Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sanasoufi schreef:Ik wil trouwen en huisvrouw worden
sanasoufi schreef:Uiteindelijk maar bij de motivatieruimte: NEGEER DE ANDEREN!!! KIES MIJ!!! getypt.
Chiave schreef:Mijn vader (mijn baas) zou je sollicitatie meteen skippen als hij die motivatie die je opgeschreven hebt, zag staan. Past niet echt bij een 29-jarige imo.
Ik kwam altijd makkelijk aan baantjes. Nette sollicitatiebrieven schrijven en wat mij vooral hielp: wees een kameleon. Kleur mee. Bagels & Beans had een grappige vacature: prima, ik trek mijn lolbroek aan in de brief. Rituals zocht iemand met affiniteit met het hogere segment en beauty: prima, ik hou een verhaal over hoe belangrijk ik beauty vind en vertel uitgebreid over mijn vorige chique baan. Waar ik ook solliciteerde, ik kon er de volgende dag beginnen. Dus: nette brieven, weten waar je naar solliciteert, zakelijk blijven en aantonen dat je de tijger bent die het bedrijf nodig heeft. Een gezonde dosis opscheppen over wat voor belangrijke taken je vervuld hebt, mag ook best, maar het moet niet de spuigaten uit lopen.
Nu ben ik zwanger. Ik solliciteer, krijg knikjes en vragen wanneer ik beschikbaar ben en of ik er zin in heb. Dan zeg ik dat ik zwanger ben en dan hoeven ze me niet meer.
Een paar sollicitatiepogingen later ben ik maar gestopt. Uiteindelijk miste ik ook het vertrouwde gevoel van de zaak van mijn vader en ben ik teruggekeerd. Wat ik had, was perfect. Swappen van banen kan ik ook niet echt aanraden dus...
Fortitude schreef:sanasoufi schreef:Uiteindelijk maar bij de motivatieruimte: NEGEER DE ANDEREN!!! KIES MIJ!!! getypt.
Dit zijn de sollicitanten die ik direct in het mapje afmelden sleep zonder de cv überhaupt te openen![]()
sanasoufi schreef:Nee, een betere vraag is: Hoe komen mensen in vredesnaam aan baantjes?![]()
Als ik niet bij mijn vader in de juwelier mocht werken (juwelier is van mijn opa)
Als ik niet in het bedrijf waar mijn moeder werkte mocht werken
dan had ik nu (29 jaar) nog nooit in mijn leven gewerkt.
![]()
Ik ben sinds gisteren begonnen met solliciteren, dus gewoon online, direct via de websites van bedrijven, en via sites als indeed.
Dus ik vrolijk solliciteren bij indeed naar een baan als receptioniste. Valt me ineens op dat er op de site staat dat er al 616 keer op die baan is gesolliciteerdUiteindelijk maar bij de motivatieruimte: NEGEER DE ANDEREN!!! KIES MIJ!!! getypt. Hoe dan ook ik begrijp het niet. Als er telkens 100+ mensen solliciteren op dezelfde online vacature, dan vind ik nooit werk. En ja, ik weet het, maak een goede cv, schrijf een goede motivatie....maar van de 100 heeft de helft vast ook een goede cv en goede motivatie. Het is dus een kwestie van geluk. Maar wat als je dat nooit hebt?
Booooo schreef:sanasoufi schreef:Nee, een betere vraag is: Hoe komen mensen in vredesnaam aan baantjes?![]()
Als ik niet bij mijn vader in de juwelier mocht werken (juwelier is van mijn opa)
Als ik niet in het bedrijf waar mijn moeder werkte mocht werken
dan had ik nu (29 jaar) nog nooit in mijn leven gewerkt.
![]()
Ik ben sinds gisteren begonnen met solliciteren, dus gewoon online, direct via de websites van bedrijven, en via sites als indeed.
Dus ik vrolijk solliciteren bij indeed naar een baan als receptioniste. Valt me ineens op dat er op de site staat dat er al 616 keer op die baan is gesolliciteerdUiteindelijk maar bij de motivatieruimte: NEGEER DE ANDEREN!!! KIES MIJ!!! getypt. Hoe dan ook ik begrijp het niet. Als er telkens 100+ mensen solliciteren op dezelfde online vacature, dan vind ik nooit werk. En ja, ik weet het, maak een goede cv, schrijf een goede motivatie....maar van de 100 heeft de helft vast ook een goede cv en goede motivatie. Het is dus een kwestie van geluk. Maar wat als je dat nooit hebt?
Serieus?![]()
Nu ben ik eerlijk gezegd ook wel benieuwd naar je sollicitatiebrief.. Er is zoveeeel werk! Ik geloof gewoon niet dat mensen geen baan kunnen vinden. Dan maar iets wat je misschien minder leuk vind, maar je moet ergens beginnen.
Mijn man is in oktober verhuisd van Turkije naar NL, spreekt geen NL alleen Engels. Werkervaring als schilder/restaurant/club (of te wel vrij weinig), en geen afgeronde studie.
In november is hij begonnen met solliciteren, en in december is hij begonnen met werken als magazijnmedewerker.
In februari is hij van baan geswitcht (zelf ontslag genomen), en werkt nu fulltime bij een ander bedrijf. Hij maakt nu kozijnen, schildert, en alle andere voorkomende werkzaamheden.
Ook hebben wij inmiddels samen een eigen zaak gestart (verkoop Turkse lampen).
Als je nu al 'zeurt' dat je wilt trouwen, en huisvrouw wilt worden kun je denk ik beter een man gaan zoeken ipv een baan. Want met deze instelling kom je er niet.