Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Emmaa_ schreef:Maar in principe is het bedrijf geen partij meer... Dus aan afspraken maken daarmee heb je niets. En zoals ik begreep was dat niet het geval?Mocht er wel een betalingsregeling getroffen worden met het incassobureau, laat dat dan ook opstellen en in een brief/mail/whatever bevestigen. Voor het geval daar ineens weer van afgezien wordt of degene aan de telefoon niet in overleg met iemand anders gehandeld heeft.
Was er in de eerste instantie met het bedrijf afgesproken dat er in termijnen betaald zou worden? En is dat vastgelegd? Ik zou haar aanraden om daar eerst eens naartoe te stappen om te vragen hoe of wat.
_Nancy schreef:Ik kan mij niet voorstellen dat zij in het gelijk wordt gesteld, hooguit dat de schuld, zoals iemand hier al aangaf, gedeeld worden tussen de partijen vanwege het gebrek aan communicatie aan de kant van de keukenwinkel.
Aangezien de materialen zijn geleverd en er enkel een factuur is voor de materialen.
Ik ben benieuwd wat haar verzekeraar hier van zal zeggen.
[naam], er was bij aankoop van de keuken niet gesproken over een betalingsregeling, dit heeft zij in een later stadium proberen te regelen bij hun.
Floriske schreef:Emmaa_ schreef:Maar in principe is het bedrijf geen partij meer... Dus aan afspraken maken daarmee heb je niets. En zoals ik begreep was dat niet het geval?Mocht er wel een betalingsregeling getroffen worden met het incassobureau, laat dat dan ook opstellen en in een brief/mail/whatever bevestigen. Voor het geval daar ineens weer van afgezien wordt of degene aan de telefoon niet in overleg met iemand anders gehandeld heeft.
Was er in de eerste instantie met het bedrijf afgesproken dat er in termijnen betaald zou worden? En is dat vastgelegd? Ik zou haar aanraden om daar eerst eens naartoe te stappen om te vragen hoe of wat.
_Nancy schreef:Oke, weer een verandering..
Ze stuur nu dat er in november/december 2016 mail contact is geweest tussen de keukenwinkel en haar.
De keukenwinkel gaf daarin aan dat een betalingsregeling prima zou zijn, waarop zij als laatste heeft gereageerd dat zij €250 per keer wilde betalen (dus niet eens per maand/per twee maanden/per half jaar.. Dus best onduidelijk) en eventueel meer indien het geld het toelaat.
Hierop is nooit meer gereageerd door de keukenwinkel.
Maar goed, in principe gingen zij akkoord met een betalingsregeling, maar in welke mate en hoeveelheden ed is het nooit besproken en/of vastgelegd.
Rocamor schreef:Dat het antwoord je niet aanstaat kan ik niet helpen. Jij geeft aan dat ze niet kan bellen, want kost meer dan 5 minuten. Maar vervolgens kan ze wel een telefoon aannemen van dat incassoburo, jou in paniek opbellen, nog een keer terugbellen naar dat incassoburo en jou via app volledig op de hoogte houden. Dan denk ik: Bel gewoon zelf even met je verzekering. In een paar minuten geregeld.
Ikzelf zou juist mijn verzekering bellen, zodat die op de hoogte zijn. En kan ze geen dingen toezeggen aan dat incasso buro of aan wie dan ook, die niet rechtsgeldig zijn. Daarnaast, mochten er in de toekomst nog meer problemen komen met dit bedrijf (keukenboer), dan ligt dat gelijk al vast bij je rechtsbijstand
Ze stuur nu dat er in november/december 2016 mail contact is geweest tussen de keukenwinkel en haar.
De keukenwinkel gaf daarin aan dat een betalingsregeling prima zou zijn, waarop zij als laatste heeft gereageerd dat zij €250 per keer wilde betalen (dus niet eens per maand/per twee maanden/per half jaar.. Dus best onduidelijk) en eventueel meer indien het geld het toelaat.
Maar goed, in principe gingen zij akkoord met een betalingsregeling, maar in welke mate en hoeveelheden ed is het nooit besproken en/of vastgelegd.
Cayenne schreef:Ah ok, dan is het te verklaren. Wel nog steeds een bizar hoog bedrag
Emmaa_ schreef:Cayenne schreef:Ah ok, dan is het te verklaren. Wel nog steeds een bizar hoog bedrag
Tsja, voor een bedrijf is het ook behoorlijk klote als iemand iets koopt voor 1750 euro en dat wordt gewoon niet betaald natuurlijk. Snap de stress van de vriendin van TS heel goed, maar vind het alsnog vreemd om voor zo'n hoog bedrag een dienst/product af te nemen en dan gewoon niet te betalen. Heel leuk dat je een betalingsregeling voorstelt in november/december, maar vind het vreemd om maar gewoon niets meer te doen als daar geen reactie op komt.
_Nancy schreef:Er zou €250 aan incassokosten in rekening worden gebracht, en als daarop niet werd gereageerd dan zou de volgende stap de dagvaardiging zijn met al bijkomende kosten.
Het heeft dus geen enkele zin meer om contact op te nemen met de keukenwinkel?
Ik weet niet of er in de brief van het incassobureau is gezegd dat 'de vordering is overgedragen'.
Dat zou ik aan haar naar moeten vragen.
Emma, helaas is dat niet gebeurd. Zij wilde later pas een betalingsregeling treffen.