Eerste sol gesprek gehad!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 15:33

Qimm schreef:
Is dit serieus? :')

Ja, kijk maar in de berichtgeschiedenis van TS. Niet het eerste topic over haar sollicitaties.

Ts, als dit hem niet wordt wat dacht je dan van schoonmaakwerk? Daar heb je geen taaltoetsen of andere (denk)toetsen voor en t verdient echt prima. Zelf krijg ik als 20 jarige bijvoorbeeld 10 euro per uur, wat ver boven het gemiddelde van mijn leeftijd is. Bijna het dubbele van het minimumloon zelfs

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 15:35

Even serieus: Ben je echt 30 jaar???

En dit is je eerste baantje? Wat heb je voor die tijd dan gedaan? Je had toch gestudeerd? Waarom zoek je niets in die richting?

Anoniem

Re: Eerste sol gesprek gehad!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 15:39

Nee is gewoon een relaccount dit.

Don't feed the troll. Ofzo.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 15:41

Als TS 30 is én dit topic serieus is... Dan ben ik de paus.

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 15:41

No schijtman, je mort jezelf echt wel wat professioneler gaan opstellen met de manier van schrijven en hoe je jezelf opstelt. Mijn werkgever ziet me aankomen als ik zo als een klein minderjarig kind aan de broekspijp zit te trekken, omdat ik mijn zin niet krijg.
Wordt eerst volwassen in je schrijven en houding en kom dan pas terug. Niet zo miepen als je geen geld hebt voor iets, want je zegt net dat je prima rondkomt. En ga dan pas verder na een baan kijken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 15:42

Hoe heb ik dit kunnen missen... :=

Ik hoop dat je geen al te koude douche krijgt TS. Als je bent zoals in je berichten, dan kijken recruiters daar echt dwars doorheen vrees ik..

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 15:43

Daar gaan we weer.. lust er nog iemand anders popcorn? :')

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 15:45

_Dominique schreef:

Daar is ze dan wel goed in, de zoveelste. Ik denk dat haar universitaire studie heel kort geduurd heeft en er veel meer met deze dame aan de hand is dan wij doorhebben. Zo niet dan is het idd een relaccount maar dan hebben we in ieder geval weer lol.
En Ts, het feit dat je op banen word afgestuurd betekend niet dat de recruiters nu in één keer dol op je zijn, ze willen gewoon dat de werkgevers iets te kiezen hebben. Misschien pas je met je kinderlijke gedoe wel prima bij een van de bedrijven maar laat dat gemiep over salaris maar achterwege. Eerst, als 30 jarige, ervaring opdoen en zorgen dat je werk blijft houden. Het krijgen van een baan lijkt me namelijk niet de grootste uitdaging voor jou, het houden van de baan zeker wel.

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 15:47

xPabloBokt schreef:
Daar gaan we weer.. lust er nog iemand anders popcorn? :')

Graag! Ik zit al met de beentjes omhoog in de zon! Als iemand nog de drankjes wil brengen, ben ik er klaar voor! :')

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 15:47

Ik vraag me oprecht af of TS niet gewoon een troll is, en dat vroeg ik mij 3 topics geleden ook al af. Even serieus, iemand die zich zo gedraagt kan toch niet een studie strafrecht hebben afgemaakt? Geloof ik geen fluit van.

Is er niet iets wat bokt kan doen om te verifiëren of dit niet een troll-account it?

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 15:50

Urbiezira schreef:
Ik vraag me oprecht af of TS niet gewoon een troll is, en dat vroeg ik mij 3 topics geleden ook al af. Even serieus, iemand die zich zo gedraagt kan toch niet een studie strafrecht hebben afgemaakt? Geloof ik geen fluit van.

Is er niet iets wat bokt kan doen om te verifiëren of dit niet een troll-account it?

Of een mooi verkapt social experiment. Zoiets denk ik er ook van.

Desalniettemin hilarisch om te lezen wat het ook is :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 15:50

Ja misschien komen we binnenkort met z'n alle op tv.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 15:52

Ik heb er ook moeite mee om te geloven dat dit echt is hoor. Welja, ik weet niet hoe solliciteren in Nederland er tegenwoordig aan toe gaat. Maar als het naar zo'n niveau gezakt is, is het treurig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 15:52

Ik trek mij heel voorzichtig terug uit dit topic. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 15:53

Kwanyin schreef:
Maar als het naar zo'n niveau gezakt is, is het treurig.

Ik hoop het toch niet zeg. Dan stop ik per direct met mijn opleiding.

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 15:55

Als dit oprecht is dan hoop ik echt dat TS hulp krijgt, en niet van bokt. Dan moet er een gekwalificeerd iemand aan te pas komen om te helpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 15:55

Goed TS. Ervanuitgaande dat je topics serieus zijn (wat ik steeds moeilijker vind);

Je tweede baan is een keiharde salesbaan. Dat is niet 'relaxt gebeld worden door mensen die willen opzeggen'. Van jou wordt verwacht dat jij die mensen toch nog klant houdt. Je krijgt te maken met neutrale mensen, maar ook met woedende mensen, verdrietige mensen, wanhopige mensen en ook onredelijke hufters. Dat verklaart ook het uurloon, want dat is een typisch loon voor iemand in de sales. Enige verschil met 'reguliere' verkoop afdeling is dat je op de gewone afdeling niet per direct boze mensen krijgt, maar ook mensen die gewoon wat willen aanpassen of toevoegen. Mensen die hun abonnement op willen zeggen moet je klant zien te houden. Dus dat is niet relaxt opzeggingen doorvoeren.

