe gaat het met de rest die naar gent gaat verhuizen komende september? Hebben jullie al een leuke plek gevonden om te wonen?
Ankimo schreef:Bandaloe schreef:Bedankt voor de antwoorden!Valt gelukkig dus mee om je dus echt daar in te schrijven. Dan nog maar even goed kijken wat er nog meer bij komt kijken als je echt officieel daar ingeschreven staat, maar dan houd ik gewoon beide opties open. Ik heb over een aantal dagen een kijkmoment staan, hoop nog een paar andere bezichtigingen dan ook te kunnen plannen. Heb er helemaal zin in!
Fijn dat je al wat hebt Fellow! Luxe hoor een studio
Hoe gaat het met de rest die naar gent gaat verhuizen komende september? Hebben jullie al een leuke plek gevonden om te wonen?
Jazeker! Krijg de sleutel van het appartement over 2 dagen^^ Wel gaan we pas officieel 1 september over. Maar tot die tijd mooi de boel in orde maken enzo. Ohja en even zorgen dat ik de toelatingstoets voor tandheelkunde goed maak dinsdag haha