Fysiotherapie in de UK?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 14:07

lovebelly schreef:
Wat leuk dat je fysiotherapie wilt gaan studeren!
Wat hierboven al genoemd is zou ook mijn tip zijn: kijk eerst hoe de opleiding vanuit Engeland in Nederland ontvangen wordt. Ik weet bijvoorbeeld dat Duitse fysiotherapeuten niet echt worden gewaardeerd hier, de Duitsers willen dan ook graag Nederlandse therapeuten. Hoe dat met Engeland zit heb ik geen idee van.
Ook wil ik je als tip meegeven om te kijken of je de humane fysiotherapie ook wat vindt. Je zal de eerste niet zijn die aan de opleiding begint en deze niet kunt afmaken omdat je alleen dierenfysio wilt worden. Je komt je stages niet door zonder motivatie.

Ik heb idd ooit een stagiaire gehad die dierenfysio wilde worden, en wat een ellende was dat -O- lang verhaal kort; stage is gestopt omdat het echt niet ging en ze is een andere opleiding gaan doen. Sindsdien heb ik een hekel aan mensen die fysio gaan doen om dierenfysio te worden :')

Dus als dat je enige motivatie is om fysiotherapie te gaan studeren; doe het niet!

Verder is er in Engeland niet iets soortgelijks als fysiotherapie, dacht ik, maar dit weet ik niet zeker. Ik weet ook niet of het niveau het zelfde is. In veel landen namelijk niet.

Belgie of Australië zijn wel heel goede opties, daar ligt het niveau van opleiden hoger dan hier :)

Maya_Mariel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 14:13

Even nog een toevoeging op de inschrijving via UCAS. De inschrijvingsdatum voor EU studenten is 15 januari, je bent dus al te laat als je dit jaar wilt beginnen.
In Engeland, Wales en Noord-Ierland zijn de collegegelden erg hoog (c. 9000 Pond per jaar), in Schotland ligt dit voor EU studenten rond de 1800/2000 pond per jaar. Is het je eerste universitaire studie dan betaald normaal gesproken de SAAS je collegeld. Voor diegene die starten in 2017 en 2018 is dit nog gegarandeerd voor de gehele studie.
Ik heb zelf vier jaar in Aberdeen gezeten en is mij ontzettend goed bevallen :D Hou er alleen wel rekening mee dat studentenhuisvesting ook aan de prijs kan zijn, wel hebben de meeste universiteiten gegarandeerde huisvesting voor internationale studenten.

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 14:53

Lien_ schreef:
Als toevoeging hieraan, Schotland is ook nog gratis voor EU studenten, gegarandeerd voor in elk geval degenen die starten het komende jaar (is via mijn universiteit verteld). Hoe het het jaar hierna gaat zijn weet niemand nog :))
Ik studeer aan de University of Edinburgh, mijn ervaring was dat hier toegelaten worden met een VWO diploma pittiger was dan het in Nederland geweest zou zijn. Ik weet alleen niet hoe dit voor lager gerankte universiteiten is (en ik studeer natuurkunde, dus heel iets anders dan jij in gedachten hebt).

Leuk he, die aanname procedure. Ik heb ook een master gedaan in Durham en daar was het inderdaad zo'n stressspel. Hoge IELTS-score, hoog gemiddeld cijfer in de bachelor, referenties, motivatiebrieven en dan nog eeuwen wachten voordat je uberhaupt een antwoord kreeg. Dat was in Hull zoveel makkelijker (nu is er sowieso een enorm cultuurverschil tussen de studentengemeenschap in Hull en in Durham :+ ), inschrijving, een keer op gesprek komen en klaar. Leuk dat je in Edinburgh zit, geweldige stad, ik kom er vrij vaak voor repetities (woon nu in de buurt van Glasgow).

Campuswonen is inderdaad heel duur, ik heb het zelf nooit gedaan. Ik heb steeds een kamer gevonden via spareroom.co.uk en kon daar steeds rond de £300. Dit is wel heel regiogevoelig, in bijvoorbeeld Londen ga je het zeker niet voor dat bedrag redden. Er zijn echter vrij weinig mensen die besluiten om niet op campus te wonen, helemaal eerstejaars niet. Omdat het leven als student in de UK zich heel erg rond de campus afspeelt, veel meer dan in Nederland, mis je dan wel wat als je daar niet ook woont. Vrienden maken wordt iets moeilijker, je spreek minder snel spontaan iets af met mensen, maar het is wel veel goedkoper (en in mijn ervaring ook een stuk betere kwaliteit, alle campuskamers die ik van binnen heb gezien waren niet heel geweldig :') ).

ODonoghue

Re: Fysiotherapie in de UK?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-17 22:58

Mijn enige motivatie is niet om specifiek dieren te doen nee, met mensen werken is wel een van mijn sterkere punten

bedankt allemaal!