Je eerste baan moet je 3 wft's voor gaan behalen zeg je. En dat gaat je weekenden kosten. Maar waarschijnlijk gaat dit op kosten van de tussenpartij? Dan valt dat nog wel mee.
Als je die wft's na herkansingen ook nog niet haalt, dan gaat het bedrijf inderdaad niet met je verder. Niet heel vreemd toch? Hun eis is dat je de wft's haalt. Maar hey, je hebt toch strafrecht gestudeerd? Dan heb je in ieder geval bewezen ergens ooit dat je niet volslagen achterlijk bent (al verwonder ik me daarentegen wel over je topics. Keer op keer)

afijn. Succes.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 16:00

_Dominique schreef:

Exact.. Ook niet het eerste gesloten topic van TS.

Ik ga temmen.

sanasoufi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-17 16:02

Suzanne F. schreef:
sanasoufi schreef:
Sinds ik gewoon schrijf wat ik wil (dus ook: ik ga huilen als u me niet aanneemt!, ik heb nog geen man en kinderen NEEM ME AUB aan! etc) zijn mijn brieven enorm succesvol <3 Ik krijg allemaal lovende reacties van recruiters die zeggen dat ze moesten lachen. Net tijdens het gesprek trouwens ook. Dat ik de universiteit als een hel beschreef moest ze keihard om lachen.

Misschien kom je hier bij een eerste baantje als klantenservice medewerker nog mee weg, maar neem maar van mij aan dat als je op iets serieus wilt gaan solliciteren, dat deze brief zo de vuilnisbak ingaat.

Die eerste functie (dus sol gesprek van vanochtend) is voor WO-starters. En ze hebben de brief gelezen en me uitgenodigd. Ze vonden het leuk dat ik in de brief wat van mezelf liet zien.

sanasoufi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-17 16:05

Gowlan schreef:
Heb je veel werkervaring en ook in de richting waarin je gesolliciteerd hebt?
Heb je bij je vorige baan al rond de 10/11 euro bruto gezeten? Een nieuwe werkgever zal altijd minimumloon (23 jaar) uitkeren, enkele bedrijven zullen iets boven jouw laatst verdiende salaris gaan zitten.
Heeft er ook mee te maken of je relevante werkervaring hebt en hoeveel.
Ik zou het werk voor een telecombedrijf overigens niet onderschatten!

Nee, vooral bijbaantjes. Nooit een serieuze baan gehad. Maar er werd net aangegeven dat het 8,56 bruto per uur is. Ze gaan mij toch niet meer betalen dan? Ik krijg een 0 uren contract, maar het is wel gewoon echt 32 uur per week.

72Melanie27

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 16:06

Dus ZEGDE ik al

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Amen.

Ik snap wel dat ze moeten lachen..

Sorry niet gemeen bedoeld maar er verschijnt gewoon een glimlach als ik de topics lees :):)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 16:07

Daar kun je om lachen, maar 'zegde af' is niet fout. :)

Goof

sanasoufi schreef:
Sinds ik gewoon schrijf wat ik wil (dus ook: ik ga huilen als u me niet aanneemt!, ik heb nog geen man en kinderen NEEM ME AUB aan! etc) zijn mijn brieven enorm succesvol <3 Ik krijg allemaal lovende reacties van recruiters die zeggen dat ze moesten lachen.

Kak, dus zo moet ik succes gaan boeken in mijn leven.
Dank voor die gouden tip. Nooit geweten dat je zo aan een baan komt.

Goof

KoudbloedKim schreef:
Daar kun je om lachen, maar 'zegde af' is niet fout. :)

Inderdaad. De reacties daarop zijn hilarischer dan de opmerking van TS zelf, die dus gewoon correct was :+

sanasoufi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-17 16:07

Anoniem schreef:
Goed TS. Ervanuitgaande dat je topics serieus zijn (wat ik steeds moeilijker vind);

Je tweede baan is een keiharde salesbaan. Dat is niet 'relaxt gebeld worden door mensen die willen opzeggen'. Van jou wordt verwacht dat jij die mensen toch nog klant houdt. Je krijgt te maken met neutrale mensen, maar ook met woedende mensen, verdrietige mensen, wanhopige mensen en ook onredelijke hufters. Dat verklaart ook het uurloon, want dat is een typisch loon voor iemand in de sales. Enige verschil met 'reguliere' verkoop afdeling is dat je op de gewone afdeling niet per direct boze mensen krijgt, maar ook mensen die gewoon wat willen aanpassen of toevoegen. Mensen die hun abonnement op willen zeggen moet je klant zien te houden. Dus dat is niet relaxt opzeggingen doorvoeren.

Je eerste baan moet je 3 wft's voor gaan behalen zeg je. En dat gaat je weekenden kosten. Maar waarschijnlijk gaat dit op kosten van de tussenpartij? Dan valt dat nog wel mee.
Als je die wft's na herkansingen ook nog niet haalt, dan gaat het bedrijf inderdaad niet met je verder. Niet heel vreemd toch? Hun eis is dat je de wft's haalt. Maar hey, je hebt toch strafrecht gestudeerd? Dan heb je in ieder geval bewezen ergens ooit dat je niet volslagen achterlijk bent (al verwonder ik me daarentegen wel over je topics. Keer op keer)

afijn. Succes.

Wacht! Hoe bedoel je dat verklaart de uurloon? Als het zo'n lastige baan is, dan is 8 euro toch te weinig?